Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
w123, 230e - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: w123, 230e (/showthread.php?tid=41288)



w123, 230e - Egert 123 - 11-01-2016

Tere !

Küsimus targematele õlirõhu kohta ?
Kuni eilse päevani näitas näidik külma mootoriga 3 ja sooja mootoriga 2.
Täna autot käivitades 1,5 ja kui mootor täitsa soe siis kukub praktiliselt nulli !
Mingit tiksu ega kolinat mootoris pole.

Millest oleks mõistlik alustada ?

Auto w123, 230 e, 1984 .a.

Tänud ette !


RE: w123, 230e - kaupo51 - 11-01-2016

Mõistlik oleks alustada sellest, et vaatad järgi, kas mootoris õli on. Õlivarrast kasutades.
Mis õliga sõidad (5w40,10w40...)?
Rõhkusid soovitan kirjeldada nii tühikäigul kui pööretel.


RE: w123, 230e - Egert 123 - 12-01-2016

(11-01-2016, 11:53 PM)kaupo51 Kirjutas: Mõistlik oleks alustada sellest, et vaatad järgi, kas mootoris õli on. Õlivarrast kasutades.
Mis õliga sõidad (5w40,10w40...)?
Rõhkusid soovitan kirjeldada nii tühikäigul kui pööretel.

Jah õlitase on normis, õli viskoossusega ka kõik ok.
Kas on seal mingi andur , mis võib segast ajada ?
Sooja mootoriga 0 bar, kui pöörded üles ajada siis läheb ka õlisurve 3-me bari-ni


RE: w123, 230e - Sm. Västrik - 12-01-2016

Tere,

Kui ma väga ei eksi ja oma viieteistkümne aasta tagust kogemust õigesti mäletan, jookseb selle auto mootori juurest peenike õlitoru kuskile spidomeetri juurde ja õlirõhku mõõdetaksegi alles seal eemal spidoplokis või selle taga. Täiesti võimalik, et see kaadervärk otsustas lihtsalt valetama hakata. Muidugi võib see toruke või voolikuke ise lekkida ka, aga siis oleks kuskil õli maas (enda autol näiteks tegin kogemata selle vooliku kinnituskoha katki ja sellest ka antud teemal mälu tekkida sai).

Igal juhul soovitan mehaaniliselt manomeetriga õlirõhu ära mõõta (suhteliselt iga mõistlik töökoda tuleb sellega vast toime). Kui ongi väga madal, võib õlivahetusest (peamiselt filtri vahetusest) miski muutuda, aga võib ka mitte. Kui ei muutu, on ilmselgelt midagi kas õlipumba või mootoriga juhtunud. Kuid ülemõõtmisest tasuks siiski kindlasti alustada ja alles seejärel edasi mõelda.

Jaksu!

Tauno


RE: w123, 230e - Egert 123 - 12-01-2016

(12-01-2016, 08:51 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Tere,

Kui ma väga ei eksi ja oma viieteistkümne aasta tagust kogemust õigesti mäletan, jookseb selle auto mootori juurest peenike õlitoru kuskile spidomeetri juurde ja õlirõhku mõõdetaksegi alles seal eemal spidoplokis või selle taga. Täiesti võimalik, et see kaadervärk otsustas lihtsalt valetama hakata. Muidugi võib see toruke või voolikuke ise lekkida ka, aga siis oleks kuskil õli maas (enda autol näiteks tegin kogemata selle vooliku kinnituskoha katki ja sellest ka antud teemal mälu tekkida sai).

Igal juhul soovitan mehaaniliselt manomeetriga õlirõhu ära mõõta (suhteliselt iga mõistlik töökoda tuleb sellega vast toime). Kui ongi väga madal, võib õlivahetusest (peamiselt filtri vahetusest) miski muutuda, aga võib ka mitte. Kui ei muutu, on ilmselgelt midagi kas õlipumba või mootoriga juhtunud. Kuid ülemõõtmisest tasuks siiski kindlasti alustada ja alles seejärel edasi mõelda.

Jaksu!

Tauno
Tänud vastuste eest !
Vahetan õli ja filtri ära.
Kogu see jama hakkas selle suure külmaga ( -20)
Auto oli paar päeva seisnud selle külmaga ja siis käivitades rõhk kadunud, kusjuures enne seismajäämist oli kõik ok !
Sellepärast kahtlustan ise mõnda anduri anomaaliat-
-kuigi , jah sel vist ei ole andureid, kuna õli toru läheb ju näidikusse, seega peaks kuvatud näit korrektne olema .



RE: w123, 230e - v6sa - 13-01-2016

(12-01-2016, 10:45 PM)Egert 123 Kirjutas: ...
-kuigi , jah sel vist ei ole andureid, kuna õli toru läheb ju näidikusse, seega peaks kuvatud näit korrektne olema .

Eeldamine on kõigi perssekeeramiste ema. Õli ja filtri vahetus halba ei tee, kuid peetis õlipumba korral saab mootor õlivahetuse järel õlirõhu tõusu oodates üksjagu kahju.

Aga kui endal manomeetrit ei ole, siisväga muud võimalust ei ole ka.

Kui peaks mingil põhjusel olema manomeeter ära ikaldunud, siis mul on diisli kolmikkellasid pakkuda. Toimis ja näitas aastaid tagasi korrektselt. Saan vajadusel lasta ära kontrollidaWink


RE: w123, 230e - Egert 123 - 15-01-2016

(13-01-2016, 12:02 PM)v6sa Kirjutas:
(12-01-2016, 10:45 PM)Egert 123 Kirjutas: ...
-kuigi , jah sel vist ei ole andureid, kuna õli toru läheb ju näidikusse, seega peaks kuvatud näit korrektne olema .

Eeldamine on kõigi perssekeeramiste ema. Õli ja filtri vahetus halba ei tee, kuid peetis õlipumba korral saab mootor õlivahetuse järel õlirõhu tõusu oodates üksjagu kahju.

Aga kui endal manomeetrit ei ole, siisväga muud võimalust ei ole ka.

Kui peaks mingil põhjusel olema manomeeter ära ikaldunud, siis mul on diisli kolmikkellasid pakkuda. Toimis ja näitas aastaid tagasi korrektselt. Saan vajadusel lasta ära kontrollidaWink

Üks rumal küsimus veel- kuidas õlirõhku mõõdetakse ? Ega see ei ole ju kompressiooni mõõtmine silindrist ? ...



RE: w123, 230e - Egert 123 - 23-01-2016

Tere !

Oligi viga õlifiltris, oli teine kortsu tõmmanud !
Uus filter ja surve jälle olemas !Eusa_drool