31-10-2015, 11:57 PM
Tere,
Tahaks selle autoga lausa sõita. Intrigeeriv teema, sest mu meelest vanade MB kastide töö ning käiguvahetus ongi sageli selgelt tuntav, kuid alati etteaimatav, loogiline ja seega juhi jaoks usaldusväärne.
Külm käiguvahetus toimib MB vanadel kastidel (ja arvan, et ehk veel ka sel autol) korrektselt nii, et 90 sekundi (vist oli selline aeg) jooksul käivitamisest sõitu alustades, vahetatakse 2 käik 3 vastu esimesel käiguvahetusel umbestäpselt 3500 pöörde juures. Selline disain oli tahtlik ja vajalik tagamaks katalüsaatori(te) töötemperatuuri võimalikult kiire saavutamise. Kui vana MB nii ei käitu, on tal vastav süsteem juba ära jukerdatud ja seda muide esineb massiliselt, sest see esimene pikk käiguvahetus häiris isegi Saksamaal autoomanikke piisavalt, et paluda asi sõbralikul töökojal tagant ühendada.
Ma üldjoontes usun (või tahan uskuda), et Su auto ongi seega hoopis korras, mitte tuksis. Käiguvahetusi võib ka üritada pehmemaks modida, aga sellega pole mõtet üle pingutada, sest nagu isegi ütlesid, ta on 20 aastat vana masin ja ta ei peagi mingi Multitronic või muu sarnane sujuv, aga veider ja tunnetusetu olema. Mõnikord on lihtsam väikeste omapäradega leppida ja mitte "remontida", sest iga remont kipub autodele alati ka midagi halba tegema või "kahtlast kaasa tooma".
Ilusat nädalavahetust.
Tauno
Tahaks selle autoga lausa sõita. Intrigeeriv teema, sest mu meelest vanade MB kastide töö ning käiguvahetus ongi sageli selgelt tuntav, kuid alati etteaimatav, loogiline ja seega juhi jaoks usaldusväärne.
Külm käiguvahetus toimib MB vanadel kastidel (ja arvan, et ehk veel ka sel autol) korrektselt nii, et 90 sekundi (vist oli selline aeg) jooksul käivitamisest sõitu alustades, vahetatakse 2 käik 3 vastu esimesel käiguvahetusel umbestäpselt 3500 pöörde juures. Selline disain oli tahtlik ja vajalik tagamaks katalüsaatori(te) töötemperatuuri võimalikult kiire saavutamise. Kui vana MB nii ei käitu, on tal vastav süsteem juba ära jukerdatud ja seda muide esineb massiliselt, sest see esimene pikk käiguvahetus häiris isegi Saksamaal autoomanikke piisavalt, et paluda asi sõbralikul töökojal tagant ühendada.
Ma üldjoontes usun (või tahan uskuda), et Su auto ongi seega hoopis korras, mitte tuksis. Käiguvahetusi võib ka üritada pehmemaks modida, aga sellega pole mõtet üle pingutada, sest nagu isegi ütlesid, ta on 20 aastat vana masin ja ta ei peagi mingi Multitronic või muu sarnane sujuv, aga veider ja tunnetusetu olema. Mõnikord on lihtsam väikeste omapäradega leppida ja mitte "remontida", sest iga remont kipub autodele alati ka midagi halba tegema või "kahtlast kaasa tooma".
Ilusat nädalavahetust.
Tauno