13-10-2015, 08:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-10-2015, 08:16 PM ja muutjaks oli evilman.)
Tegu siis autoga mis on toodud Eestisse 2006 aastal Saksamaalt. Siin oli sõitnud kuni 2011 aastani. Siis tuli Soomest üks tegelane ja viis ta Eestist Soome. Seal ta seisis sama kodaniku käes kuni 2015 oktoobrini.
See on esimene ja ainuke auto minu pikas autonimekirjas, millega ma ostuhetkel proovisõitu ei teinud. Ütleme nii et "põrsas kotis" ost. Sõita ei saanud sest pinguti rull oli kinni kiilunud ja rihm maas - teoreetiliselt oleks väikse tiiru teha saanud kuid jätsin siiski tegematta. Kuna aku oli seismisega ära surnud, sai täkuga käima pandud. Mootor läks käima ja töötas seisnud auto kohta üsna normaalselt. Proovisin veel käikke lülitada - lülitamine toimus.
Paar päeva hiljem otsustasin omanikule pakkumise teha - peale paari tunnist mõtlemist helistas tagasi ja ütles et sobib.
Kuna tal oli autotreileri kasutamis võimalus, leppisime temaga kokku, et toob auto tallinna Lesveni hoovile.
Länsisadamas teel Eesti poole:
![[Pilt: 58524-transport_soomest_eesti.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/58524-transport_soomest_eesti.jpg)
Kui auto lõpuks remondikoja hoovi jõudis, juhtus väike instident ja allasõidu ramp kukkus maha - auto muidugi tagant järgi. Tulemusena oli see, et stange lendas eest minema koos tule alumise liistuga. Sealt alt muidugi tuli nähtavale kohe kõver tala.
Teadsin eelneva taustauuringu põhjal, et Eestis on olnud paar väiksemat avariid 500-2000€.
Siit võis ainult järeldada, et taastamine on üle t**a tehtud.
Auto sai tõstukile aetud, et vigadest täpsemalt selgust saada.
![[Pilt: 56489-IMG_0906.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/56489-IMG_0906.JPG)
Vahetatud said kohe:
* aku
* pinguti rull+rihm
* küünlad
* mootoriõli+filter
* õhufilter
* kastiõli+filter
* jahutusvedelik
Vahetust vajab:
* piduritorud otsast lõpuni
* diffri simmer
* kõik kettad ja klotsid
* originaal becker ei tööta? vaja uurida.
* mootori õhuvõtu torud 2tk
* roolinahk
* igasugused pisidetailid
Selgus ka et viiesajasel on nina viltu peas, siis tänase seisuga on auto viidud robotpinkki - tulemusena on taas sirge nina.
Hetke seisuga tulevad ka uued esitiivad (uued A omad), uus kabott - miks? kuna vanad on pahtlist tehtud ja kõverad.
Kere olukord:
Tagumistest rattakoobastest leidusid rotiaugud.
Ära oli mädanenud ka veel pagasniku aku alumine osa (sama teiselt poolelt)
Üldiselt on põhi kõva ja roostevaba.
Viimased osad tulevad lammutusest ja lähevad vahetusse.
Et mis tulevik toob?
* sirge ja kõva kere
* tehniliselt korda
* uue värvkatte tervenisti (piano black)
* uued veljed (oz racing futura 17")
Mõtlen veel kas teen temast tervenisti facelifti või ei. Tean mida paljud sellest arvavad. Tagasi prefaceliftiks saab väikse vaevaga kui tarvis.
Läbi juhuse sai ka ühendust selle eelmise omanikuga kes selle Saksamaalt tõi 2006 aastal. Üllatuseks sain temalt tagavaravõtme, hooldusraamatu ja kõik muud paberid, mis olid autoga sünnist saadik kaasas käinud. Saksas on ka asendatud Remuse tagumine pütt(nüüdseks on keegi selle ilusad otsad rõvedate vastu vahetanud - ei tea miks?) ja Remuse resonaator.
![[Pilt: 75843-varustus.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/75843-varustus.jpg)
Eks kirjutan jälle kui midagi uut minu restaureerimis projektis tuleb.
Pildid rotiaukudest:
![[Pilt: 59488-IMG_0902.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/59488-IMG_0902.JPG)
![[Pilt: 25627-IMG_0903.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/25627-IMG_0903.JPG)
![[Pilt: 73827-IMG_0904.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/73827-IMG_0904.JPG)
See on esimene ja ainuke auto minu pikas autonimekirjas, millega ma ostuhetkel proovisõitu ei teinud. Ütleme nii et "põrsas kotis" ost. Sõita ei saanud sest pinguti rull oli kinni kiilunud ja rihm maas - teoreetiliselt oleks väikse tiiru teha saanud kuid jätsin siiski tegematta. Kuna aku oli seismisega ära surnud, sai täkuga käima pandud. Mootor läks käima ja töötas seisnud auto kohta üsna normaalselt. Proovisin veel käikke lülitada - lülitamine toimus.
Paar päeva hiljem otsustasin omanikule pakkumise teha - peale paari tunnist mõtlemist helistas tagasi ja ütles et sobib.
Kuna tal oli autotreileri kasutamis võimalus, leppisime temaga kokku, et toob auto tallinna Lesveni hoovile.
Länsisadamas teel Eesti poole:
![[Pilt: 58524-transport_soomest_eesti.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/58524-transport_soomest_eesti.jpg)
Kui auto lõpuks remondikoja hoovi jõudis, juhtus väike instident ja allasõidu ramp kukkus maha - auto muidugi tagant järgi. Tulemusena oli see, et stange lendas eest minema koos tule alumise liistuga. Sealt alt muidugi tuli nähtavale kohe kõver tala.
Teadsin eelneva taustauuringu põhjal, et Eestis on olnud paar väiksemat avariid 500-2000€.
Siit võis ainult järeldada, et taastamine on üle t**a tehtud.
Auto sai tõstukile aetud, et vigadest täpsemalt selgust saada.
Vahetatud said kohe:
* aku
* pinguti rull+rihm
* küünlad
* mootoriõli+filter
* õhufilter
* kastiõli+filter
* jahutusvedelik
Vahetust vajab:
* piduritorud otsast lõpuni
* diffri simmer
* kõik kettad ja klotsid
* originaal becker ei tööta? vaja uurida.
* mootori õhuvõtu torud 2tk
* roolinahk
* igasugused pisidetailid
Selgus ka et viiesajasel on nina viltu peas, siis tänase seisuga on auto viidud robotpinkki - tulemusena on taas sirge nina.
Hetke seisuga tulevad ka uued esitiivad (uued A omad), uus kabott - miks? kuna vanad on pahtlist tehtud ja kõverad.
Kere olukord:
Tagumistest rattakoobastest leidusid rotiaugud.
Ära oli mädanenud ka veel pagasniku aku alumine osa (sama teiselt poolelt)
Üldiselt on põhi kõva ja roostevaba.
Viimased osad tulevad lammutusest ja lähevad vahetusse.
Et mis tulevik toob?
* sirge ja kõva kere
* tehniliselt korda
* uue värvkatte tervenisti (piano black)
* uued veljed (oz racing futura 17")
Mõtlen veel kas teen temast tervenisti facelifti või ei. Tean mida paljud sellest arvavad. Tagasi prefaceliftiks saab väikse vaevaga kui tarvis.
Läbi juhuse sai ka ühendust selle eelmise omanikuga kes selle Saksamaalt tõi 2006 aastal. Üllatuseks sain temalt tagavaravõtme, hooldusraamatu ja kõik muud paberid, mis olid autoga sünnist saadik kaasas käinud. Saksas on ka asendatud Remuse tagumine pütt(nüüdseks on keegi selle ilusad otsad rõvedate vastu vahetanud - ei tea miks?) ja Remuse resonaator.
![[Pilt: 75843-varustus.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/75843-varustus.jpg)
Eks kirjutan jälle kui midagi uut minu restaureerimis projektis tuleb.
Pildid rotiaukudest: