01-02-2015, 04:30 PM
15W40 on meie kliimasse natuke vähevõitu kui talvel ka sellega sõidad. 10W40 või 5W40 on ikka veidi vedelamad neil (viimastel aastatel küll harvadel) päevadel kui temperatuurid -20 juures ja auto käivitub oluliselt rõõmsamalt. See aasta vist mingit pakast väga enam ei lubata, aga järgmisex talvex soovitan ikka vähemalt 10W40 õli kasutada.
Õli esimene number tähistab siis seda kui vedel ta püsib suuremate miinuskraadide juures (väiksem number on parem) ning teine number tähistab seda kui hästi õli oma viskoosust kuumade ilmade korral säilitab ja liiga vedelax ei lähe (suurem number on parem).
Kuna meie elame sellises kliimavööndis, kus esineb nii -25 kraadist pakast kui +35 kraadist kuuma, siis meie kliimasse on aastaringsex kasutamisex sobilikud 5W40 ja 10W40 õlid. California pidevalt kuuma kliimasse sobib 15w40 või 15W50 õli hästi ja Põhja polaarjoone lähedal kasutamisex kõlbab 0W30 õli.
Autosporti, kus mootorid pidevalt koormuse all ja kuumad, sobivad 50 ja 60 lõpuga õlid.
Uuema aja autodel, kus kütusekulu on üritatud nii alla saada kui võimalik on hakatud kasutama vedelaid 20 ja 30 lõpuga õlisid, et hõõrdekaod väixemad olexid. Seda tihtipeale ka teadlikult mootori eluea arvelt, kuna ega tänapäeva auto ei peagi eriti üle 7 aasta kestma vaid ongi ettenähtud välja vahetamisex ja ümbertöötlemisex. See annab aegajalt tunda enneaegselt ülesütlevate turbode näol, mis on üsna tundlikud õli viskoosuse ja kvaliteedi osas (liiga vedel õli pressitaxe suure kiiruse/koormuse all töötavate detailide vahelt välja ja detailid puutuvad omavahel kokku kahjustades üxteist).
Vabandan pika jutu pärast, aga see info võib varem või hiljem kasulikux osutuda.
Mis velgedesse puutub, siis ajastukohased veljed on tõenäoliselt AMG Pentad mõõdus 16x8, mingid tolle aja kärgveljed (näitex BBS-i või Rial-i toodang) või laiax keevitatud tolle aja MB plekkveljed (4 pikliku auguga).
Õli esimene number tähistab siis seda kui vedel ta püsib suuremate miinuskraadide juures (väiksem number on parem) ning teine number tähistab seda kui hästi õli oma viskoosust kuumade ilmade korral säilitab ja liiga vedelax ei lähe (suurem number on parem).
Kuna meie elame sellises kliimavööndis, kus esineb nii -25 kraadist pakast kui +35 kraadist kuuma, siis meie kliimasse on aastaringsex kasutamisex sobilikud 5W40 ja 10W40 õlid. California pidevalt kuuma kliimasse sobib 15w40 või 15W50 õli hästi ja Põhja polaarjoone lähedal kasutamisex kõlbab 0W30 õli.
Autosporti, kus mootorid pidevalt koormuse all ja kuumad, sobivad 50 ja 60 lõpuga õlid.
Uuema aja autodel, kus kütusekulu on üritatud nii alla saada kui võimalik on hakatud kasutama vedelaid 20 ja 30 lõpuga õlisid, et hõõrdekaod väixemad olexid. Seda tihtipeale ka teadlikult mootori eluea arvelt, kuna ega tänapäeva auto ei peagi eriti üle 7 aasta kestma vaid ongi ettenähtud välja vahetamisex ja ümbertöötlemisex. See annab aegajalt tunda enneaegselt ülesütlevate turbode näol, mis on üsna tundlikud õli viskoosuse ja kvaliteedi osas (liiga vedel õli pressitaxe suure kiiruse/koormuse all töötavate detailide vahelt välja ja detailid puutuvad omavahel kokku kahjustades üxteist).
Vabandan pika jutu pärast, aga see info võib varem või hiljem kasulikux osutuda.
Mis velgedesse puutub, siis ajastukohased veljed on tõenäoliselt AMG Pentad mõõdus 16x8, mingid tolle aja kärgveljed (näitex BBS-i või Rial-i toodang) või laiax keevitatud tolle aja MB plekkveljed (4 pikliku auguga).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!