22-05-2014, 09:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2014, 10:05 AM ja muutjaks oli Joel..)
20L sajale on selline natuke maagiline piir, millest üle hakkab imelik. Mul ML63 keskmine kulu viimase ca 5500 km kohta on 19,7. See on sisuliselt 100% linnasõit, keskmist kiirust peast ei tea, aga pakuks ca 32 km/h umbes. Mul on V8id olnud mitmeid, kuid kõigiga olen ikka ühega algava numbriga hakkama saanud. ML on neist kahtlemata kõige võimsam ja raskem, ehk selles kontekstis isegi ökonoomsem kui arvata võiks.
Minu arvates on see küttekulu küsimus ka täiesti normaalne - ei saa ju nii võtta, et kui inimese autol on 6L mootor, et siis järelikult peabki olema täiesti suva palju kütet läheb. 20L sajale vs 30L sajale on ikka üüratu vahe, eeskätt just emotsionaalselt, aga ka rahaliselt. Igapäevaauto kontekstis linnasõidul 19L keskmine on minu jaoks veel OK, aga 25+ ajaks kergelt okkasse küll juba. Mitte niivõrd rahakulu pärast, aga kui autol on 100L paak ja iga nädal tuleb tankida, siis lihtsalt mingil hetkel hakkab närvidele käima see kohustus. Hobiautol on see rohkem suva, sest seal maksab ainult emotsioon ja selle hinda ei saa eriti rahasse ümber arvutada. Ehk et ei tasu suhtuda, et januste autodega sõitjad raha ei loe, lihtsalt taluvuspiir on maitse-eelistustest tulenevalt veidi teises kohas, aga ta on enamikel sellegipoolest olemas. Siin ei pea küsimus sugugi olema selles, et viimase raha eest kütet ostetakse, vaid lihtsalt millega tuleks arvestada ostuotsust vaagides.
Minu arvates on see küttekulu küsimus ka täiesti normaalne - ei saa ju nii võtta, et kui inimese autol on 6L mootor, et siis järelikult peabki olema täiesti suva palju kütet läheb. 20L sajale vs 30L sajale on ikka üüratu vahe, eeskätt just emotsionaalselt, aga ka rahaliselt. Igapäevaauto kontekstis linnasõidul 19L keskmine on minu jaoks veel OK, aga 25+ ajaks kergelt okkasse küll juba. Mitte niivõrd rahakulu pärast, aga kui autol on 100L paak ja iga nädal tuleb tankida, siis lihtsalt mingil hetkel hakkab närvidele käima see kohustus. Hobiautol on see rohkem suva, sest seal maksab ainult emotsioon ja selle hinda ei saa eriti rahasse ümber arvutada. Ehk et ei tasu suhtuda, et januste autodega sõitjad raha ei loe, lihtsalt taluvuspiir on maitse-eelistustest tulenevalt veidi teises kohas, aga ta on enamikel sellegipoolest olemas. Siin ei pea küsimus sugugi olema selles, et viimase raha eest kütet ostetakse, vaid lihtsalt millega tuleks arvestada ostuotsust vaagides.
MB G63 AMG; MB ML320; Porsche 911 Turbo; Audi Coupe Quattro V8; Volvo 940 SE; ZAZ 965 Cabrio