30-12-2006, 01:10 AM
Seisnud SECi Sõitmasaamine (SSS) VOL1
Niisiis, diagnostikas tulid välja igasugused põnevad üllatused:
1. paaris silindris polnud sädet ollagi. Süütejuhtmed polnud vanad ega midagi, kuid hoopis oskamatu peale-maha kangutamisega ära lõhutud.
2. mingi 2 või isegi 3 silindrit pidid läbi ajama praktiliselt ilma bensiinita, sest see ei jõudnud pritsungipeast kaugemale.
3. üks hüdrotõukur kinni vms - klapp ei sulgunud korralikult.
Kokkuvõttes töötasid enam-vähem korralikult 5 silindrit (ehk).
Esimese paagitäie bensiiniga (70L) sain sõita u 350 km....
Ja kõige tipuks tõusid tühikäigu pöörded äkki lambist 1600 peale ja allapoole ei tulnudki.
Olles esimesest ehmatusest üle saanud (ja paar päeva teise autoga sõites närve rahustanud) hakkasin siis asja harutama. Tühikägupöörete teema lahenes lihtsalt - tühikäigurelee kaitsme kontaktide kokku-painutamisega. Nimelt loksus eelmainit' kaitse kontaktide vahel ja sealt see jama. Uhhh....
Siis lasin süütejuhtmed ära vahetada. Mootoril "hakkas kergem", kütusekulu endiselt laes.
Teised vead on puhtalt pika seismise tagajärg. Mehhaaniline pritsung pidi ses suhtes eriti kapriisne olema - juba mõne kuuga settib sinna igast' soga. Seega otsustasin enne võimalikku lammutama hakkamist pritsungi ja mootori millegagi läbi pesta.
Mootorisse läks kohe hüdrotõukurite ja bensiini sisse pritsungi puhastusvahend. Järgmisel hommikul tiksus 1 tõukur kõvasti ja pikalt, mootori soojenedes jäi vait. Ülejärgmisel hommikul enam ei tiksunud ja siiani on kõik vaikne. Sõidan selle vahendiga veel mõni aeg, siis tuleb mootori läbipesu ja uus õli sisse.
Mõne päeva pärast sai ette võetud esimene pikem sõit - u 200 km. Enne olin kogu aeg linnas jorutanud, siin pöörded teadagi praktiliselt üle 2000 ei tõuse. Peale mõnekümne km läbimist maanteel, oli tunda, kuidas mootor hakkab ärkama. Möödasõidud muutusid nauditavaks - ikka nurr ja viuhhh . Pritsungi puhastusvahend hakkas korralikult mõjuma seega.
Vahepeal sai paak tühjaks - tankisin tee pealt 15L Nitro3000 nimelist bensiini, millele midagi sisse ei seganud. Hea minek on sellega, peab ütlema. Anyway, selle 200km lõppedes läks sisse jälle "tavaline" bensiin ja uus pritsungi puhastusvahend.
Kogu selle tralli peale on kütusekulu kõvasti alla läinud. Mõõtnud ei ole, kuid vahe on väga selgelt tuntav. Enne liikus bensiiniseier tahhomeetriga sünkroonis kiirendamisel ))
Mootor töötab vaikselt ja pehmelt, tühikäigul on siiski võbin sees. Kuna see võbin on ebaühtlane - mõnikord suurem, siis jälle väiksem - on põhjust arvata, et küllap seal pritsungis ikka mõni saastatükk ringi ujub ja segab mõnikord rohkem ja siis vähem. Siiani loodan asja mingite vahenditega puhtaks sõita a eks paistab. Lasen veel paar paagitäit läbi ja siis uuesti diagnostikasse.
Kas keegi teab, mis võib maksta summuti keskmine osa (see, kus 2 pütti kõrvuti on)? Ühes on auk sees nii nõmeda koha peal, et väidetavalt ei saa keevitada. Löriseb veidi ja mõnikord ajab paha haisu sisse. See võib olla ka mootori ebaühtlase käigu üheks põhjuseks teoreetiliselt.
Niisiis, diagnostikas tulid välja igasugused põnevad üllatused:
1. paaris silindris polnud sädet ollagi. Süütejuhtmed polnud vanad ega midagi, kuid hoopis oskamatu peale-maha kangutamisega ära lõhutud.
2. mingi 2 või isegi 3 silindrit pidid läbi ajama praktiliselt ilma bensiinita, sest see ei jõudnud pritsungipeast kaugemale.
3. üks hüdrotõukur kinni vms - klapp ei sulgunud korralikult.
Kokkuvõttes töötasid enam-vähem korralikult 5 silindrit (ehk).
Esimese paagitäie bensiiniga (70L) sain sõita u 350 km....
Ja kõige tipuks tõusid tühikäigu pöörded äkki lambist 1600 peale ja allapoole ei tulnudki.
Olles esimesest ehmatusest üle saanud (ja paar päeva teise autoga sõites närve rahustanud) hakkasin siis asja harutama. Tühikägupöörete teema lahenes lihtsalt - tühikäigurelee kaitsme kontaktide kokku-painutamisega. Nimelt loksus eelmainit' kaitse kontaktide vahel ja sealt see jama. Uhhh....
Siis lasin süütejuhtmed ära vahetada. Mootoril "hakkas kergem", kütusekulu endiselt laes.
Teised vead on puhtalt pika seismise tagajärg. Mehhaaniline pritsung pidi ses suhtes eriti kapriisne olema - juba mõne kuuga settib sinna igast' soga. Seega otsustasin enne võimalikku lammutama hakkamist pritsungi ja mootori millegagi läbi pesta.
Mootorisse läks kohe hüdrotõukurite ja bensiini sisse pritsungi puhastusvahend. Järgmisel hommikul tiksus 1 tõukur kõvasti ja pikalt, mootori soojenedes jäi vait. Ülejärgmisel hommikul enam ei tiksunud ja siiani on kõik vaikne. Sõidan selle vahendiga veel mõni aeg, siis tuleb mootori läbipesu ja uus õli sisse.
Mõne päeva pärast sai ette võetud esimene pikem sõit - u 200 km. Enne olin kogu aeg linnas jorutanud, siin pöörded teadagi praktiliselt üle 2000 ei tõuse. Peale mõnekümne km läbimist maanteel, oli tunda, kuidas mootor hakkab ärkama. Möödasõidud muutusid nauditavaks - ikka nurr ja viuhhh . Pritsungi puhastusvahend hakkas korralikult mõjuma seega.
Vahepeal sai paak tühjaks - tankisin tee pealt 15L Nitro3000 nimelist bensiini, millele midagi sisse ei seganud. Hea minek on sellega, peab ütlema. Anyway, selle 200km lõppedes läks sisse jälle "tavaline" bensiin ja uus pritsungi puhastusvahend.
Kogu selle tralli peale on kütusekulu kõvasti alla läinud. Mõõtnud ei ole, kuid vahe on väga selgelt tuntav. Enne liikus bensiiniseier tahhomeetriga sünkroonis kiirendamisel ))
Mootor töötab vaikselt ja pehmelt, tühikäigul on siiski võbin sees. Kuna see võbin on ebaühtlane - mõnikord suurem, siis jälle väiksem - on põhjust arvata, et küllap seal pritsungis ikka mõni saastatükk ringi ujub ja segab mõnikord rohkem ja siis vähem. Siiani loodan asja mingite vahenditega puhtaks sõita a eks paistab. Lasen veel paar paagitäit läbi ja siis uuesti diagnostikasse.
Kas keegi teab, mis võib maksta summuti keskmine osa (see, kus 2 pütti kõrvuti on)? Ühes on auk sees nii nõmeda koha peal, et väidetavalt ei saa keevitada. Löriseb veidi ja mõnikord ajab paha haisu sisse. See võib olla ka mootori ebaühtlase käigu üheks põhjuseks teoreetiliselt.