11-11-2013, 01:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2013, 01:52 AM ja muutjaks oli erx000.)
Projekt nii kaugel et auto sõidab, postituse lõpus räägin vähe pikemalt.
Varemalt jäi mainimata huvitav juhus, kuidas pärast viimaseid 2,2 mootoriga sõite auto garaasi ajasin ja ustest sisse veeredes kostus kõlks ja auto enam ei liikunud, pärast põgusat uurimist selgus et kardaan oli käigukasti küljest eraldunud. Väga väga õnnelik juhus et see maanteekiirusel ei juhtunud, kardaanitunneli järgi võib aimata et kunagi varem on see nii juhtunud.
Kuna minu andmete järgi pole 110mm poltide diameetriga kardaani w202 kerele olemas, siis esialgu kasutan E300td kardaani esimesest ja w202 tagumisest osast kokku keevitatud lahendust, praegu käigukasti küljes 110mm ja difri küljes 90mm flantsid. Piltidelt näha, et erinevus on üsna märkimisväärne, c36/43 ja clk430 peaksid kasutama vahepealset 100mm flantsi.
Jahutussüsteemi lõdvikud istusid üsna üks ühele, ainuke suurem erinevus on tagumises salongiringluse torus, om604-l läheb lõdvik otse plokikaane külge, om606-l on vahel pikem toru, tellisin om604 lühema toru ja oli ainult sisse koksamise vaev.
Kogu mootori juhtmestik, jätsin sisse eelsüüteküünalde, seieri ja ventilaatorite temperatuuriandurid, õlitaseme anduri ja igaks juhuks lisasin ka elektroolinisele tühikäigule juhtme aga tõenäoliselt seda vaja ei lähe kuna praegu hoidis pöördeid ilusti ka ilma selleta.
Käigukangihoovastik sai umbes 7cm lühem ja kombineeritud w202/w210 varrastest.
Üks suurematest probleemidest oli gaasipedaalile lahenduse leidmine, kuna eelnevalt oli mõlemal kerel elektrooniline pump ja OM606 turbovariandile mehaanilist hoovastikku pole olemas, siis tuli see nullist ise valmistada. Kasutasin om604 ja om602 hoovastike detaile ja reguleeritavate otsadega trossi. Kuna pedaalist tuleva trossi käik oli 3cm ja pumba hoova käik täpselt 3 korda suurem, pidi kasutama nn õlaga hoovastikku. Plussiks minu lahenduse puhul on see, et hoovastikus jäi omale kohale toimima ka gaasiasendiandur, kui kunagi ehk käigukasti juhtmooduli hangin siis peab see olemas olema. Enne jooksis samast kohast tross käigukasti, hetkel all olev 722.6 on täiselektrooniline ja trossi ei kasuta.
w202 om604 originaalis:
praegune versioon:
Mootori poolel selline lahendus, kütusetermostaadi asemele 5mm plaat ja kõrv külge. Kogu süsteem liigub nii vabalt, et pumba hooval ei ole isegi tagastusvedru vaja.
Hetke seis selline, et turbol lendas kuuma osa tiivik tükkidena summutist välja, loomulikult puhtalt enda lollusest ja tol hetkel olnud emotsioonidest tulenevalt. Kuna om606 turbol sulgub wastegate vaakumiga, siis panime ta esialgu jäigalt suletuks mis ei olnud muidugi eriti praktiline lähenemine, aga vaatamata sellele oli proovisõit vägagi paljutõotav. Hoovist välja keerates ja õrnalt 2. käiguga gaasi vajutades ei saanud veel rooligi sirgeks kui 2barise skaalaga rõhukellal kukkus seier lihtsalt põhja kinni ja ratas keris hetkega tühja, olles enne sellesama mootori doonori w210-ga sõitnud, siis ei osanud arvata et kõrgsurvepump ainuüksi sellist imet suudab teha. Kuna turbo on nii pisike, siis kinnise wastegatega rõhku alla 2 bari praktiliselt ei saanudki hoida ja lõpuks ta lõhki läkski, kusjuures umbes 3000 pöörde juures. Pärast 2 bari skaalat liikus seier veel umbes 0,5 bari võrra edasi, nii et hinnanguliselt võis purunemise hetkel sisselaskerõhk olla 3 bari juures. Kui tehaseseades on rõhk 0,9 bari ja 130kw, siis võib oletada mis numbrid 2 ja 3 bari juures olid, mõistlik oleks olnud kohe õigetpidi wastegate-i actuator külge pookida ja rõhku mitte üle 2 bari lasta, aga eks nii need kogemused tulevad.
Varemalt jäi mainimata huvitav juhus, kuidas pärast viimaseid 2,2 mootoriga sõite auto garaasi ajasin ja ustest sisse veeredes kostus kõlks ja auto enam ei liikunud, pärast põgusat uurimist selgus et kardaan oli käigukasti küljest eraldunud. Väga väga õnnelik juhus et see maanteekiirusel ei juhtunud, kardaanitunneli järgi võib aimata et kunagi varem on see nii juhtunud.
Kuna minu andmete järgi pole 110mm poltide diameetriga kardaani w202 kerele olemas, siis esialgu kasutan E300td kardaani esimesest ja w202 tagumisest osast kokku keevitatud lahendust, praegu käigukasti küljes 110mm ja difri küljes 90mm flantsid. Piltidelt näha, et erinevus on üsna märkimisväärne, c36/43 ja clk430 peaksid kasutama vahepealset 100mm flantsi.
Jahutussüsteemi lõdvikud istusid üsna üks ühele, ainuke suurem erinevus on tagumises salongiringluse torus, om604-l läheb lõdvik otse plokikaane külge, om606-l on vahel pikem toru, tellisin om604 lühema toru ja oli ainult sisse koksamise vaev.
Kogu mootori juhtmestik, jätsin sisse eelsüüteküünalde, seieri ja ventilaatorite temperatuuriandurid, õlitaseme anduri ja igaks juhuks lisasin ka elektroolinisele tühikäigule juhtme aga tõenäoliselt seda vaja ei lähe kuna praegu hoidis pöördeid ilusti ka ilma selleta.
Käigukangihoovastik sai umbes 7cm lühem ja kombineeritud w202/w210 varrastest.
Üks suurematest probleemidest oli gaasipedaalile lahenduse leidmine, kuna eelnevalt oli mõlemal kerel elektrooniline pump ja OM606 turbovariandile mehaanilist hoovastikku pole olemas, siis tuli see nullist ise valmistada. Kasutasin om604 ja om602 hoovastike detaile ja reguleeritavate otsadega trossi. Kuna pedaalist tuleva trossi käik oli 3cm ja pumba hoova käik täpselt 3 korda suurem, pidi kasutama nn õlaga hoovastikku. Plussiks minu lahenduse puhul on see, et hoovastikus jäi omale kohale toimima ka gaasiasendiandur, kui kunagi ehk käigukasti juhtmooduli hangin siis peab see olemas olema. Enne jooksis samast kohast tross käigukasti, hetkel all olev 722.6 on täiselektrooniline ja trossi ei kasuta.
w202 om604 originaalis:
praegune versioon:
Mootori poolel selline lahendus, kütusetermostaadi asemele 5mm plaat ja kõrv külge. Kogu süsteem liigub nii vabalt, et pumba hooval ei ole isegi tagastusvedru vaja.
Hetke seis selline, et turbol lendas kuuma osa tiivik tükkidena summutist välja, loomulikult puhtalt enda lollusest ja tol hetkel olnud emotsioonidest tulenevalt. Kuna om606 turbol sulgub wastegate vaakumiga, siis panime ta esialgu jäigalt suletuks mis ei olnud muidugi eriti praktiline lähenemine, aga vaatamata sellele oli proovisõit vägagi paljutõotav. Hoovist välja keerates ja õrnalt 2. käiguga gaasi vajutades ei saanud veel rooligi sirgeks kui 2barise skaalaga rõhukellal kukkus seier lihtsalt põhja kinni ja ratas keris hetkega tühja, olles enne sellesama mootori doonori w210-ga sõitnud, siis ei osanud arvata et kõrgsurvepump ainuüksi sellist imet suudab teha. Kuna turbo on nii pisike, siis kinnise wastegatega rõhku alla 2 bari praktiliselt ei saanudki hoida ja lõpuks ta lõhki läkski, kusjuures umbes 3000 pöörde juures. Pärast 2 bari skaalat liikus seier veel umbes 0,5 bari võrra edasi, nii et hinnanguliselt võis purunemise hetkel sisselaskerõhk olla 3 bari juures. Kui tehaseseades on rõhk 0,9 bari ja 130kw, siis võib oletada mis numbrid 2 ja 3 bari juures olid, mõistlik oleks olnud kohe õigetpidi wastegate-i actuator külge pookida ja rõhku mitte üle 2 bari lasta, aga eks nii need kogemused tulevad.