17-04-2013, 09:28 PM
R129 ja Mareki jutus tarbimisühiskonna ja komponentide kestvuse kohta on iva sees. Meenutagem.
Vana kooli MB (näit. W124) kasutas Boschi rivipumpa (Reihenpumpe) ja see kestis vabalt 500 000 km või isegi rohkem. Veoautode peal ei olnud ka 1 000 000 km läbisõit ilma rivipumba kap remondita mingi haruldus.
Boschi järgmine leiutis jaoturpump (Verteilereinspritzpumpe) enam niikaua ei kestnud. Näiteks BMW 525tds (E39 kere), mille peal selline pump oli naljalt poolt miljonit ilma remondita enam ei läbinud. Selle pumba "pea" oli üsna minev müügiartikkel. MB eriti jaoturpumpa ei kasutanud.
Edasi tuli Common Rail ning ja ka see süsteem ei ole väga "pikaealine". Pihustid kestavad ehk 200 000-300 000 km ja siis vajavad vahetust.
Ilmselt ei ole autotootjal otstarbekas ehitada ühelt poolt väga töökindlat autot ja teiselt poolt väga lagunevat autot. Auto kestvus ja vastupidavus peab olema parasjagu, et mitte tekitada kehva margiimidzit ja samas peab autodiiler ka saama ära elatud s.t tal peab olema tööd ja leiba autosid remontides ja neile varuosi müües.
Vana kooli MB (näit. W124) kasutas Boschi rivipumpa (Reihenpumpe) ja see kestis vabalt 500 000 km või isegi rohkem. Veoautode peal ei olnud ka 1 000 000 km läbisõit ilma rivipumba kap remondita mingi haruldus.
Boschi järgmine leiutis jaoturpump (Verteilereinspritzpumpe) enam niikaua ei kestnud. Näiteks BMW 525tds (E39 kere), mille peal selline pump oli naljalt poolt miljonit ilma remondita enam ei läbinud. Selle pumba "pea" oli üsna minev müügiartikkel. MB eriti jaoturpumpa ei kasutanud.
Edasi tuli Common Rail ning ja ka see süsteem ei ole väga "pikaealine". Pihustid kestavad ehk 200 000-300 000 km ja siis vajavad vahetust.
Ilmselt ei ole autotootjal otstarbekas ehitada ühelt poolt väga töökindlat autot ja teiselt poolt väga lagunevat autot. Auto kestvus ja vastupidavus peab olema parasjagu, et mitte tekitada kehva margiimidzit ja samas peab autodiiler ka saama ära elatud s.t tal peab olema tööd ja leiba autosid remontides ja neile varuosi müües.