13-04-2013, 03:25 PM
(13-04-2013, 12:24 PM)v6sa Kirjutas: Internet on imeline... diislikütusest asjatundjalt
Väga hea leid ja huvitav lugemine, thnx. Ainuke mida otseselt kirjas pole on 2T õli segamine diisliga. Tundub, et mootoriõli segamise üldjuhul kiidab heaks (kuna meie kütustel pole piisavad määrimisomadused), aga ainult vanematele autodele kuna tõstab heitgaase ja tahmumist. Seega siit ma järeldan, et 2T õli segamine on ideaalne lahendus, kuna see ka määrib ja lisaks aitab alandada mootori tahmumist.
Statoil müüb 12.04.2013a seisuga CN 52,5 kütust.
Siin ka veel huvitavat lugemist:
http://tahaksmidagisoolast.com/Koolityki...naams4.pdf
Panin uplaod.ee'sse ka, ehk püsivad kauem:
http://www.upload.ee/files/3228788/naams3.pdf.html
http://www.upload.ee/files/3228792/naams4.pdf.html
Ma olen ise nüüd ühe nädala ja ca pool paaki 2T õliga (1:250 kuna 1L pudelil hea jägida just sellist kogust) sõitnud, üldiselt kõik on väga positiivne (pihustite terav metalliline tiksumine on kadunud ja ka hommikul käivitades vibratsioon oleks nagu väiksem). Kompuuter näitab lausa 2-3L väiksemat kütusekulu, aga seda ma eriti ei usalda. Eks sellele aitab kaasa ka see, et vahetasin õhufiltrid ja väljas on temperatuur veidi tõusnud. Eks järgmise tankimisega saab täpsemalt teada.
edit:
Leidsin veel ühe katse kus testiti erinevate "lisandite" mõju diisli HFRR parendamiseks:
http://www.natbiogroup.com/docs/educatio...esults.pdf
Kokkuvõtteks
+/- 20mikronit ei oma kulumisel mingit vahet. Seega 1/3 lisandeid katses ei muuda diisli määrimisomadusi. Kõige parema tulemuse sai biodiisel 415 mikronit ja kõige parem lisand 319 mikronit hinnaga 4.35$ tankimine. Keskmine määrimise paranemine oli 150-200 mikronit. Suvaline kõige odavam 2T õli suhtega 1:200 parandas määrimist 162 mikronit makstes ühel tankimisel 1.09$ ja oli üks odavamatest. Võiks vist öelda, et tasub lisada.
Lisan veel näite Boschi katsest kus vähendati 650 mikronilt määrimisomadusi 460 ja 400 mikroni peale. Eestis tohib müüa kütust mille määrimisomadus on kuni 460 mikronit (Standard EVS-EN 590) ja Euroopas kuni 400 mikronit:
http://www.upload.ee/files/3229417/bosch...y.pdf.html
Kui nüüd 460'st võtta maha 160 mikronit, siis saab juba väga hea tulemuse...