10-04-2013, 11:50 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-04-2013, 11:51 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(09-04-2013, 06:56 PM)marek Kirjutas: 2T õli tõstab tsetaaniarvu 3-5 võrra kui segada 1:200, mingid seltsimehed tegid katseid.
..
Tuletan meelde, et diislikütus, nagu ka bensiin ei ole mingi konkreetne asi, vaid segu erinevaid süsivesinikke. Mistõttu kusagil Kesk-Euroopas tehtud katsed pädevad nende kokteili kohta. Meil saaks teistsugused näidud. Mis muidugi ei tähenda, et tulemus teistsugune oleks
Väikeseks meeldetuletuseks:
Tsetaaniindeks ja tsetaanarv
Iseloomustavad diislikütuse isesüttivust ja võimet ühtlaselt põleda.
Tsetaaniindeks määratakse arvutuslikult.
Tsetaaniindeksi arvutuslikku meetodit soovitatakse kasutada siis, kui puudub vajalik aparatuur eksperimentaalseks määramiseks või kui proovi kogus ei ole piisav mootoriga määramiseks.
Tsetaanarv määratakse katsemootoril.
Kui tsetaaniarv on liiga väike (< 45) töötab mootor nn. jäigal režiimil (kloppimine) s.t. toimub kütuse hiline isesüttimine ja kiire põlemine.
Kui tsetaaniarv on kõrge (> 55) halveneb mootori kasutegur ning suureneb suitsusisaldus, sest kütus süttib kiiresti ja põleb pihusti otsa juures segunemata korralikult õhuga.
Kõrgem tsetaanarv on kütusel, mis sisaldab rohkem parafiine ja madalam tsetaanarv on kütusel, mis sisaldab rohkem aromaatseid süsivesinikke.
Tsetaanarvu saab tõsta lisandite abil. Nende lisandite puuduseks on see, et kütuse pikemaajalisel säilitamisel tsetaanarv siiski langeb. Peale selle võib vesi need lisandid välja pesta. Seetõttu tuleks selliseid lisandeid lisada vahetult enne kütuse tarvitamist.
Bensiini sattumine diislikütusesse põhjustab isesüttimistemperatuuri tõusu ja mootori jäiga töötamise. Diislikütuse ja bensiini süttivus omadused on vastupidised: bensiini isesüttimistemperatuur peab olema kõrge ja diislikütusel madal.
Pärit siit:
http://www.ttlabor.ee/lisa2.html
Leht on vana, kuid keemia ja füüsika vahepeal oluliselt muutunud ei ole. Hicksi boson ilmselt diiselmootori omaniku elu lähiajal hõlpsamaks teha ei suuda...