31-03-2013, 10:42 PM
(30-03-2013, 01:27 PM)grimes@hot.ee Kirjutas: Selge Tundub ,et asi on siis tehtav ja just mitte kõige suurema vaevaga. Kuna enda 2.6B on kerge saalekaga vast. Siis tuleks mootori vahetus niivõinaa ette võtta...Vabalthingav turbokaks, ei ole ka see keeruline. Hannesel on ka see teema olemas, võtke eeskuju ja uurige ning puurige. Niisama vabalthingava otsa turbo panna, see ei anna mitte midagi eriti tagumikuga tuntavat, jõud on siiski põletatud küttesegu ja mootori pöörded.
Küsiks ka, kas hiljem see 3.0D vabalthingavana turbokaks teha on väga keeruline ?
Kas seal läheb omakorda uut juhtmestikku, sisselaske kollet, turbot, väljalaset jms vaja ?
Vaatan, et hetkel müügil ühtegi td kombot ei ole ka.
Keerasin ka turbo külge, küttekulu peaks ju loogiliselt langema, aga tõusis kuna näperdasin ka natukene kõrgsurve pumpa, kus muutsin plunserite maksimaalset keeramise nurka, ehk siis kütust antakse mootorile rohkem peale kui gaas põhja on vajutatud. Minul muutus asi nii palju, et auto suudab mäkke ronida hulka paremini kui varem ja käru suudab näiteks tõmmata edukamalt. No muidugi on ka see, et mootoris tekitatakse rohkem põlemist, mis suurendab gaaside kogust ja temperatuuri kuna õhku ja kütust on rohkem, sellega kaasneb ka vana mootoriga nähtus kus kolvirõngad ei suuda enam silindrit tihedana hoida ja mõningane silindrist tulev rõhk surutakse karterisse. Sellest ka probleemid et mootor hakkab õli nö välja sülgama, nagu mul see praegu on.
Juhtmestikuga ei ole turbotamise juures midagi muud vaja kui enda teadmiseks ja reguleerimiseks võibolla väljalaske gaaside temperatuuri andurit ja näidikut, aga seda juba siis kui küttekogused kasvavad kahekordseks. Sisselaske kollet läheb vaja, turbot, õlitust, väljalaset ja jõulisa jaoks kütusepumpa reguleerida (stendis soovitatavalt). Erilise jõu jaoks tuleb ilmselgelt uurida STD foorumi poole kus on 500hp tõmbamine 3.0D mootorist muutunud juba tavaliseks.