14-01-2013, 08:07 PM
(13-01-2013, 08:19 PM)väikemees Kirjutas: Mida taastatakse pidurisadulates? Teist korda on sama pidurisadulaga probleem ja küsimus jääb kas osta uus/taastatud või saab seda vana piisavalt korda ka Eestis teha?
Sõltub, mis seal täpsemalt probleemix on. Tavaliselt kipuvad kolvid kinni roostetama. Kui kolvi sadulast välja pressid ja sadula sisepind puhas ja roosteta on, siis pole sadulal häda midagi. Kui kolvi kroompind kahjustusteta on, pole ka sellel häda midagi ja piisab puhastamisest, 2000 vesiliivakaga hõõrumisest, et rooste tolm eemaldada, kroomi kahjustuste korral tuleb kolb välja vahetada.
Põhjused, mix kolvid kinni roostetavad on:
a) piduri mansetid (kummiosad sadulas) katki ja vesi pääseb kolvile ligi.
b) mansettide paigaldamisel pole sinna määret pandud ja niiskusel on ruumi tekkida.
Ehk kui kolb tagasi sadulasse panna, tulex see eelnevalt mingi määrdega kokku teha (küljed ainult, mitte alumine pind, mis piduriõliga kokku puutub). Ka välimine mansett tulex seestpoolt määrdega kokku teha, et niiskusel polex ruumi sinna koguneda, aga üle ei tasu ka määrdega pingutada. Sisemise mansetti võib enne paigaldamist kergelt piduriõliga kokku teha, sinna määret panna ei tohi.
Mitmekolvilistel sadulatel (MB tagapidurid näitex on 2 kolvilised) on tavaline, et üx kolb liigub paremini kui teine ja siis kipub see teine kinni jääma. Ega seal muu ei aita kui korra aasta või paari jooxul puhastada ja määrida. Ühekolvilistel sadulatel tuleb ka liugureid puhastada ja määrida ja nende mansette vahetada kui need katki on.
Taastatud või uuel sadulal on mõtet siis kui:
a) Vana sadula tööpind (kus kolb sees on) on kahjustada saanud või sadulast on tükid väljas.
b) Mõnel automargil (Ford näitex) on käsipiduri süsteem pidurisadulas ja sisaldab hammastega detaile, mis ära kuluvad ja mida eraldi ei müüda või on sama kallid kui uus sadul. Nende detailide kuludes lõpetab käsipidur töölepingu ja ülevaatuselt enam läbi ei saa.
Kui sadula tööpind on kahjustusteta ja sadul ise on komplektne, piisab tavaliselt kolbide ja mansettide vahetusest ja/või puhastamisest määrimisest, sõltuvalt roostetatmise astmest. Roostest tasub puhastada ja kergelt määrida ka sadula need pinnad, millega klots kokku puutub (millel ta edasi tagasi libiseb).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!