02-12-2012, 07:00 PM
Nii... seis järgmine. Sai ära vahetatud mootori pealne juhtmestik, mõlema õhukulumõõtja juhtmestik, ning vasaku silindrirea drosseli(parema drosseli) juhtmestik. Juhtmed külge, drosselitele väike õpetusfaas ja panin pilli käima. Ja käima ta läks.
Aga saaga jätkub. Kontrollisin uuesti õhukulumõõtja pistikute küljest võtmisega ja seis ikka sama - parema silindrirea(vasaku) õhukulumõõtja katkestamisele ei toimu midagi. Samuti pole reaktsiooni(erinevalt vasakust), kui eemaldada paremalt süütumoodulilt vaakum.
OK. Võtsin küünlad maha. Absoluutselt kõik parema silindrirea (1-6) küünlad on täiesti läbimärjad ja tegemist on mootoriõliga! Seega ei toimugi 1-6 silindrites ka põlemist. Ok kuivatasin ja puhastasin, panin peale tagasi, ja 10 sek käimist ja küünlad jälle täiesti õlised, hetkega loobib õli täis!
Kust see õli nüüd järsku siis silindritesse saab? Eelnevalt ei tulnud autost grammigi suitsu ja kõik oli tip-top. Nüüd järsku, sõna otseses mõttes, üle öö 1-6 silindris õli sees. Mis kurat seal nüüd juhtus?
Minu kogemused näitavad, et õli satub silindrisse kas A-klapisääretihendite või B-kolivirõngaste vahelt. Mõlemad varjandid on kahtlased, et nüüd üle öö niimoodi uputama hakkas ja võrdselt kõikides parema silindrisea silindrites.
Kas 120 mootoril on veel mingit varjanti kust niiviisi õli võiks silindrisse sattuda?
Aga saaga jätkub. Kontrollisin uuesti õhukulumõõtja pistikute küljest võtmisega ja seis ikka sama - parema silindrirea(vasaku) õhukulumõõtja katkestamisele ei toimu midagi. Samuti pole reaktsiooni(erinevalt vasakust), kui eemaldada paremalt süütumoodulilt vaakum.
OK. Võtsin küünlad maha. Absoluutselt kõik parema silindrirea (1-6) küünlad on täiesti läbimärjad ja tegemist on mootoriõliga! Seega ei toimugi 1-6 silindrites ka põlemist. Ok kuivatasin ja puhastasin, panin peale tagasi, ja 10 sek käimist ja küünlad jälle täiesti õlised, hetkega loobib õli täis!
Kust see õli nüüd järsku siis silindritesse saab? Eelnevalt ei tulnud autost grammigi suitsu ja kõik oli tip-top. Nüüd järsku, sõna otseses mõttes, üle öö 1-6 silindris õli sees. Mis kurat seal nüüd juhtus?
Minu kogemused näitavad, et õli satub silindrisse kas A-klapisääretihendite või B-kolivirõngaste vahelt. Mõlemad varjandid on kahtlased, et nüüd üle öö niimoodi uputama hakkas ja võrdselt kõikides parema silindrisea silindrites.
Kas 120 mootoril on veel mingit varjanti kust niiviisi õli võiks silindrisse sattuda?