04-11-2012, 06:55 PM
Tore diskussiooni lugeda. Mõlemal on õigus Lisan mõned töhelepanekud juurde.
Tasub tähele panna, et viskoosusindeks määrab ära viskoosuse vahemiku. See tähendab, et xW-40 õlid võivad kuumalt (standardtingimustel 100 C) ka suht erineva viskoosusega olla.
Näiteks panen min ja max viskoosuväärtuse vahemiku 100 C juures
...W-30 9,3 mm2/s kuni 12,5 mm2/s
...W-40 12,5 mm2/s kuni 16,6 mm2/s - nimetagem seda rida "esimene"
...W-40 12,5 mm2/s kuni 15,6 mm2/s - nimetagem seda rida "teine"
Paljud arvava, et R129 tegi nüüd trükivea, sest kuidas saab ...-40 indeksiga õlil olla standardi järgi kaks maksimaalset väärtust (16,6 ja 15,5). Seetõttu, et esimene rida (max 16,6) kehtib 0W-40; 5W-40, 10W-40 puhul; teiene rida (15,6) 15W-40; 20W-40 ning 25W-40 ning monoviskoose 40 puhul. Ehk ekstreemne näide võiks olla, et uhiuus õli poeletil 0W-40 on 100 kraadi juures viskoosusega 16,6 mm/s2 ning samamoodi uhiuus 0W-40 võib olla 12,5 mm/s2. Vahe on päris suur.
Väga oluline on nende õlide juures ka HTHS näitaja (High Temperature high share), mida määratakse 150 C juures ja sisuliselt näitab ära õli võimekuse ekstreemses tingimustes õlikilet veel hoida (metall-metall kontakti vältida). Esimesel ...W-40 real on selleks näitajaks minimaalselt 2,9 mPas, teisel aga 3,7 mPas. Ehk "esimesed": 0W-40; 5W-40, 10W-40 võivad olla viskoosemad kui "teised" 15W-40; 20W-40 ning 25W-40, kuid samas on teistele kehtestatud rangemad nõuded metall-metall kontakti vältimiseks. Maakeeli, vedelam õli peab siiski rohkem suutma detaile eraldada. Küsite miks see nii on, ma ei tea.
Tasub tähele panna, et õlidel on omadus viskoosust kaotada. Seda eriti siis kui baasõli on kehv (loe, õli liitri hind poes ODAV) ja viskoosus on tõstetud kunstlikult erinevate manuste lisamise teel. Ilmeka näite tõi Priit enda graafikutega. Selleks, et hinnaka, kas õli kaotab pikal kasutamisel enda viskoosust või mitte on tugineda näiteks Daimleri inseneridele. Nende normid 229.3 ja 229.5 võtavad kogu kompotti arvesse ja seetõttu on see KINDEL minek.
PS kui siin oli juttu,külmadest ilmadest, siis tuletan meelde, et 10W-... õlid on pumbatavad maksimaalselt -30 C.
Tasub tähele panna, et viskoosusindeks määrab ära viskoosuse vahemiku. See tähendab, et xW-40 õlid võivad kuumalt (standardtingimustel 100 C) ka suht erineva viskoosusega olla.
Näiteks panen min ja max viskoosuväärtuse vahemiku 100 C juures
...W-30 9,3 mm2/s kuni 12,5 mm2/s
...W-40 12,5 mm2/s kuni 16,6 mm2/s - nimetagem seda rida "esimene"
...W-40 12,5 mm2/s kuni 15,6 mm2/s - nimetagem seda rida "teine"
Paljud arvava, et R129 tegi nüüd trükivea, sest kuidas saab ...-40 indeksiga õlil olla standardi järgi kaks maksimaalset väärtust (16,6 ja 15,5). Seetõttu, et esimene rida (max 16,6) kehtib 0W-40; 5W-40, 10W-40 puhul; teiene rida (15,6) 15W-40; 20W-40 ning 25W-40 ning monoviskoose 40 puhul. Ehk ekstreemne näide võiks olla, et uhiuus õli poeletil 0W-40 on 100 kraadi juures viskoosusega 16,6 mm/s2 ning samamoodi uhiuus 0W-40 võib olla 12,5 mm/s2. Vahe on päris suur.
Väga oluline on nende õlide juures ka HTHS näitaja (High Temperature high share), mida määratakse 150 C juures ja sisuliselt näitab ära õli võimekuse ekstreemses tingimustes õlikilet veel hoida (metall-metall kontakti vältida). Esimesel ...W-40 real on selleks näitajaks minimaalselt 2,9 mPas, teisel aga 3,7 mPas. Ehk "esimesed": 0W-40; 5W-40, 10W-40 võivad olla viskoosemad kui "teised" 15W-40; 20W-40 ning 25W-40, kuid samas on teistele kehtestatud rangemad nõuded metall-metall kontakti vältimiseks. Maakeeli, vedelam õli peab siiski rohkem suutma detaile eraldada. Küsite miks see nii on, ma ei tea.
Tasub tähele panna, et õlidel on omadus viskoosust kaotada. Seda eriti siis kui baasõli on kehv (loe, õli liitri hind poes ODAV) ja viskoosus on tõstetud kunstlikult erinevate manuste lisamise teel. Ilmeka näite tõi Priit enda graafikutega. Selleks, et hinnaka, kas õli kaotab pikal kasutamisel enda viskoosust või mitte on tugineda näiteks Daimleri inseneridele. Nende normid 229.3 ja 229.5 võtavad kogu kompotti arvesse ja seetõttu on see KINDEL minek.
PS kui siin oli juttu,külmadest ilmadest, siis tuletan meelde, et 10W-... õlid on pumbatavad maksimaalselt -30 C.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858