04-11-2012, 06:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2012, 06:19 PM ja muutjaks oli Priit.)
Õlid soojalt EI OLE kõik umbes sama viskoossusega. Eriti ekstreemsetes tingimustes hakkab mängima kvaliteet. Stihli näide näitas, et hea õli annab kuumalt parema rõhu kui kehv (mis peaks olema teoorias paksem, aga tegelikult kaotab kiiresti oma viskoossuse). Panen näiteks graafiku erinevate 10W40 õlide viskoossusstabiilsuse graafikute kohta ekstreemsetes tingimustes
Teiseks toon 4 väidet lennuakadeemia loengukonspektist, vaadates p 3 ja 4, miks ei kasutata täna ainult 0W ja 5W õlisid ja seda ka väga kallites masinates. Selle teooria järgi peaks Stihli näites toodud autole (mis on madalate pööretega mootor) sobima hästi kvaliteetene 20W50 õli. EDIT: aga nagu Stihli katse näitas, sobis sünteetiline 5W50 ka väga hästi.
Hõõrduvate pindade määrimisel lähtutakse määrdeõlide viskoossuse valikul töötingimustest - rõhust ja kiirusest.
1. Vedelikmäärimisel hõõrdekaod kasvavad õli viskoossuse kasvuga, hõõrduvate detailide libisemiskiiruse kasvuga ja nende kokkupuutuvate detailide pindala kasvuga
2. Vedelikmäärimise kindlus kasvab hõõrduvate detailide liikumiskiiruse kasvuga, õli viskoossuse kasvuga ja koormuse vähendamisega hõõrduvale detailile
3. Kiiresti liikuva hõõrduva detaili määrimiseks võib kasutada õli, mis omab väiksemat viskoossust ja vastupidi, aeglaselt liikuvate detailide määrimiseks on vaja kasutada suurema viskoossusega õli.
4. Mida suurem on koormus hõõrduvatele detailidele, seda suurema viskoossusega peab määrdeõli olema.
Teiseks toon 4 väidet lennuakadeemia loengukonspektist, vaadates p 3 ja 4, miks ei kasutata täna ainult 0W ja 5W õlisid ja seda ka väga kallites masinates. Selle teooria järgi peaks Stihli näites toodud autole (mis on madalate pööretega mootor) sobima hästi kvaliteetene 20W50 õli. EDIT: aga nagu Stihli katse näitas, sobis sünteetiline 5W50 ka väga hästi.
Hõõrduvate pindade määrimisel lähtutakse määrdeõlide viskoossuse valikul töötingimustest - rõhust ja kiirusest.
1. Vedelikmäärimisel hõõrdekaod kasvavad õli viskoossuse kasvuga, hõõrduvate detailide libisemiskiiruse kasvuga ja nende kokkupuutuvate detailide pindala kasvuga
2. Vedelikmäärimise kindlus kasvab hõõrduvate detailide liikumiskiiruse kasvuga, õli viskoossuse kasvuga ja koormuse vähendamisega hõõrduvale detailile
3. Kiiresti liikuva hõõrduva detaili määrimiseks võib kasutada õli, mis omab väiksemat viskoossust ja vastupidi, aeglaselt liikuvate detailide määrimiseks on vaja kasutada suurema viskoossusega õli.
4. Mida suurem on koormus hõõrduvatele detailidele, seda suurema viskoossusega peab määrdeõli olema.