04-11-2012, 04:24 PM
Itbilen, sina ei saa aru, et töösooja mootori puhul ei ole vahet, kas sees on 0W40, 5W40, 10W40 või 15W40 need on soojalt kõik enamvähem ühe viskoosusega. Vahe ongi ainult käivitushetkel ja külma mootoriga, kus -30 kraadi juures 15W40 õli ei suuda oma voolavusomadusi säilitada ja hakkab tavotti meenutama s.t et mootorit on raskem ringi ajada ja pump ei suuda seda kõikidesse peenkestesse kanalitesse suruda. Kui mootor on käivitunud ja õli soenema hakkab muutub ta taas vedelamax ja toimib taas kenasti.
Paxema õli korral on õli rõhk kõrgem, kuna pumbal on seda raskem ringi ajada. Hüdrotõukurid on kõrgema õlirõhu korral vaixemad, kuid kõrgem õlirõhk ei tähenda, et pax õli sellepärast veel kõikidesse peenikestesse kanalitesse jõuax. Vedelamat õli on pumbal kergem ringi ajada ja õlirõhk ehk vastusurve on väixem. Vedelam õli jõuab kergemini kõikide komponentideni. Õlirõhk ei tohi aga nii madalale kukkuda, et õli ei suruta enam näitex saalede vahele ja metall vastu metalli puutuma hakkab. Seega kui mootor on nii hõre, et õlirõhk soojal mootoril antud õliga väga madalale kukub tulex mõnd teist õli proovida. Täissündi asemel poolsünti näitex. Või 5W40 õli asemel 5W30 õli kasutada.
Õli esimene number on tähtis käivitushetkel ja külma mootori korral, sooja mootori korral loeb vaid teine number. Nii et kui 0W40 õliga hakkasid hüdrotõukurid soojalt klõbisema oli probleem mitte selles, et õli oli 0W vaid selles, et õli oli 40. Kui külmalt klõbisesid, siis oli õlirõhk külmalt madalavõitu aga õlitus võis tänu vedelamale õlile ikkagi parem olla. Sel juhul tuleb ära mõõta, kas õlirõhk jääb siiski lubatud tasemele või kukub alla selle.
Ka see, kui hästi õli metalli pinnale jääb ei sõltu ta viskoosusest. Kvaliteetne vedel õli võib metalli pinnal oluliselt paremini püsida kui vähemkvaliteetne paxem õli. Ja saalede ning kolvirõngaste eluea huvides on ülioluline, et õli metalli pinnal püsix.
Paxema õli korral on õli rõhk kõrgem, kuna pumbal on seda raskem ringi ajada. Hüdrotõukurid on kõrgema õlirõhu korral vaixemad, kuid kõrgem õlirõhk ei tähenda, et pax õli sellepärast veel kõikidesse peenikestesse kanalitesse jõuax. Vedelamat õli on pumbal kergem ringi ajada ja õlirõhk ehk vastusurve on väixem. Vedelam õli jõuab kergemini kõikide komponentideni. Õlirõhk ei tohi aga nii madalale kukkuda, et õli ei suruta enam näitex saalede vahele ja metall vastu metalli puutuma hakkab. Seega kui mootor on nii hõre, et õlirõhk soojal mootoril antud õliga väga madalale kukub tulex mõnd teist õli proovida. Täissündi asemel poolsünti näitex. Või 5W40 õli asemel 5W30 õli kasutada.
Õli esimene number on tähtis käivitushetkel ja külma mootori korral, sooja mootori korral loeb vaid teine number. Nii et kui 0W40 õliga hakkasid hüdrotõukurid soojalt klõbisema oli probleem mitte selles, et õli oli 0W vaid selles, et õli oli 40. Kui külmalt klõbisesid, siis oli õlirõhk külmalt madalavõitu aga õlitus võis tänu vedelamale õlile ikkagi parem olla. Sel juhul tuleb ära mõõta, kas õlirõhk jääb siiski lubatud tasemele või kukub alla selle.
Ka see, kui hästi õli metalli pinnale jääb ei sõltu ta viskoosusest. Kvaliteetne vedel õli võib metalli pinnal oluliselt paremini püsida kui vähemkvaliteetne paxem õli. Ja saalede ning kolvirõngaste eluea huvides on ülioluline, et õli metalli pinnal püsix.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!