04-11-2012, 03:52 PM
(04-11-2012, 12:51 AM)itbilen Kirjutas: Teema algataja kysis n6u mida kasutada.
P6hjenda miks 0W40 on sinu arvates ainu6ige lahendus.Esiteks on see kallim ja teiseks see vana mootorit enam uueks ei tee. V6i teeb?
Olen teinud erinevaid õlikatseid sellise hiidvana XK mootoriga:
![[Pilt: IMGP4412.jpg]](http://www.upload.ee/thumb/2800858/IMGP4412.jpg)
Välja töötatud on ta aastal 1949 (!!!), minu eksemplar pärines 50ndatest.
Kui ta minuni jõudis olid rõngad nii kinni kasvanud, et tuli tükkhaaval välja raiuda, kepsusaale oli kulunud, aga muud asjad enam vähem.
Remondis suuri investeeringuid ei teinud, vaid kepsukaelad lihviti, esimese remondi kepsusaaled ning uued rõngad. Raamid jäid vanad, mõõtsin üle ja olid lubatud piires.
Noh, kuna tegu uunikumiga, siis ploki tõmbasin kah uuesti selle pardimuna värvi värviga üle, nagu originaaliski oli...
Kuna disain on tal hiidvana, siis tagumist simmerit ÜLDSE POLE (vänt tuleb plokist lihtsalt läbi täpse augu välja), esimene siiski on, selle ka vahetasin.
Tehas soovitab 20w-50 mineraali. Arusaadav, sest 55ndal aastal muud ju polnud.
Ostsin seda, proovisin. Commal on valikus täitsa olemas. (mingi Classic Car oili nime all)
Töötab, nagu ikka, külmalt õlirõhk põhjas (kuue ringis), kuumalt ja tühikäigul kukub täitsa alla. Mingi alla bari isegi. (tal on mehaaniline kell koguaeg küljes ja armatuuris )
Häiris mind see madal õlirõhk. Panis sisse Valvoline täissündi 5W-50ne...
Õlirõhk külmalt 5, kuumalt ja tühikäigul kaks.
Mootor on tänapäeva mõistes täielik logu.
Nii seletangi, et see mineraal muutub kuumalt peaaegu veeks, aga kaasaegne täissünt mitte.
Kumb siis sinuarust sellele vanale kolakale parem on...?
See, mis rõhku ei suuda tekitada või see, mis suudab ja on sigakallis...?
Kusjuures isegi välja ei jookse kusagilt, kuigi kõiki simmereid polegi...
![Eusa_drool Eusa_drool](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_drool.gif)
Õlikulu on normaalne. Mingi ühe liitri "hingab" 5000km peale 7st liitrist ära. Klapisääri ju kah kõigidel klappidel pole...
![Paranoid Paranoid](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/paranoid.gif)
Midagi ta seal "lahti ei pese", krt kõige peenem õlikanal on 3mm läbimõõduga ja külmalt 5 barri peal, kuidas saakski midagi umbe minna...
Seega, rahvajutt on see pesemise värk.
Kuna rendipargis on veel sellise mootoriga autosid, siis kõigile läks sama täissünt sisse.
Oleks see äri kasumlikum, paneks 0W-60, ausõna. (aga see on juba nii kallis, et ei jäksa kümneid liitreid osta)
Minu soovitus teemaalgatajale: osta kõige kallim õli, mis Sa eales osta jäksad. See ongi kõige parem.
Mootorit ta uueks ei tee (selleks aitab ainult remont!), aga seisukorda säilitab küll.
Kui jookseb kokku, siis õli pole mõtet süüdistada, nagunii oleks jooksnud.
Mul siiani ei ole ükski...(v.a. 2soti pealt 2005a Navara, aga sel oli mingi tehasejama...kuuldavasti saale materjali pealt liigselt kokku hoitud...)