04-11-2012, 02:02 PM
Itbilen, millal sul see mootor klõbisema hakkas, suvel või talvel? Sest kui suvel, siis ei olex ju vahet olnud, kas sees on 0W40, 5W40, 10W40 või 15W40. Kõik need õlid on 40 lõpuga ja soojade ilmade korral üsna sama viskoosusega (erinevate tootjade eri õlid võivad muidugi mõneti erineda, kuid jäävad ikkagi samade standardite sisse).
Ja Priit, vanu hooldusraamatuid ei saa antud juhul arvesse võtta, kuna need ju Saxas täidetud (ma eeldan, et sa pidasid silmas Saxast toodud vana auto hooldusraamatut) kus on pehmem kliima ja kus tõesti 10W40 õli on täitsa omal kohal ja Californias, kus on kogu aeg kuum, kasutataxe 15W40 õli ilma probleemideta. Ja Põhja Soomes, kus -30 ja edasi kraadid on tavalised kasutataxe 0W40 või 5W40 õlisid.
Ei saa öelda, et 0W40 õli on kogu aeg vedelam kui 10W40 õli. Ta on vedelam külmadel temperatuuridel, kus 10W40 õli hakkab juba paxenema. Soojadel temperatuuridel on nad üsna üha paxused kuna mõlemad 40 lõpuga. Enamuse osa aastast on ka meie kliimas 10W40 õli täitsa ok, aga kui talvel on nädal aega -30 kraadi ja auto käivitamine on paxu õli tõttu raskendatud, mõtled küll, et olex võinud 5W40 õli sisse panna, hinnavahe ei olnud ju nii meeletu.
Viskoosusindex ei näita õli kvaliteeti. See näitab ainult, millisesse kliimasse ta sobib ja millisesse mitte.
Selle üle ei vaidle ju keegi, et Lõuna Euroopasse mõeldud M+S märgistusega talverehvid ei ole meie külmemas kliimas just kõige parem valik ja eelistada tasux korralikke Nokiani või Continentali talverehve, aga sellest aru ei saada, et soojas kliimas kasutatav õli samamoodi meie kliimasse kõige paremini ei sobi.
Ja Priit, vanu hooldusraamatuid ei saa antud juhul arvesse võtta, kuna need ju Saxas täidetud (ma eeldan, et sa pidasid silmas Saxast toodud vana auto hooldusraamatut) kus on pehmem kliima ja kus tõesti 10W40 õli on täitsa omal kohal ja Californias, kus on kogu aeg kuum, kasutataxe 15W40 õli ilma probleemideta. Ja Põhja Soomes, kus -30 ja edasi kraadid on tavalised kasutataxe 0W40 või 5W40 õlisid.
Ei saa öelda, et 0W40 õli on kogu aeg vedelam kui 10W40 õli. Ta on vedelam külmadel temperatuuridel, kus 10W40 õli hakkab juba paxenema. Soojadel temperatuuridel on nad üsna üha paxused kuna mõlemad 40 lõpuga. Enamuse osa aastast on ka meie kliimas 10W40 õli täitsa ok, aga kui talvel on nädal aega -30 kraadi ja auto käivitamine on paxu õli tõttu raskendatud, mõtled küll, et olex võinud 5W40 õli sisse panna, hinnavahe ei olnud ju nii meeletu.
Viskoosusindex ei näita õli kvaliteeti. See näitab ainult, millisesse kliimasse ta sobib ja millisesse mitte.
Selle üle ei vaidle ju keegi, et Lõuna Euroopasse mõeldud M+S märgistusega talverehvid ei ole meie külmemas kliimas just kõige parem valik ja eelistada tasux korralikke Nokiani või Continentali talverehve, aga sellest aru ei saada, et soojas kliimas kasutatav õli samamoodi meie kliimasse kõige paremini ei sobi.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!