04-11-2012, 10:49 AM
(04-11-2012, 12:58 AM)Werewolf Kirjutas: ...+ miks mitte ka vahetada mootorikett (mis kindlasti korraliselt vahetamata), saaled jms, sealjuures soovitavalt originaalosade vastu? Näiteks 93.a 24-klapilisel diislil vahetada hüdrotõukurid välja selle asemel, et kasutada edasi probleemideta paksemat õli?
Lihtsalt mind häiris sinu jutus see, et sellest võis välja lugeda nagu olex 0W40 õli põhjustanud selle, et su mootor hakkas klõbisema ja lekkima, kuigi tegelt tõi see lihtsalt paremini esile selle, et otsakaanetihendi ja hüdrotõukurid võix lähemal ajal välja vahetada.
Lihtsalt korralik mootoriremont võib maksta vabalt 2-3 auto turuhinda ja Sinu soovituse puhul pole põhjust arvata, et mootor vajaks kindlasti remonti, vaid et tegemist on lihtsalt vana (võimalik et ühtlaselt kulunud) mootoriga, millele 5W või 0W õli sisse valamine võib olla lihtsalt ebamõistlik (ei tee seda mootorit uueks, vaid viitab remondile, milleta see mootor vähe paksema õliga võiks veel võib-olla 1-2-3-?-sada tuhat km probleemideta sõita).
Vastavustabelite ülimuslikkus ei tähenda ka seda, et pool miljonit või miljon sõitnud mootorile see tingimusteta kehtiks. Ka vanades hooldusraamatutes olen näinud, kus juba paari-kolme-aastasel MB-l ametlik esindus läheb sujuvalt üle 10W40-le (kus küll kulumine ei saa olla põhjuseks).