Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 OM617 õli
#13
(04-11-2012, 12:47 AM)Priit Kirjutas:
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas: Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?
Vaata toodud lingil ka aastaarvu. Näiteks 1991.a W124 diislite MB omaniku raamatus (küsitud mootor küll veel vanemast ajast?) MB ei soovita ühtegi 0W õli. 5W30 soovitab, kui temperatuur on pidevalt alla miinus 10. 5W50 soovitab iga ilmaga. Ka 5W40 ei soovita üldse.

Kui loed täpsemalt, siis sel graafikul on ka kirjas, et see on ülimuslik (ei leidnud peast kohe paremat vastet ingliskeelsele sõnale supersedes) kõigi vanemate ja eelnevalt avaldatud graafikute suhtes. Arvestades, et see graafik oli 1997-dast aastast, oli see ülimuslik 1991 aasta graafiku suhtes, nagu ka 2012 aasta graafik on ülimuslik 1997 aasta oma suhtes.

Selle lehe peal on veel värskem info:

http://amgmarket.com/amg/2010/02/mercede...gine-oils/

Reegel on see, et mida uuem mootor, seda kitsam on kasutatavate õlide valik, kuna tolerantsid ja töötingimused mootoris lähevad järjest raskemax ja nõuavad õlilt paremaid omadusi (+ autotootja kindlustab oma tagalat piirates sul õlivalikut). Vanemas mootoris (vä. kõrgema pöördega sportmootorid) võid sa kasutada suuremat hulka erinevaid õlisid, kuna tolerantsid ja töötingimused leebemad.

Kokkuvõttes, kui aastaringselt sõita, siis olex mõistlik kasutada 5W40 või 5W50 õli kuna need sobivad meie kliimasse hästi. 0W40 ei ole meil otseselt vajalik kuna -30 ja edasi kraadid on pigem ikka harvad. 10W40 võib -25 ja edasi kraadise pakasega siiski veidi liiga pax olla (kui autol on plokisoojendus, pole asi nii hull), nii et päris hästi ta meie kliimasse ei sobi. 5W30 ja 10W30 õlid võivad suvel +35 kraadiga veidi liialt vedelax osutuda ja maanteelt tulles ja ummikusse või foori taha tühikäigule tiksuma jäädes võib õlirõhk tiba madalax jääda. Erineva viskoosusega õlide hinnavahed ei ole tänapäeval enam nii suured, nii et 5W40 õli on täitsa mõistlik osta tagamax talvel normaalne käivitumine ja suvel kuumaga piisav õlirõhk.
(04-11-2012, 12:51 AM)itbilen Kirjutas:
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas:
(04-11-2012, 12:05 AM)itbilen Kirjutas: Kui suur on t6enäosus et ca 30 aastat vanal pajal on koguaeg regulaarselt 6li vahetatud? Eks maitse asi, igayks v6ib oma auto mootorisse panna mida tahab. Kasv6i teleturu libesteid. Iseasi kas see midagi paremaks teeb. Kui on kapremonditud mootor siis v6ib 0W olla.
Kogemusest olen nn korraliku serviseraamatuga "regulaarselt 6li vahetatud" mootorist leidnud nurgakesi milles ollus isegi koos met.puruga.
Kogemusest ka niipalju et sai vahetatud 2.6L mootorile 0W40 ja tulemuseks sain varsti rohkem kl6bisevad klapid ja tunduvalt märjema otsakaane.MB mootor on ka ettenähtud 6lidega igavene.

Nii et kui klapid klõbisema hakkavad ja otsakaan leemendab paneb hea omanik mootorisse paxema õli ja kui differ undama hakkab, paneb sinna saepuru? Ma loll mõtlesin alati, et hea omanik vahetab ülemääraselt kulunud detailid välja?

Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?

Mitte paksema 6li v6i saepuru aga tavaliselt jätkatakse sama kasutamist mida ennemgi.
Teema algataja kysis n6u mida kasutada.
P6hjenda miks 0W40 on sinu arvates ainu6ige lahendus.Esiteks on see kallim ja teiseks see vana mootorit enam uueks ei tee. V6i teeb?

Ma ei ole öelnud, et 0W40 on ainuõige lahendus. Ma ütlesin, et talvel olex mõistlik kasutada 0W või 5W-ga algavaid õlisid kuna -25 ja edasi kraadide korral võivad 10W-ga algavad õlid veidi liiga paxud olla, mis teevad mootori käivitamise raskemax. Ega 10W õli -25 juures veel täitsa tahke ole ja saab ka seda kasutada, aga võrreldes 5W õliga on ta selle temperatuuri juures siiski mõnevõrra paxem.

Lihtsalt mind häiris sinu jutus see, et sellest võis välja lugeda nagu olex 0W40 õli põhjustanud selle, et su mootor hakkas klõbisema ja lekkima, kuigi tegelt tõi see lihtsalt paremini esile selle, et otsakaanetihendi ja hüdrotõukurid võix lähemal ajal välja vahetada.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 02-11-2012, 03:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: v6sa - 02-11-2012, 04:05 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 03-11-2012, 02:19 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 03-11-2012, 01:28 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Iphica - 03-11-2012, 09:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: zeka - 03-11-2012, 11:38 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 03-11-2012, 10:25 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 03-11-2012, 11:45 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:05 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 12:35 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 12:47 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 12:58 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 10:49 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:39 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 12:51 AM
RE: W126 OM617 õli - Autor: siimruz - 04-11-2012, 12:09 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Karl - 04-11-2012, 12:31 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 02:02 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 03:45 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: stihl - 04-11-2012, 03:52 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 04:09 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 04:24 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: stihl - 04-11-2012, 05:37 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 06:08 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: itbilen - 04-11-2012, 06:43 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 06:55 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 08:05 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 08:19 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Werewolf - 04-11-2012, 07:29 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: R129 - 04-11-2012, 07:41 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Priit - 04-11-2012, 08:24 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: boysel - 21-04-2014, 12:35 PM
RE: W126 OM617 õli - Autor: Rolz - 21-04-2014, 02:00 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 411 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 590 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,567 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 620 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur) dinowalk 31 3,710 27-12-2021, 10:56 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W126 esitiivad brunosacco 2 1,139 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 723 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,852 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 s600 mootori õli leke kepart 2 4,518 14-09-2019, 06:36 PM
Viimane postitus: OberHenn
  Cl500 2001 Jahutussüüsteemis õli mbkasutaja 3 3,738 14-09-2019, 06:28 PM
Viimane postitus: OberHenn



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne