03-11-2012, 11:45 PM
Ok, kas keegi on oma silmaga kunagi näinud, kus mootoris, milles on regulaarselt õli vahetatud ja millel õlikorgi alt ei vaata vastu nõgi, olex parema õli kasutamine midagi ära ummistanud ja püsivaid kahjustusi põhjustanud?
Teoreetiliselt on see ju võimalik, aga kui mootoril on vähegi regulaarselt õli vahetatud ja õlikorgi alt vaatab vastu puhas plokikaas, mitte paxu musta nõgiga kaetud, siis on see vähetõenäoline.
Ega õli ei sisalda ainult pesuvahendeid. See sisaldab ka lisandeid, mis kõik lahti pestud sodi ära lahustavad ja õlis ringlemas hoiavad, et see järgmise õlivahetuse ajal koos õliga välja lasta. Muidugi kui õlivahetusvälp liiga pikax ajada, nii et õli oma omadused kaotab, võib see ringlev sodi taas kokku kleepuda ja tõesti midagi ära ummistada, aga see ei ole õli süü vaid laisa omaniku süü.
Ja mis lekkimise teemasse puutub, siis teoreetiliselt on tõesti täissünteetsel õlil molekulid väiksemad ja võivad end vana tihendi või simmerlingi või kulunud kolvirõngaste vahelt läbi pressida. Selle tunned aga kohe ära kui auto rohkem õli hakkab tarbima ja selle vastu aitab taas poolsünti kasutama hakata. Ning turul on müügil ka sama viskoossusindexiga täis ja poolsünt õlisid nii et peax omale sobiva 0W või 5W õli leidma küll. Pealegi on tässünt kiri õli pakendil suurelt jaolt marketingi nipp ja kui kallimad racing õlid (need, mida kesmises autopoes tavaliselt poelettidel pole ja mida vaid tellimise peale saab) välja arvata, ei ole enamik maailmas müüdavaid täissünt kirjaga õlisid seda teps mitte, kuna nende baasõli on mitte täielikult vaid ainult mingi % ulatuses sünteetiliselt toodetud.
Kõige kindlam variant mootorit heas korras hoida on muidugi tihedamini õli vahetada. Vanal autol u 5000 - 10 000 km tagant, vastavalt kuidas rahakotil kannatab ja kui suur on aastane läbisõit. Ning kui aastaringselt sõita, siis 2x aastas (kevadel ja sügisel). Kui ainult suviti sõita, siis sügisel enne auto seisma panemist õli ära vahetada, kuna läbitöötanud õli muutub mõneti happelisex ja seda ei tasu talvex mootorisse seisma jätta. Lisax saab kevadel siis kohe uue õliga muretult sõitma hakata.
Selle lehe peal on näitex MB tehasemanuaalist võetud graafik soovitatavate viskoosusindexitega õlidega vastavalt aastaringsele temperatuuri vahemikule:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e-c...ilter.html
Teoreetiliselt on see ju võimalik, aga kui mootoril on vähegi regulaarselt õli vahetatud ja õlikorgi alt vaatab vastu puhas plokikaas, mitte paxu musta nõgiga kaetud, siis on see vähetõenäoline.
Ega õli ei sisalda ainult pesuvahendeid. See sisaldab ka lisandeid, mis kõik lahti pestud sodi ära lahustavad ja õlis ringlemas hoiavad, et see järgmise õlivahetuse ajal koos õliga välja lasta. Muidugi kui õlivahetusvälp liiga pikax ajada, nii et õli oma omadused kaotab, võib see ringlev sodi taas kokku kleepuda ja tõesti midagi ära ummistada, aga see ei ole õli süü vaid laisa omaniku süü.
Ja mis lekkimise teemasse puutub, siis teoreetiliselt on tõesti täissünteetsel õlil molekulid väiksemad ja võivad end vana tihendi või simmerlingi või kulunud kolvirõngaste vahelt läbi pressida. Selle tunned aga kohe ära kui auto rohkem õli hakkab tarbima ja selle vastu aitab taas poolsünti kasutama hakata. Ning turul on müügil ka sama viskoossusindexiga täis ja poolsünt õlisid nii et peax omale sobiva 0W või 5W õli leidma küll. Pealegi on tässünt kiri õli pakendil suurelt jaolt marketingi nipp ja kui kallimad racing õlid (need, mida kesmises autopoes tavaliselt poelettidel pole ja mida vaid tellimise peale saab) välja arvata, ei ole enamik maailmas müüdavaid täissünt kirjaga õlisid seda teps mitte, kuna nende baasõli on mitte täielikult vaid ainult mingi % ulatuses sünteetiliselt toodetud.
Kõige kindlam variant mootorit heas korras hoida on muidugi tihedamini õli vahetada. Vanal autol u 5000 - 10 000 km tagant, vastavalt kuidas rahakotil kannatab ja kui suur on aastane läbisõit. Ning kui aastaringselt sõita, siis 2x aastas (kevadel ja sügisel). Kui ainult suviti sõita, siis sügisel enne auto seisma panemist õli ära vahetada, kuna läbitöötanud õli muutub mõneti happelisex ja seda ei tasu talvex mootorisse seisma jätta. Lisax saab kevadel siis kohe uue õliga muretult sõitma hakata.
Selle lehe peal on näitex MB tehasemanuaalist võetud graafik soovitatavate viskoosusindexitega õlidega vastavalt aastaringsele temperatuuri vahemikule:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e-c...ilter.html
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!