08-09-2012, 04:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2015, 03:23 PM ja muutjaks oli MarekV.)
Väike teema update.
Asi nüüd siis niikaugel, panin kasti kokku tagasi.
Osad tihendid pidin muidugi uued ostma. Aju ja kasti vaheline tihend ei sobi väiksema kasti oma, samuti otsakaane oma. Silindrite omad sobisid. Küljekolbide kaante tihendid ostsin ka uued. Ühe siduripaki kolvi tihendil tõmbasin serva väikese täkke paigaldades, niiet selle pidin ka lisaks ostma.
Kolbide paigaldamiseks peale tihendivahetust kasutasin vanast trummikilest lõigatud ribasi mis kolvi ilma tihendit vigastamatta oma pesasse juhtisid. Tagumise lindi osas jäi asi nii. Otsustasin järvamaalt osta kasutatud lindi, mis kohapeale jõudes ei näinudki palju parem minu omast välja. Kuid omas väga natuke paksemat friktsiooni kihti. Selliselt, et reguleerides sain lindi vabakäigu 5.5mm peale kasutates 51mm reguleerpulka (mille pikkuse ise originaalpulgast keevitasin) see juba muidugi suht lõpp ka juba ülespoole ongi paar pikemat pulka jäänud. Võrdluseks võib tuua, et algselt oli 48mm pulk. Vabakäiku mõõtes peab jälgima et kasti küljepeal olev kolvi kaan ikka korralikult oma pesas on muidu tulevad valed mõõdud.
Sarnane lugu on B3 kolvi käigu reguleerimisega. Enne selle mõõtmist peab veenduma et kõik ülekanded ja siduripakid istuvad ikka korralikult oma pesades.
Muidugi ei lähe kõik alati nii nagu võiks.
Kui kast alla sai ja käima. Siis selgus kohe ka et on leke. Algselt arvasin et modulaatori o-tihend kuidagi pahasti. Kuid oli hoopis selline ootamatu lugu, et modulaarrõhu mõõtmise augu küljepeale on tekkinud mõra kuskohast siis vedelik välja tuleb kui pump töötab. Tekkinud ilmselt polti kinni keerates. Kuigi keerasin ettenähtud tugevusega kõik poldid kinni. Siis oli see 20 aastat vanale korpusele ilmselt liig.
Järgmine hommik läks siis jälle otsast peale ja kast alt ära ning keevitusse. Ning päevad hiljem jälle kokku. Hunnik lisatööd mis oleks võinud olematta jääda.
Esimesed testringid ootas kast enne vahetust ikka tükk aega 4000 pöörde peal enne kui paukudes käigu ära vahetas. Aga mõned kiirendused ja kapoti aluse trossi reguleerimised hiljem oli juba täitsa normaalse kasti käiguvahetus. Võib isegi öelda et parem kui enne kasti katkimnekut. Vaakumregulaatorit ei pidanud üldse reguleerima.
Tänaseks olen sõitnud ca 150km linna ja kõik on norm olnud. Loodame, et see nii jääb ka.
Isetehtud reguleerimispulk
Abinõu sidurikolvide lahtivõtmiseks.
Vana ära sulanud vaakum regulaator
Vana vaheplaadi tihend mis oli ikka väga kinni kleepunud plaadi külge.
pumba/turbiini simmerlingi vahetus
Ja valmis kast kokkupandult
Asi nüüd siis niikaugel, panin kasti kokku tagasi.
Osad tihendid pidin muidugi uued ostma. Aju ja kasti vaheline tihend ei sobi väiksema kasti oma, samuti otsakaane oma. Silindrite omad sobisid. Küljekolbide kaante tihendid ostsin ka uued. Ühe siduripaki kolvi tihendil tõmbasin serva väikese täkke paigaldades, niiet selle pidin ka lisaks ostma.
Kolbide paigaldamiseks peale tihendivahetust kasutasin vanast trummikilest lõigatud ribasi mis kolvi ilma tihendit vigastamatta oma pesasse juhtisid. Tagumise lindi osas jäi asi nii. Otsustasin järvamaalt osta kasutatud lindi, mis kohapeale jõudes ei näinudki palju parem minu omast välja. Kuid omas väga natuke paksemat friktsiooni kihti. Selliselt, et reguleerides sain lindi vabakäigu 5.5mm peale kasutates 51mm reguleerpulka (mille pikkuse ise originaalpulgast keevitasin) see juba muidugi suht lõpp ka juba ülespoole ongi paar pikemat pulka jäänud. Võrdluseks võib tuua, et algselt oli 48mm pulk. Vabakäiku mõõtes peab jälgima et kasti küljepeal olev kolvi kaan ikka korralikult oma pesas on muidu tulevad valed mõõdud.
Sarnane lugu on B3 kolvi käigu reguleerimisega. Enne selle mõõtmist peab veenduma et kõik ülekanded ja siduripakid istuvad ikka korralikult oma pesades.
Muidugi ei lähe kõik alati nii nagu võiks.
Kui kast alla sai ja käima. Siis selgus kohe ka et on leke. Algselt arvasin et modulaatori o-tihend kuidagi pahasti. Kuid oli hoopis selline ootamatu lugu, et modulaarrõhu mõõtmise augu küljepeale on tekkinud mõra kuskohast siis vedelik välja tuleb kui pump töötab. Tekkinud ilmselt polti kinni keerates. Kuigi keerasin ettenähtud tugevusega kõik poldid kinni. Siis oli see 20 aastat vanale korpusele ilmselt liig.
Järgmine hommik läks siis jälle otsast peale ja kast alt ära ning keevitusse. Ning päevad hiljem jälle kokku. Hunnik lisatööd mis oleks võinud olematta jääda.
Esimesed testringid ootas kast enne vahetust ikka tükk aega 4000 pöörde peal enne kui paukudes käigu ära vahetas. Aga mõned kiirendused ja kapoti aluse trossi reguleerimised hiljem oli juba täitsa normaalse kasti käiguvahetus. Võib isegi öelda et parem kui enne kasti katkimnekut. Vaakumregulaatorit ei pidanud üldse reguleerima.
Tänaseks olen sõitnud ca 150km linna ja kõik on norm olnud. Loodame, et see nii jääb ka.
Isetehtud reguleerimispulk
Abinõu sidurikolvide lahtivõtmiseks.
Vana ära sulanud vaakum regulaator
Vana vaheplaadi tihend mis oli ikka väga kinni kleepunud plaadi külge.
pumba/turbiini simmerlingi vahetus
Ja valmis kast kokkupandult