03-07-2012, 07:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2012, 07:54 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Väike samm edasi nüüd DOCH mootori juurde. Leidsin siit samast foorumist hea pakkumise. 1995 aasta W124-ja küljest täiskomplektne 606 mootor, ATM kast, kardaan, ASD reduktor (ja ülejäänud ASD osad), poolteljed, radikas, käiguhoob (salongis), pedaalid, süütelukk, kellaplokk, täispikkuses summuti, kõiksugused releed ja juhtmestikud mis viitsisin maha arutada – see kõik kokku 290€.
Mootor sai kohapeal tööle pandud ja toimis justkui kenasti, ei tiksund, ega suitsend, oli näha et imeb kusagilt lisaõhku kütusesüsteemi ja pisut ka seepärast tõrkus tuuritades. Arusaamatutel põhjustel oli kasti küljest eemaldatud kardaan seega kasti ennast, reduktorit (kas ulub) ega mootorit reaalselt proovida ei saanud. Samuti puudusid autol rattad.
Mootor - oli üldiselt kuiv, lagastas hooratta poolne vända simmer (palju), kõrgsurve pumba poolne külge oli naftane, otsakaanel kultuur kiht nagu ikka. Üks eelsüüteküünal oli puruks keeratud (nüüdseks välja puuritud). Müüa sõnul töötas probleemideta ning vaid puruks keeratud küünal see ainus viga ning mootori ja kasti vahelt tilkuv õli.
ATM kast- paistis välimuselt viisakas, ei lagastanud kusagilt, õli puhas kui uus õli ja ei mingit kärsahaisu ega muud kõrval „lõhna“. Müüa sõnul oli samuti täiesti korras, vaid vaakum voolikud vaja uuesti õigesti külge ühendada, mis olid kapote all laiali – eks näis...
ASD – reduktoris õli ilus puhas, asd süsteemis samuti. Müüa sõnul olevat algul aegajalt toiminud. Arvatavasti oli vigane ülepingerelee. Kas ka tegelikult ei ulu, ei tea, väike lõtk reduktoris siiski sees.
Ülejäänud träni on sisuliselt korras, pisut üle käia ja säädida. Kui kõik sõlmed korda saan, siis läheb kogu kupatus C124-ja peale kus praegu ise turbotatud OM602, manuaal kast ja tava reduktor.
Peale vigase küünla välja puurimist ja kütuse soojusvaheti remonti, mis lisaõhku kütusesüsteemi lasi, oli korraks juba mõttes et paneks mootori kohe peale ja mis seal muud. Et aga üleeelmine OM602 kulunud saalte tõttu kokku jooksis, otsustasin vaadata karteri alla ning vajadusel saaled vahetada. Karter maas, oli ehmatus suur, karteri vann metalli soga täis. Tegu oli ilmselt kunagi purunenud vaakumpumba jäänustega. Purunenud vaakumpump oli arvatavasti asendatud lihtsalt uue pumbaga, vaevumata eemaldada õlitasemeandurit, et magnetiga suuremgi soga kätte saada. Loomulikult imeb õlipump väiksema soga sisse ning lõhub pumba, on ka teada juhtumeid kus suuremad tükid vibratsiooniga lõhuvad pumba sõela ja pump päris kinni jookseb, mis võib lõppeda väga õnnetult. Pumba tööpind selline mis kuumal suvepäeval enam arvestatavat õlirõhku ei tekita.
Metalli soga on lõhkunud ka ülemise ketitalla
Igasuguste märkide tegemisel kasutan küünelakki kuna valge marker pole Brake Cleaner-i kinedel.
Metalli soga lõhkus õlipumba ning kahel vända kaelal on kriimud sees. Kui leian korras õlipumba, siis viin vända lihvimisse, kui ei leia siis ostan mootorile uue alumise otsa.
Et mootor niigi laiali, eemaldasin ka plokikaane, kartuses et tõukurid tiksuma hakkavad, märkisin kõik tõukurid ja lähevad samasse pessa tagasi kus algeslt olid. Tõukureid teatavasti 24, tüki hind kusagil 10€ ringis (see veel hea hind).
Nukkvõllid on ilusad-sinna pole metalli jõudnud, klapi juhtpuksid on korras, klapid ise tahavad lõikust nagu ikka, sääretihendid ei ole vist lekkinud kuna väljalase paistab kõigil silindritel kuiv st. ilusa õrna tahmaga ja ilma nõgeta ent võibolla vahetab säärekad igaks juhuks ära - kumm ju iganeb.
Võimalik et plokikaant pole varem lihvitud kuna väidetavalt kasutati 606 mootoritel 3-me kihilist Al plekist tihendit, vaid algusaastatel paigaldas tehas tava tihendit. Minu mootoril oli siis see tava tihend. Üleüldse paistab klapikambri kaane alune osa viisakas, pole nagu jõuga kallal käidud või polegi käidud... Hetkel kaan survestamises, väidetavalt tekivad 606-te kaantesse mikropraod kusagile klapipesa taha, erinevalt näiteks OM602 kaantest, millel praod selgelt silmaga kohe näha on.
Katsun siin teemas nüüd edaspidi mootori remondist teada anda, hiljem ka ATM kasti ja ASD paigaldusest.
Mootor sai kohapeal tööle pandud ja toimis justkui kenasti, ei tiksund, ega suitsend, oli näha et imeb kusagilt lisaõhku kütusesüsteemi ja pisut ka seepärast tõrkus tuuritades. Arusaamatutel põhjustel oli kasti küljest eemaldatud kardaan seega kasti ennast, reduktorit (kas ulub) ega mootorit reaalselt proovida ei saanud. Samuti puudusid autol rattad.
Mootor - oli üldiselt kuiv, lagastas hooratta poolne vända simmer (palju), kõrgsurve pumba poolne külge oli naftane, otsakaanel kultuur kiht nagu ikka. Üks eelsüüteküünal oli puruks keeratud (nüüdseks välja puuritud). Müüa sõnul töötas probleemideta ning vaid puruks keeratud küünal see ainus viga ning mootori ja kasti vahelt tilkuv õli.
ATM kast- paistis välimuselt viisakas, ei lagastanud kusagilt, õli puhas kui uus õli ja ei mingit kärsahaisu ega muud kõrval „lõhna“. Müüa sõnul oli samuti täiesti korras, vaid vaakum voolikud vaja uuesti õigesti külge ühendada, mis olid kapote all laiali – eks näis...
ASD – reduktoris õli ilus puhas, asd süsteemis samuti. Müüa sõnul olevat algul aegajalt toiminud. Arvatavasti oli vigane ülepingerelee. Kas ka tegelikult ei ulu, ei tea, väike lõtk reduktoris siiski sees.
Ülejäänud träni on sisuliselt korras, pisut üle käia ja säädida. Kui kõik sõlmed korda saan, siis läheb kogu kupatus C124-ja peale kus praegu ise turbotatud OM602, manuaal kast ja tava reduktor.
Peale vigase küünla välja puurimist ja kütuse soojusvaheti remonti, mis lisaõhku kütusesüsteemi lasi, oli korraks juba mõttes et paneks mootori kohe peale ja mis seal muud. Et aga üleeelmine OM602 kulunud saalte tõttu kokku jooksis, otsustasin vaadata karteri alla ning vajadusel saaled vahetada. Karter maas, oli ehmatus suur, karteri vann metalli soga täis. Tegu oli ilmselt kunagi purunenud vaakumpumba jäänustega. Purunenud vaakumpump oli arvatavasti asendatud lihtsalt uue pumbaga, vaevumata eemaldada õlitasemeandurit, et magnetiga suuremgi soga kätte saada. Loomulikult imeb õlipump väiksema soga sisse ning lõhub pumba, on ka teada juhtumeid kus suuremad tükid vibratsiooniga lõhuvad pumba sõela ja pump päris kinni jookseb, mis võib lõppeda väga õnnetult. Pumba tööpind selline mis kuumal suvepäeval enam arvestatavat õlirõhku ei tekita.
Metalli soga on lõhkunud ka ülemise ketitalla
Igasuguste märkide tegemisel kasutan küünelakki kuna valge marker pole Brake Cleaner-i kinedel.
Metalli soga lõhkus õlipumba ning kahel vända kaelal on kriimud sees. Kui leian korras õlipumba, siis viin vända lihvimisse, kui ei leia siis ostan mootorile uue alumise otsa.
Et mootor niigi laiali, eemaldasin ka plokikaane, kartuses et tõukurid tiksuma hakkavad, märkisin kõik tõukurid ja lähevad samasse pessa tagasi kus algeslt olid. Tõukureid teatavasti 24, tüki hind kusagil 10€ ringis (see veel hea hind).
Nukkvõllid on ilusad-sinna pole metalli jõudnud, klapi juhtpuksid on korras, klapid ise tahavad lõikust nagu ikka, sääretihendid ei ole vist lekkinud kuna väljalase paistab kõigil silindritel kuiv st. ilusa õrna tahmaga ja ilma nõgeta ent võibolla vahetab säärekad igaks juhuks ära - kumm ju iganeb.
Võimalik et plokikaant pole varem lihvitud kuna väidetavalt kasutati 606 mootoritel 3-me kihilist Al plekist tihendit, vaid algusaastatel paigaldas tehas tava tihendit. Minu mootoril oli siis see tava tihend. Üleüldse paistab klapikambri kaane alune osa viisakas, pole nagu jõuga kallal käidud või polegi käidud... Hetkel kaan survestamises, väidetavalt tekivad 606-te kaantesse mikropraod kusagile klapipesa taha, erinevalt näiteks OM602 kaantest, millel praod selgelt silmaga kohe näha on.
Katsun siin teemas nüüd edaspidi mootori remondist teada anda, hiljem ka ATM kasti ja ASD paigaldusest.