14-03-2012, 03:05 PM
(14-03-2012, 12:30 PM)taadu Kirjutas: Taksoteenus pole vastuvõetav kuna suurem osa läbisõidust tuleb enamalt jaolt pikematest riikidevahelistest sõitudest ja reisidest ning kahjuks ka elukoht seab omad piirangud.
taadu @ 07:57 AM Kirjutas:Selgituseks niipalju, et aastas üle 20 000 ei sõida ...
Selle 20kkm saad käia ca 7 korda Berliinis ja ongi kilometraaž täis. Kas ülejäänud aeg auto siis seisab? Või siis saad sõita nt 1700 km kuus (Berliini oleks 1300).
Tean hinna kujunemisest piisavalt. Ka pikkade reiside osas.
Aga arvutame pisut pika jutu toetuseks (väga raske on seda teha ilma sisendinfota, kuid proovigem siiski):
20000km aastas on 1666 km kuus on 55 km päevas.
Olenevalt sinu sõidutrajektoorist ja valitavast mootorist kulub sellele kütust ca 5-10€ päevas. Kuna kütusekulu on muudest kuludest 20-35%, siis tegelikult kulub autot sul ca 20-40€ päevas (hõlmab ka turuväärtuse langust).
Nüüd ma küsiksin, kui sa teed kõik kohalikud sõidud taksoga ning pikemateks sõitudeks rendid juhiga auto, siis kas sul kuluks keskmiselt 30€ igas päevas läbi aasta?
Jah, sa pead mõningaid tegevusi kombineerima, kuid väga otsest piirangut selline eelarve ju ei sea.
Ma saan aru, et omamisel on mingi eriline emotsionaalne väärtus. Samas võiks siis seda väärtust ju ka kasvatada. W211 kohe kindlasti oma hinda ei kasvata. Ma ei räägi, et peaks soetama kohe W198 või W100. Isegi W126 on emotsionaalselt parem investeering kui W211. Teisi mudeleid, mida on uhke omada, on ju veelgi.