07-03-2012, 10:00 PM
(07-03-2012, 08:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Seltsimehed, tunnistan ka mina, et kütusekulu on selle mootori suurim probleem.siis oli mu autol miskit viga, sinu andmetele ei saand ligilähedalegi. aga miks ei peaks 90 maanteel sõitma? KUNI 90 ikka maanteel Eestis sõidetakse, kes seadust ei riku!
Siiski, minu tagasihoidlikul hinnangul see jutt, et ta võtab rohkem kütust kui S-klass, ei pea paika. Olen elu jooksul mõnd 2,3-liitrist pidanud ja pean ka praegu ning minu kogemus vs kataloogis lubatu on tavaliselt 4-käigulistega umbes selline:
90 km/h
Kataloog: 7,2
Tegelik: ~8,5
(kuid sa ei sõida iial 90-ga maanteel ja seega on kulu ikka pigem 9-9,5)
120 km/h
Kataloog: 9,0
Tegelik: ~10-11
Linnakulu
Kataloog: 11,4
Tegelik: ~12-12,5
Seega ei midagi müstilist. Pigem nagu tavaliselt umbes liiter tehnilistele andmetele lisaks. Kogemused W124 kuuesilindrilistega näitavad selgelt, et nii nagu tehnoandmed lubavad, on kütusekulu võrreldes 2,3-ga keskmiselt paar liitrit 100-le km-le suurem.
Kuid ärgem laskem minu postitusest end eksitada. See 2,3 bensiinikulu on tänases mõistes tõesti väga jube.
Kui vaadata kõike muud selle mootori juures, siis ta on nii lihtne ja odav, et seal ei olegi võimalik mingeid erilisi kulusid või probleeme välja tuua. Kogu sissepritse sellele autole maksab ilmselt vähem kui Audi 2,5 TDI rihmavahetus. Nii odavalt remonditavaid autosid hiljem pole enam vist üldse tehtud.
Kõike kokku võttes soovitan ise 81 kW 1.9 TDI-d kui on odavat ja umbes sama suurt autot tarvis soodsaks igapäevaselt liikumiseks
Tauno