21-12-2011, 10:22 AM
(21-12-2011, 12:58 AM)canyondrift Kirjutas: ...
Mootori poole pealt on ainult see, et alguses käivitades, külma mootoriga tahab väga välja surra, ei taha tuure üleval hoida ilma ise gaasiga mängimast. Ja jah, gaasiga peab mängima. Sooja mootoriga on ka kombeks välja surra kui kiirelt D peale kast lükata ja pidur päästa. Tühikäiku võiks kuidagi paremaks saada, soojalt väga palju probleeme ei ole, saime sooja mootori tühikäigu gaasivarda pikendamisega enamvähem paika, aga liikuma saamise probleem on jätkuvalt olemas. Mootor võtab ka hirmus aeglaselt pöördeid alla, aga millest see tingitud on?
...
Seda pumpa on näpitud (või on regulaator kauasest seismisest lihtsalt peetis). Käivitamisel ja soojalt töötamisel peab kõik toimima ilma gaasipedaali puutumata, külma mootori tühikäik võib madal olla, sest regulaatoril puudub igasugune temperatuurikompensatsioon. Turbomootoriltel ja uuematel mudelitel toimub tühikäigupöörete tõstmine külmal mootoril särtsuga.
123 diislitel on külmalt tühikäigu upitamiseks üks keeratav nupp armatuuri. See tirib natuke gaasihooba peale. Soojal mootoril peab gaasihoovastik olema vaba - tühikäigu määrab regulaator. Tõsi, palju peale keeratud pumpadel võib olla vaja mõistliku pöörete langemise saavutamiseks väike pinge peale panna, kuna regulaatorist jäävad need juba liiga madalale.
Otsi Hannes_s teemadest pumba peetikeeramise juhend üles ja katseta ettevaatlikult seadetega. Ilmselt oleks vaja natuke tühikäiku üles tagasi kruvida...