06-12-2011, 01:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2011, 01:03 AM ja muutjaks oli hents99.)
Mujalt ilmselt kõveraks ei tõmba, ainult flantsi enda.
Mina olen tavaliselt teinud nii, et keevitan ühe toru flantsi külge ja koheselt pingutan flantsi ploki külge mõneks hetkeks. Siis ei lähe kõveraks.
Olen ka täheldanud, et mida paksem materjal, seda rohkem kõveraks tõmbab. St ise kasutan 10mm paksust. 12mm on alati jama, et kisub kõveraks, ainuke hea asi, et 12mm jääb lihvitult veel kõvasti paksust. Ühel T5 volvo turbokollektoril sai lihvimist tehtud, samuti ca 3mm tuli maha võtta 12mm flantsil. Kuna mootor oli ristipidi vahel ja monteerimine oli enam kui raske, siis ei tõmband pärast keevitamist kinni ja läks kõveraks.
Poolautomaadiga pole muidugi hullu, seal ei ole metalli kuumutamist nii palju, kui TIG`i puhul. Ise kasutan ainult viimast meetodit keevitamisel.
Ega sa vist ei viitsind väga torutööd teha ja tegid üpris lihtsakoelise kollektori - torud risti kokku jne. Seal on ruumi päris palju, et teha sujuv ja pikk kollektor.
Muidu ikka positiivne, et keegi viitsib tegeleda õigete asjadega, mitte ei installi xenoneid või kleepse lisajõu saamiseks.
Edit: Kõveraks ja päris korralikult kõveraks tõmbab veel mitme toru ühendus ehk pikisuunaline õmblus. Seepärast tuleks need kõige esimesena teha.
Mina olen tavaliselt teinud nii, et keevitan ühe toru flantsi külge ja koheselt pingutan flantsi ploki külge mõneks hetkeks. Siis ei lähe kõveraks.
Olen ka täheldanud, et mida paksem materjal, seda rohkem kõveraks tõmbab. St ise kasutan 10mm paksust. 12mm on alati jama, et kisub kõveraks, ainuke hea asi, et 12mm jääb lihvitult veel kõvasti paksust. Ühel T5 volvo turbokollektoril sai lihvimist tehtud, samuti ca 3mm tuli maha võtta 12mm flantsil. Kuna mootor oli ristipidi vahel ja monteerimine oli enam kui raske, siis ei tõmband pärast keevitamist kinni ja läks kõveraks.
Poolautomaadiga pole muidugi hullu, seal ei ole metalli kuumutamist nii palju, kui TIG`i puhul. Ise kasutan ainult viimast meetodit keevitamisel.
Ega sa vist ei viitsind väga torutööd teha ja tegid üpris lihtsakoelise kollektori - torud risti kokku jne. Seal on ruumi päris palju, et teha sujuv ja pikk kollektor.
Muidu ikka positiivne, et keegi viitsib tegeleda õigete asjadega, mitte ei installi xenoneid või kleepse lisajõu saamiseks.
Edit: Kõveraks ja päris korralikult kõveraks tõmbab veel mitme toru ühendus ehk pikisuunaline õmblus. Seepärast tuleks need kõige esimesena teha.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Elbe Engineering