06-10-2006, 08:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2006, 08:29 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Põhimõtteliselt näitab pingelang käivitamisel aku eluvõimet. Seda ilmselt akukeskuses mõõdetigi. Tõsi, loodetavasti oli neil ikka koormushark (korralik ja kaasaegne), millega mõõdeti ja mitte tavaline odav multimeeter.
Põhimõtteliselt saab kodus hinnata, kummas on kala, järgnevalt. Aga see eeldab multimeetri ja elementaarse koolifüüsika tundmist (alalisvoolu käsitlevast osast piisab
Kõigepealt mõõdad akupinge ilma koormuseta. See võiks olla nii +-13V. Seejärel lajatad selga täistuled ja ventilaatori koos tagaklaasisoojendusega, istmesoojendused kah, kui on. Nüüd ei tohiks aku pinge <11V langeda. Kui aku pinge püsib, võib edasi proovida starteriga. Nüüd oleks kaval muud koormajad tagant võtta, kuid neid ei pea välja lülitama - lihtsalt pinge kukkumine on selle võrra tõhusam. Aga kui juba nüüd kukub akupinge <10V, tuleb akuga tegelda. Kas laadida (kui on kahtlus, et laadimine ei toimeta korralikult või pole piisavalt pikalt sõidetud) või aku vahetada...
Seejärel lasta starteril mootorit ringi vedada ja vaadata aku klemmipinget. Kui kala starteris, siis pinge oluliselt ei kuku, jääb sinna +-11V kanti. Aga kui aku kutupiilu, siis võib pinge kukkuda päris madalale. Minu käsnal näiteks vajus 7 V... Alles siis hüppas tõmberelee lahti...
Ega starterit rohkem kodus kontrollida annagi, edasi juba elektriku teema...
Seetõttu ei saagi Sinu veale enne jälile, kui neid 3 numbrit ei näe... Umbropsu pakkudes võib suvalisi vigu välja pakkuda. Põhilised on öeldud, need on juhtmete kinnitused.
Põhimõtteliselt saab kodus hinnata, kummas on kala, järgnevalt. Aga see eeldab multimeetri ja elementaarse koolifüüsika tundmist (alalisvoolu käsitlevast osast piisab
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Seejärel lasta starteril mootorit ringi vedada ja vaadata aku klemmipinget. Kui kala starteris, siis pinge oluliselt ei kuku, jääb sinna +-11V kanti. Aga kui aku kutupiilu, siis võib pinge kukkuda päris madalale. Minu käsnal näiteks vajus 7 V... Alles siis hüppas tõmberelee lahti...
Ega starterit rohkem kodus kontrollida annagi, edasi juba elektriku teema...
Seetõttu ei saagi Sinu veale enne jälile, kui neid 3 numbrit ei näe... Umbropsu pakkudes võib suvalisi vigu välja pakkuda. Põhilised on öeldud, need on juhtmete kinnitused.