15-11-2011, 10:42 PM
(14-11-2011, 02:38 PM)kaarelsi Kirjutas: Pole see stromberg midagi nii erilist. Väikesed õpetussõnad algajale karpareguleerijale:
Karpat pole mõtet ennem regullima hakata, kui on veendutud, et:
sumpa korras
süüde paigas
jagaja kaas +rootor korras
küünlad korralikud
kütusefilter puhas
küünlajuhtmed korralikud
õhufilter puhas.
Kui need asjad (vist sai kõik üles loetud) on korras, siis on karpa regull imelihtne. Mootor töösoojaks, siis keerad tühikäigupöörded paika ja siis keerad co2 paika. Kindlasti on mugav seda teha, kui sul on selleks gaasianalüsaator aga arvatavasti tuleb talitada, nagu ma kunagi mingi manuaali järgi tegin- tuleb co2 kruvi keerata, kuni pöörded muutuma hakkavad.
Pealekauba on olemas interneeduses hunnik materjale antud karpa kohta. Ja kui sellest ei aita, on olemas Speedsteri Hannes.
Põhiline on see, et teised jama-allikad tuleb enne korda teha, kui karpa kallale minna. Mu 280SE ei tahtnud mitte kuidagi väga käia, enne kui sai korraliku summuti. Peale seda jäi ära igasugune puterdamine jm.
Ma arvan siiski, et algajatel ei tasuks pigem karpat puutuda. Keskmine foorumikülastaja ei oma kodus gaasianalüsaatorit (hind uuena alates 2500 €) ning stroboskoopi süütenurga seadmiseks. Umbes mingeid kruvisid kruttida ja kuulata mootori häält, ei ole mõtet. Samuti on karpasid väga palju eri tüüpe ja kui su autol juhtub peal olema Pierburg 2EE ja mootor puterdab, siis pöördu parem asjatundja poole