07-08-2011, 09:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-08-2011, 09:28 PM ja muutjaks oli denis23.)
(07-08-2011, 05:58 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: On teada, et MB W143 oli kasutusel Saksa armees ohvitseride sõidukina ja samuti Gestapos. Lisaks armeele müüs Daimler-Benz neid autosid ka erakätesse. Täielikult sõjatööstuse kasuks hakkas Daimler-Benz töötama alles peale sõja puhkemist. Palun seleta mulle, vanale inimesele, ära, kuidas ikkagi teha vahet Saksa tsiviilkasutuses olnud W143-l ja armee omal?
1. Ei ole mingit kahtlust, et W143 oli kasutusel nii Wermahctis kui ka Gestapos, kuid nende autode maht on olnud piiratud, eelkõige sellepärast, et nagu ma ütlesin, oli tegemist autoga, mis reeglina jäi riigivõimuga seotud aparaadi kasutusse. kaudne tõend: Axisfoorumil oli pill, mitukümmend leheküljeline arutelu Reichskantseleist, kus on olnud ka Reichskantselei 1938-40 autoparkla pilt - KÕIK autod Reichskantselei parklas on Mercedesed, kuni viimaseni.
2. 100% eristada auto mis on mobiliseeritud ning auto mis on armeesse tarnitud uuena loomulikult pole võimalik. Vaatamata sellele, on olemas teatud loogika, mille järgi on võimalik teha mõned üldistavad järeldused.
...nagu näiteks...
- selleks hetkeks, kui algas ja toimus Wehrmachti ja SS-waffeni plahvatuslik kasv, oli juba tsiviilautode tööstus Saksamaal praktiliselt olematu. Muu hulgas, oli Mercedes W143 tootmine ka lõppenud.
Sellega ei olnud uusi autosid võtta kuskil mujalt kui rekvireerida neid.
- Autotööstus tarnis uued sõiduautod armeesse valdavalt "kübelwagen" tüübi kerega.
- tihti sõiduautod pildistatud veel eri värvides ning tsiviilnumbritega, järgmistel piltidel need samad autod on juba pintsliga ülevärvitud.
- Tsiviilist tulevad autosid peeti "teistjärgulisteks", uute erikerega "kübelite" kõrval. On päris kindel, et saades rekvireeritud autot, oli võimalik saada seda väljapoole "kehtivat jeraarhiat". Selgitan. Näiteks, on olemas hulgaliselt pilte, kus on jäädvustatud, näiteks, Opel Admiral või Tatra või koguni Horch 830 kuskil mingi tagalapataljoni valduses. Samal ajal, uuena sama klassi autod olid kasutusel päris kõrgetel ametiisikutel - tuletaksin meelde,et Tchehhi boss Heydrich ning ka Nazi nr.2 Höring sõitsid igapäevaselt Mb-320-ga.
- Piltide juures olevatest allkirjadest, jääb mulje, komplekteeriti "second-hand" tsiviilsõidukitega eelkõige tagalaväeosad, pioneere, logiste jne, samuti "rahvuslikud" SS-diviisid. Nende jaoks oli tavaline "soljanka" erinevatest autodest, kusjuures, enamus ei olnud üldse saksa, vaid prantsuse, tsehhi, vene jne päritolu, ehk siis "mobiliseeritud" autopargi tunneb ära selle kirju koosseisu järgi.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/