04-08-2011, 11:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2011, 11:38 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
See on tõsi, et Mercedes-Benzi 1930-ndate lõpus toodetud sõiduautod olid suures osas Kolmanda Riigi ametiautod. Selle postituse W143-seeria autosid kasutasid tihti Gestapo ohvisterid. Teadaolevalt ei olnud enne sõda Eestis registreeritud ühtki MB230 W143-seeria autot. Kõik, mis Eestisse jäid, sattusid siia trofeeautodena.
Denis, kuidas Sa teed vahet, milline Mercedes-Benz oli uuena tarnitud Kolmanda Riigi sõjaväele/luurele ja milline kõigepealt rekvireeriti elanikkonnalt ja seejärel sattus sõjaväe/luure käsutusse?
Mõnedele lugejatele on see võib-olla ebameeldiv ajalooline fakt, kuid ei saa jätta märkimata, et Kolmanda Riigi tehniline tase oli maailma tipptase. Peale Eesti vallutamist Nõukogude sõjaväe käest saabus Eestisse hulgaliselt siia suunatud Saksa väeüksusi koos maailmatasemel Saksa tehnikaga. Sakslastel oli siis kombeks jagada inimesi "pärisinimesteks" (aarialasteks) ja "mitteinimesteks". Eestlased rääkisid peaaegu eranditult kõik saksa keelt ja mõistsid saksa kultuuri, mistõttu pidasid sakslased eestlasi osaks oma rahvast. Paljudel eesti noortel avanes siis võimalus tutvuda saksa autode ja mootorratastega, mida sakslased andsid sõbramehe poolest proovida. Tol ajal oli see väga suur asi.
Denis, kuidas Sa teed vahet, milline Mercedes-Benz oli uuena tarnitud Kolmanda Riigi sõjaväele/luurele ja milline kõigepealt rekvireeriti elanikkonnalt ja seejärel sattus sõjaväe/luure käsutusse?
Mõnedele lugejatele on see võib-olla ebameeldiv ajalooline fakt, kuid ei saa jätta märkimata, et Kolmanda Riigi tehniline tase oli maailma tipptase. Peale Eesti vallutamist Nõukogude sõjaväe käest saabus Eestisse hulgaliselt siia suunatud Saksa väeüksusi koos maailmatasemel Saksa tehnikaga. Sakslastel oli siis kombeks jagada inimesi "pärisinimesteks" (aarialasteks) ja "mitteinimesteks". Eestlased rääkisid peaaegu eranditult kõik saksa keelt ja mõistsid saksa kultuuri, mistõttu pidasid sakslased eestlasi osaks oma rahvast. Paljudel eesti noortel avanes siis võimalus tutvuda saksa autode ja mootorratastega, mida sakslased andsid sõbramehe poolest proovida. Tol ajal oli see väga suur asi.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane