04-08-2011, 06:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2011, 06:09 PM ja muutjaks oli denis23.)
(04-08-2011, 09:36 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Mercedes oli enne sõda autotööstuses vaieldamatult nišitootja. Kogu pealesõjaaegse aja Mercedese toodangu maht kasvas, kuid suure kasvuperioodi tegid läbi ka nn. peavoolukonkurendid. Nišitootjast peavoolutootjaks muutus Mercedes alles 10-15 aastat tagasi, kui toimus oluline paradigma muutus. Nüüd saab ka keskmine autoostja endale lubada lihtsamat Mercedese/BMW autot. Sellist paradigma muutust oskasid Mercedese (ja tema premium-klassi konkurendid) ette näha ning on sellest kõvasti võitnud. Varsti võib juhtuda see, mis oli veel 20 aastat tagasi uskumatu stsenaarium - peavoolutootjad nagu Opel ja Ford võivad muutuda nišitootjateks. Premiumklassi autod on läinud massidesse suuremal määral kui kunagi varem.
Teine oluline asi on see, mis sul tähelepanu alt välja läks.
Enne 2MS Mercedes oli ikkagi III riigi apparaadi "car of the choice". Enamus neid autosid teenisid riigi.
Üks huvitav tähelepanek - kuigi Mercedes oli Saksas tootmisarvu poolest number kaks Opeli jäjel, näeb mobiliseerituid Mercedeseid Wermachti ja SS-waffeni koosseisus üsna harva. Suuri Mercedeseid olen ma näinud piltidel väga-väga harva, ning need on olnud tipptegijatel ja tarnitud uuena.
Samal ajal, näiteks mobiliseerituid Horch 830BL pilte on sadu, nii "äralõigatud" tagumise osaga ning puust kuudi, kui ka lahtiseid, kinniseid jne.
Samuti igasuguseid Wanderer, Adler, Hanomag, Tatrasid, Forde, Opeleid, Renaulte, Steyr, BMW - tohututes koguses.
Mercedeseid on üksikuid, näiteks Mercedes 320 näeb võib olla üks vs 20-30 Horch 830 (nende autode tootmismaht oli sarnane)
Need autod mobiliseeriti, ehk siis rekvireeriti omanike käest.
Ja Mercedes-Benz erinevus näiteks, Horchist oligi see, et selle kasutajatel/omanikel oli reeglina n.n. bronn peal. Ehk siis tegemist oli SS, NSDAP, RSHA ja teiste riiklike organisatsioonidega. Teiste autode hulgas oli suurem eraomanike ning ettevõtete osakaal, ning neid võeti sõjaväkke.
Ka "17 kevadise hetke" raamatus sõidab peategelane, SS sturmbahnführer alguses Horchiga, aga siis kui läks filmi tegemisele, ning palgati KGB ja Stasi konsultante - kõlas "vahetage auto ära, ikkagi SS keskapparaat sõitis Mercedesega, ei mingeid Horche" - tulemuseks, sõidab Stirlitz W143 Mercedesega.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/