31-07-2011, 10:30 PM
(31-07-2011, 09:23 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kas diisel ikka oli erinev auto? Olen siiani elanud teadmises, et sisuliselt oli tegemist sama autoga. Ehk diisel- ja bensiinimootor pandi täpselt sama kerega auto peale. Mercedes-Benz 260D tuli tootmisse 1936.a. Esimesed 170 eksemplari Mercedest Typ-260D (ehk nn. "nullseeria") toodeti nii, et uus diiselmootor pandi W21-seeria kere peale
W21-seeria oli vana hea Typ-200 bensukas, mida toodeti 1933-1936.a.
Lisan kummastki autost foto: ülemine on Typ-260D ja alumine on Typ-200. Olen mõlema autoga kokku puutunud ja avalikud allikad ütlevad, et kere on sama ja ainus erinevus on mootor. Kuna diiselmootor oli raskem, võrreldes bensiinimootoriga, siis lisati Typ-200 esisilla risti asetsevale lehtvedrule üks leht juurde. Üldiselt peetakse Typ-260D maailma esimeseks seeriatootmises toodetud diiselmootoriga sõiduautoks.
Pärast 1936. aastat toodeti Typ-260D W143-seeria kerega
Sisuliselt oli W143 otseseks eelkäijaks W21. W143 järglaseks sai W153. Väga suuri erinevusi tegelikutl W21-, W143- ja W153-seerial tegelikult ei ole. Tegu on ühe ja sama mudeli evolutsiooni erinevate etappidega.
Niisiis ... MB 260D on tõesti esimene seeriatootmises diiselmootoriga sõduauto ja esitleti seda 36. aasta messil (Samal messil oli ka diiselmootoriga Hanomag Rekord aga see ei olnud seeriatootmises ning mootorile tehti tõsiseid muudatusi enne seeriatootmisse minekut) ... aga tagasi põhiteema juurde ... MB260D on tehtud tõesti sama kerega, mis MB200(w21lang) ja MB230(w143) samas on seal sõltuvalt aastakäigust erinevad käigosa elemendid nagu roolikarp, tagasild jms. Vahel meenutavad Mercedes-Benz toodangud mulle nõukaaegset koostekvaliteeti, st masinad koostati laos kättejuhtuvatest osadest, mudelite w15-w21-w143-w153 vahel võib mootoreid ja kaste ringi lapata nagu ise tahad, kokku sobivad, nüansid küll on aga samad nagu Žiguli 01-07.
w143 kere otseseks eelkäijaks on siiski w21 lang ja paljud ajavad need mudelid segi. w21(MB200) kerena on hoopis kandiline võikast ja edasiarendus w15(MB170)st. w153 on siiski suur samm edasi x-raami ja metallkerega, sinnani toodeti "väikest 6-st" kaastraami ja puitkerega.
Dad.