31-07-2011, 09:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2011, 09:45 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
Kas diisel ikka oli erinev auto? Olen siiani elanud teadmises, et sisuliselt oli tegemist sama autoga. Ehk diisel- ja bensiinimootor pandi täpselt sama kerega auto peale. Mercedes-Benz 260D tuli tootmisse 1936.a. Esimesed 170 eksemplari Mercedest Typ-260D (ehk nn. "nullseeria") toodeti nii, et uus diiselmootor pandi W21-seeria kere peale:
![[Pilt: 65239-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/65239-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg)
W21-seeria oli vana hea Typ-200 bensukas, mida toodeti 1933-1936.a.
![[Pilt: 37395-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/37395-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg)
Lisan kummastki autost foto: ülemine on Typ-260D ja alumine on Typ-200. Olen mõlema autoga kokku puutunud ja avalikud allikad ütlevad, et kere on sama ja ainus erinevus on mootor. Kuna diiselmootor oli raskem, võrreldes bensiinimootoriga, siis lisati Typ-200 esisilla risti asetsevale lehtvedrule üks leht juurde. Üldiselt peetakse Typ-260D maailma esimeseks seeriatootmises toodetud diiselmootoriga sõiduautoks.
Pärast 1936. aastat toodeti Typ-260D W143-seeria kerega (vt. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_260_D).
Sisuliselt oli W143 otseseks eelkäijaks W21. W143 järglaseks sai W153. Väga suuri erinevusi tegelikutl W21-, W143- ja W153-seerial tegelikult ei ole. Tegu on ühe ja sama mudeli evolutsiooni erinevate etappidega.
P.S. Minu teada müüdi just hiljuti üks W143 kabriolett Eestist läände...
Vabandan - laadisin Typ-200 pildi kaks korda üles. Katsun lisada nüüd Typ-260D foto.
![[Pilt: 22652-Mercedes-Benz_260D_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/22652-Mercedes-Benz_260D_Pullmann-Limousine.jpg)
Wikipedia link ei taha siin foorumis korralikult avaneda. Lisan teksti copy+paste'iga:
"Two series were manufactured, 170 pullman-landaulets used only as taxis based on the W21 chassis, called the Nullserie from 1936 to 1937, with a three speed plus overdrive transmission, without syncromesh on the first gear, and, from 1937 on, the regular production 260D based on the W143 chassis, with a four speed fully synchronized transmission."
![[Pilt: 65239-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/65239-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg)
W21-seeria oli vana hea Typ-200 bensukas, mida toodeti 1933-1936.a.
![[Pilt: 37395-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/37395-Mercedes-Benz_200_Pullmann-Limousine.jpg)
Lisan kummastki autost foto: ülemine on Typ-260D ja alumine on Typ-200. Olen mõlema autoga kokku puutunud ja avalikud allikad ütlevad, et kere on sama ja ainus erinevus on mootor. Kuna diiselmootor oli raskem, võrreldes bensiinimootoriga, siis lisati Typ-200 esisilla risti asetsevale lehtvedrule üks leht juurde. Üldiselt peetakse Typ-260D maailma esimeseks seeriatootmises toodetud diiselmootoriga sõiduautoks.
Pärast 1936. aastat toodeti Typ-260D W143-seeria kerega (vt. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_260_D).
Sisuliselt oli W143 otseseks eelkäijaks W21. W143 järglaseks sai W153. Väga suuri erinevusi tegelikutl W21-, W143- ja W153-seerial tegelikult ei ole. Tegu on ühe ja sama mudeli evolutsiooni erinevate etappidega.
P.S. Minu teada müüdi just hiljuti üks W143 kabriolett Eestist läände...
Vabandan - laadisin Typ-200 pildi kaks korda üles. Katsun lisada nüüd Typ-260D foto.
![[Pilt: 22652-Mercedes-Benz_260D_Pullmann-Limousine.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/22652-Mercedes-Benz_260D_Pullmann-Limousine.jpg)
Wikipedia link ei taha siin foorumis korralikult avaneda. Lisan teksti copy+paste'iga:
"Two series were manufactured, 170 pullman-landaulets used only as taxis based on the W21 chassis, called the Nullserie from 1936 to 1937, with a three speed plus overdrive transmission, without syncromesh on the first gear, and, from 1937 on, the regular production 260D based on the W143 chassis, with a four speed fully synchronized transmission."
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane