16-07-2011, 03:29 PM
Denis, ei taha sinu optimismi sugugi vähendada, kuid tõepoolest on ennesõjaaegse puitraamiga suure Mercedese taastamine üsna sama mahuga töö nii MB230 kui mõne kuulsa ja kalli auto puhul. Nagu Dad kirjutas, alla 2500 tunni ei ole töömaht mingil juhul, kuid töömaht võib ulatuda vabalt 5000 töötunnini. Kui sul on tõsine plaan ennesõjaaegne puitraamiga Mercedes sügisel osta ja oled selle töö- ning ajakuluga arvestanud, tasuks ehk kaaluda investeeringut mõnesse väärtuslikumasse autosse. Kui see töö tellida Saksamaalt, peab arvestama väljaminekuga 400-500 tuhat eurot. Poolas saab arvatavasti poole odavamalt. Kui töö teha Eestis ja ise vaeva näha, saab võib-olla veel odavamalt, kuid ilmselt mitte alla 200 tuhande euro. Selles valguses oli Brightwellsi oksjonil müüdud parempoolse rooliga MB230 väga odav, sest väidetavalt oli tegu restaureeritud autoga. Tuline kahju muidugi, et see auto ära läks ning ei hakka Eesti teedel sõitma. Kui sind huvitab konkreetselt ainult MB230, tasub otsida ja leida auto, mis on kellegi teise poolt restaureeritud. See oleks väga suur rahaline kokkuhoid. Kui mõtled ise restaureerida - nagu Dad (respekt!) - otsi parem mõni väärtuslikum mudel, millesse taastamise käigus investeeritud raha hiljem kuhjaga tagasi saada. See ei pea tingimata olema Horch või Maybach. Ka mitmed Mercedese ennesõjaaegsed mudelid on väärt, et neisse taastamise käigus investeeritaks. Selliseid restaureerimisobjekte on otsimise korral võimalik leida küll. Võta vaevaks käia näiteks Saksamaa uunikumide messidel ja suhtle diileritega.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane