13-07-2011, 07:51 PM
Õige märkus. Terminoloogia peab õige olema: MB170V on W136 ja MB230 on W143. W143 sedaani peamine probleem ongi tema praktiliselt olematu turuväärtus, võrreldes taastamise kuluga. Saksamaal maksab W143 taastamine enam-vähem sama palju kui W24 (MB540K) ja W22 (MB380S) restaureerimine. Aga restaureeritud auto turuväärtus on W143 sedaanil 10-20 korda väiksem, võrreldes eelmainitud kuulsate Mercedestega. Kui W143 väga meeldib (ja kellele ei meeldiks?), siis tasub otsida hästi säilinud ja/või taastatud eksemplar, mitte hakata restaureerima. W143 restaureerimine on majanduslikus mõttes idiootsus. Kui on kange tahtmine mõni ennesõjaaegne puitraamiga Mercedes taastada, tasub pigem otsida mõni täielikku taastamist vajav legendaarse seeria auto ja see restaureerida. Nii on võimalik taastamise kulu tulevikus müügi korral kenasti tagasi saada. Kui taastamise majanduslik külg pole oluline ja rolli mängivad üksnes emotsioonid, siis võib muidugi taastada ka väikese või praktiliselt olematu väärtusega uunikume.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane