29-06-2011, 11:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-06-2011, 12:07 AM ja muutjaks oli denis23.)
(29-06-2011, 08:54 PM)Rolz Kirjutas: Ohjahh...
Krt, mida te millega võrdlete...
Ford Mustang...Jänki "lemmik neo-uunikum", sellele on võimalik igast suvalisest USA "tuuning" kataloogist kõike tellida, order-plug-play...Jeesus...
Väga kohatu võrdlus..Nagu mõne Golfi või BMW-le tuunigdetaile.
MB 600 on üks suur väljakutse, selle auto puhul ei lähe sa midagi niisama poest tellima, see on üks moment, mis selle restaureerimise keeruliseks teeb ja miks
rahalisest aspektist seda autot tasub restaureerida investeeringuna, nagu ka 190/300 SL.
Olen antud punase auto käekäiguga kursis ja tean, mis peavalu seal ainuüksi tuleklaasidega oli.
Üldiselt olen seda meelt, et elagem enda elu, kui omanik/restaureerija tahab sellest rääkida, siis ta teeb seda.
Kes keda/mida kus nägi stiilis arutelu näitab kerget madalalaubalisust või pigem ehteestlaslikku kadedust.
See, et kõik on jube targad kõike kommenteerima ja arvama, et ei tee kellestki arvamusliidrit ega esperti...
Hea on rääkida ja teoretiseerida, reaalses elus käiks see meil suuremal enamusel üle jõu, mõistuse ja ka rahakoti....
Lgp. Riho-Peeter, siin ei olnud grammigi Sinu pihta, Sinu tekste on väga huvitav lugeda.
Rolz, meie oleme kogu aeg väitnud Stihliga et selle W100 (ja kümnete muude autode) restaureerimine on super meeste super töö, kuid ilmselt meilt oodatakse midagi muud, ehk siis sealt tulebki jutt "poisid teie ei kujuta ette hulla-bulla-blah-blah" millele vastu ma põhimõtteliselt olen.
Stihl räägib õieti. Varuosade kättesaadavus sõltub mitte sellest, kui levinud on auto vaid sellest kui maksujõuline on nõudlus.
Täna sa saad MB 540K või Horch 951 praktiliselt kõik varuosad tellida. Ok, hind on väga väga kõrge.
Aga see on just raha.
Samal ajal on olemas palju autosid, millele sa mitte ainult varuosi ei saa, vaid isegi mille kohta korraliku tehnilise dokumentatsiooni pole.
Palju levinumad ja palju hilisemad.
Ja ma ei saa aru, miks sa nii erutad selle peale.
See et ma kätetega ei oska midagi teha peale trükimist ja Stihl on joodik, ei tähenda et meil puudub asjadest ülevaatus
Teine asi on asjade kontekstist välja rebimine. See ei meeldi. Näiteks, kogu aeg räägitakse rahast ja rahast ja jälle rahast.
Kõik ei ole ainult rahas mõõdetav. Ja kõik ei ole võimalik raha eest osta. Kahjuks.
Näiteks, piltidel kuvatud W100 nahkpolster MB Cognac (täisoriginaal) maksab 55 EUR/m2, 2 nädalat ja kohal. Igal pool saadaval -standartne nahk. Võib olla rohkem maksab, ma ei viitsi praegu www.gahn.com otsida seda, aga kindlasti see on saadaval. Nahk saadaval, MB-tex on saadaval, õiget tooni põrandakatte on saadaval. kein problem, ühe sõnaga. ainult maksa.
Võib olla Sinule on üllatuseks, aga näiteks kahele minu viimasele Mercedesele, W108 ja W116 ei olnud mõlemale originaalpolstrid saadaval. W108 oma ei toodeta (ruuduline riie Karo Cognac) kuna EU-s on selle värvaine keelatud, ning W116 oma ei toodeta, kuna väidetavalt pole piisavalt nõudlust (ruuduline riie Karo Moos). Laojäägid on ammu otsas. Olen 2 nädalat otsinud seda mööda Saksamaad - tüüpiline vastus saksa keeles "jah meil on see kataloogis olemas, meil on sellega "ein problem" ning seda enam pole"
Ehk siis sellise lihtlabase sõiduki nagu W108 ja W116 salongi taastamine tehaseoriginaalis sisuliselt, võimatu. Ka siis kui sa 500-eurodest lõkket teed seal salongis.
Ja ma arvan, kui vaadata, palju minule läks kokkuvõttes maksma w116 juhiistme padja polstri vahetus, siis oleks hea meelega ostnud seda materjali nii 55 EUR/m2 ja ka 550 EUR/m2. Mis sest et sain lõpuks seda tükikest nii sama tasuta.
Või tahaksid Sa näiteks kuulata, kuidas käsitööna kooti minule 2m2 originaalset Volga 2 seeria polstrit, mida ei toodeta mitte kuskilt juba 50 aastat. Kihnus. Käsitsi. Ühe väga vana naise poolt. Otsisin pool aastat kes seda teeb, siis ootasin tellimuse täitmist poolaastat, ning ma arvan Sa ei taha seda teada, mis see mulle maksma läks ajalises ning rahalises mõistes.
Või kuidas ma aasta otsa otsisin Volga orig. põrandaisolatsiooni, ning lõpuks leidsin 1000 km. kauguselt. Ma sain seda tasuta, aga vahetuseks pidin leidma 1 seeria Volga külgklapidega mootoriplokki, mis on sama levinud kui Püha Graal aga õnneks 300 km raadiuses isegi üks oli olemas...käisin ja sain 1000 krooniga ära, ainult et TLC120 peaaegu vajus külili kui me seda sinna kolmekesi panime...ning vend sõitiski selle mootori järgi Jaanilinna, kus toimus vahetus - rull mulle vs plokk talle.
Ja seda lihtlabase pappi sa samuti ei osta internetipoest. Ja kui arvestada minu aja väärtuse, ma arvan, et ka seda oleksin ma ostnud hea meelega 55 EUR/m2.
Asi ei ole ainult kogu aeg rahas, on olemas asju mida sa ei saa osta raha eest, vaid pead lunastama oma aja ning närvidega.
Riho-Peeter:
Ei ole MB, aga ilus auto, just kommentaar sinu postitusele.
http://www.leriche.com/sales.php?car=246
Aga ma vist natukene eksisin selle hinnaga, mõtlesin et see on umbes 10 korda odavam...kui see tegelikult on...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/