Tere,
NB! Lisasin piltidele viited.
Meeldiv kommentaare lugeda.
Proovin kirjutada kogetust, teen osade kaupa.
Reisi tingis tööalane käik Berliini 1 nädalaks. Panin kokku töö ja puhkuse.
Väikesi ootamatusi ja probleeme ikka tekkis, kirjutan hiljem, kuid need ei seganud reisi.
Osad
1 osa. Auto ettevalmistus reisiks Eestis, Garaazis ja töökojas tööd suveperioodil 2009 2010.
2 osa. Reisiks valmistumine, varuosad, info, hooldus, sihtkohad
3 osa. Reis, kulgemine, pos. ja neg. kogemus, tehnilised probleemid.
Niisiis teemast
1 osa. Auto ettevalmistus
Hakkasin reisi planeerima mõni aasta tagasi.
Tekkis huvi külastada Saksamaad, näha sealseid linnu ja teid.
Auto valikut mõjutas enda tõmme vanemate MB suunas.
Alguses oli plaanis kasutada olemasolevat W202-e kuid siis otsustasin W123 kasuks kuna mahutab kabiini rohkem reisikotte, mida oli kaasas 8 tk.
Auto soetasin tööautoks 1998 a. Kere tegin korda 2000 a.
Mootorit pole auto minu käes olles puudutatud.
Läbisõitu võib pildilt näha 337000 km.
Masin seisis kasutamata garaaziz alates 2002 a, siis 2009 paiku hakkasin tööle kohendama.
Tegin ise ja lasin teha tööd:
- kütusetorustik vahetus (orignaal toru esindusest (W107 koodi all) hydroscandis painutamine 2tk
- piduritorustik vahetus (CuNi toru pidurimeistrist ise painutamine ja paigaldus)
- lõdvikud vahetus (kõik, esindusest)
- radiaatorid vahetus (jahutus, soojendus, nissens, laki auto)
- tagavedrud vahetus (standard mõõt)
- rattalaagrid vahetus (kõik, skf, sinine kvaliteetne skf määre)
- esiveemik, sarniirid vahetus
- kütusepumba agregaat uuendamine (vana oli täiesti roostes)
- kütusepaak mahavõtmine/tagasipanek, kontroll, puhtuse suhtes
- mootor pritse süsteemi pistikud vahetus (bosch bakt-ist)
- pidurid uuendus, supportid renov ja kettad vahetus kõik
+
- kõik vedelikud vahetus
- mootoriõli (mobil täissünt 5W40)
- automaat kasti õli
- jahutusvedelik
- pidurivedelik
Seega sai auto kriitilised osad üle käidud ning Eestis möödunud suvel ja sellel talvel 2 ringi tehtud.
Kõik toimis normaalselt ning viitas, et võib 2011 suvel Euroopasse sõita.
Hetkel ei suuda rohkem kirjutada, jätkan osadega hiljem.
Lisan mõned pildid
Pilt1, tööd garaaziz pooleli
...
Pilt2, tööd garaaziz valmis
...
Pilt3, test Eestis talvel
OK
NB! Lisasin piltidele viited.
Meeldiv kommentaare lugeda.
Proovin kirjutada kogetust, teen osade kaupa.
Reisi tingis tööalane käik Berliini 1 nädalaks. Panin kokku töö ja puhkuse.
Väikesi ootamatusi ja probleeme ikka tekkis, kirjutan hiljem, kuid need ei seganud reisi.
Osad
1 osa. Auto ettevalmistus reisiks Eestis, Garaazis ja töökojas tööd suveperioodil 2009 2010.
2 osa. Reisiks valmistumine, varuosad, info, hooldus, sihtkohad
3 osa. Reis, kulgemine, pos. ja neg. kogemus, tehnilised probleemid.
Niisiis teemast
1 osa. Auto ettevalmistus
Hakkasin reisi planeerima mõni aasta tagasi.
Tekkis huvi külastada Saksamaad, näha sealseid linnu ja teid.
Auto valikut mõjutas enda tõmme vanemate MB suunas.
Alguses oli plaanis kasutada olemasolevat W202-e kuid siis otsustasin W123 kasuks kuna mahutab kabiini rohkem reisikotte, mida oli kaasas 8 tk.
Auto soetasin tööautoks 1998 a. Kere tegin korda 2000 a.
Mootorit pole auto minu käes olles puudutatud.
Läbisõitu võib pildilt näha 337000 km.
Masin seisis kasutamata garaaziz alates 2002 a, siis 2009 paiku hakkasin tööle kohendama.
Tegin ise ja lasin teha tööd:
- kütusetorustik vahetus (orignaal toru esindusest (W107 koodi all) hydroscandis painutamine 2tk
- piduritorustik vahetus (CuNi toru pidurimeistrist ise painutamine ja paigaldus)
- lõdvikud vahetus (kõik, esindusest)
- radiaatorid vahetus (jahutus, soojendus, nissens, laki auto)
- tagavedrud vahetus (standard mõõt)
- rattalaagrid vahetus (kõik, skf, sinine kvaliteetne skf määre)
- esiveemik, sarniirid vahetus
- kütusepumba agregaat uuendamine (vana oli täiesti roostes)
- kütusepaak mahavõtmine/tagasipanek, kontroll, puhtuse suhtes
- mootor pritse süsteemi pistikud vahetus (bosch bakt-ist)
- pidurid uuendus, supportid renov ja kettad vahetus kõik
+
- kõik vedelikud vahetus
- mootoriõli (mobil täissünt 5W40)
- automaat kasti õli
- jahutusvedelik
- pidurivedelik
Seega sai auto kriitilised osad üle käidud ning Eestis möödunud suvel ja sellel talvel 2 ringi tehtud.
Kõik toimis normaalselt ning viitas, et võib 2011 suvel Euroopasse sõita.
Hetkel ei suuda rohkem kirjutada, jätkan osadega hiljem.
Lisan mõned pildid
Pilt1, tööd garaaziz pooleli
...
Pilt2, tööd garaaziz valmis
...
Pilt3, test Eestis talvel
OK
sun
1981 W123 230E aut (running)
1979 W123 230 aut (stored)
1993 W201 190E aut (stored)
198x W123 250CE coupe man (planned)
mail: tanno@mail.ee
telefon: 56 916 730
1981 W123 230E aut (running)
1979 W123 230 aut (stored)
1993 W201 190E aut (stored)
198x W123 250CE coupe man (planned)
mail: tanno@mail.ee
telefon: 56 916 730