02-01-2011, 08:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2011, 08:59 PM ja muutjaks oli Priit.)
(02-01-2011, 06:03 PM)R129 Kirjutas: See aasta on ka haruldaselt vähe härmatisega ilmasid olnud - seetõttu on klaasid väljast peaaegu jäävabad.
Aga jah nagu Priit selgitas, siis suhteliselt ja absoluutset õhuniiskust ei tohi segi ajada. Veelvähem nende väärtuste sõltuvust temperatuurist.
Väike pilt siis õhus olevast maksimaalselt veekogusest.
Tänud pildi eest. Kes viitsib süveneda, saab aru, miks talvel siseruumides õhk oluliselt kuivem on kui suvel, kuigi toatemperatuur nii suvel kui talvel võib olla 22 kraadi juures. Ja miks akende avamine koos kütmisega talvel aitab toast niiskust välja viia. See on puhas füüsika.
Vt pilti:
Miinus kümne juures "mahub" kilosse õhus paar grammi vett, pluss 20 juures aga ligi 15 grammi. Kui kütta ja samal ajal korralikult ventileerida (lasta õuest uut külma õhku peale), siis viiaksegi ventilatsiooniga ruumist niiskust välja.
Ehk teiste sõnadega -10 kraadi juures on 100% õhuniiskus juba siis kui kilos õhus on paar grammi vett, +20 juures on 100% õhuniiskust, kui kilos õhus on 7 korda rohkem e 15 grammi vett. Ehk selle seitsme korra võrra erineb vee hulk 1 kg õhus praegu toas ja õues. Kui õhk toas on 20-30% niiskusega, on see probleemiks juba inimese nahale ja tuleks mõelda näiteks kitarrikohvris õhu niisutamisele spetsiaalse abivahendi abil.
Kes ei usu, et auto akende praokile tegemisest võib abi olla, võib katsetada nii, et paneb auto ainult siseõhu peale ja varsti on salongis "siil udus" (vent võib puhuda maksimaalset kuuma ja olla ka maksimaalse kiirusega, aga ei aita). Ka siis, kui ei viitsi oodata hommikul auto soojenemist, aitab samuti akna praotamine, sest muidu piisab enda väljahingatavast õhust, et esiklaasist enam välja ei näeks.
(02-01-2011, 06:12 PM)marek Kirjutas: ... Kogu see OT sai vist alguse minu mitte kõige paremini sõnastatud lausest (my bad), aga poindile said vast kõik ikkagi pihta, et autos on vaja kaltsule suunata võimalikult kõva tuult läbi võimalikult kuuma salongiradika, sest see on ainus võimalus niiskusest lahti saada. Jääkülm talvetuul seda kaltsu kuivaks ei tee.
Täiesti nõus ja point on selles, et õuest tuleb (küll läbi kuuma salongiradika, mis aitab tõsta õhu niiskusemahutavust) pidevalt uut õhku peale ja see õhk lahkub kiirelt salongist, viies niiskuse kaasa.