Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Talvel hommikuti seest aknad udused,või siis jääs....mida teha?
#25
(02-01-2011, 06:03 PM)R129 Kirjutas: See aasta on ka haruldaselt vähe härmatisega ilmasid olnud - seetõttu on klaasid väljast peaaegu jäävabad.

Aga jah nagu Priit selgitas, siis suhteliselt ja absoluutset õhuniiskust ei tohi segi ajada. Veelvähem nende väärtuste sõltuvust temperatuurist.
Väike pilt siis õhus olevast maksimaalselt veekogusest.
[Pilt: Relative_Humidity.png]

Tänud pildi eest. Kes viitsib süveneda, saab aru, miks talvel siseruumides õhk oluliselt kuivem on kui suvel, kuigi toatemperatuur nii suvel kui talvel võib olla 22 kraadi juures. Ja miks akende avamine koos kütmisega talvel aitab toast niiskust välja viia. See on puhas füüsika.

Vt pilti:
Miinus kümne juures "mahub" kilosse õhus paar grammi vett, pluss 20 juures aga ligi 15 grammi. Kui kütta ja samal ajal korralikult ventileerida (lasta õuest uut külma õhku peale), siis viiaksegi ventilatsiooniga ruumist niiskust välja.

Ehk teiste sõnadega -10 kraadi juures on 100% õhuniiskus juba siis kui kilos õhus on paar grammi vett, +20 juures on 100% õhuniiskust, kui kilos õhus on 7 korda rohkem e 15 grammi vett. Ehk selle seitsme korra võrra erineb vee hulk 1 kg õhus praegu toas ja õues. Kui õhk toas on 20-30% niiskusega, on see probleemiks juba inimese nahale ja tuleks mõelda näiteks kitarrikohvris õhu niisutamisele spetsiaalse abivahendi abil.

Kes ei usu, et auto akende praokile tegemisest võib abi olla, võib katsetada nii, et paneb auto ainult siseõhu peale ja varsti on salongis "siil udus" (vent võib puhuda maksimaalset kuuma ja olla ka maksimaalse kiirusega, aga ei aita). Ka siis, kui ei viitsi oodata hommikul auto soojenemist, aitab samuti akna praotamine, sest muidu piisab enda väljahingatavast õhust, et esiklaasist enam välja ei näeks.
(02-01-2011, 06:12 PM)marek Kirjutas: ... Kogu see OT sai vist alguse minu mitte kõige paremini sõnastatud lausest (my bad), aga poindile said vast kõik ikkagi pihta, et autos on vaja kaltsule suunata võimalikult kõva tuult läbi võimalikult kuuma salongiradika, sest see on ainus võimalus niiskusest lahti saada. Jääkülm talvetuul seda kaltsu kuivaks ei tee.

Täiesti nõus ja point on selles, et õuest tuleb (küll läbi kuuma salongiradika, mis aitab tõsta õhu niiskusemahutavust) pidevalt uut õhku peale ja see õhk lahkub kiirelt salongist, viies niiskuse kaasa.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: Talvel hommikuti seest aknad udused,või siis jääs....mida teha? - Autor: Priit - 02-01-2011, 08:37 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  M278, chippida või mitte? ville 8 5,184 13-08-2018, 11:09 AM
Viimane postitus: v6sa
  Arukas tehnoülevaatuse koht Tallinnas või Harjus Atman67 9 6,456 19-07-2018, 05:19 PM
Viimane postitus: nostromo
  Torsen LSD igapäevaelus, talvel? Blue Chip 25 20,203 24-07-2017, 09:45 AM
Viimane postitus: hents99
  Kas eestis (või lähivälismaal) on kedagi, kes oskaks pädevalt kasutada Vediamot? Blue Chip 1 2,807 04-10-2016, 12:07 AM
Viimane postitus: raints
  211 süüteelektrood Hella 5DD 008 319-10 või 5DD 008 319-501/ herki 0 1,815 13-09-2016, 10:23 AM
Viimane postitus: herki
  W201 ASD Kuidas teha? Trollzan 10 7,827 09-06-2016, 07:36 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Om642 pikk käivitus vahet pole kas ilm on külm või soe firewalker 7 7,536 02-01-2016, 05:39 PM
Viimane postitus: firewalker
  Mida markeerib EVO herki 5 3,885 15-10-2015, 12:25 AM
Viimane postitus: erx000
  W210 aknad puldist. thomka65 2 2,662 15-02-2015, 09:34 PM
Viimane postitus: thomka65
  MB ML320 (2009a) rool hommikuti v2ga raske, kellelgi kogemust? jnk 7 5,849 28-02-2014, 12:19 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne