02-01-2011, 06:12 PM
(02-01-2011, 03:50 PM)Priit Kirjutas: Samas Kui vaatad EMHi andmeid suveajast, siis on seal piisavalt päevi, kus õhuniiskus 100% ligidal
Vaatasin EMHI andmeid ja ei saa nõustuda. Terve 07.2010 näitas suhtelist õhuniiskust 30-70% (temp 25 kraadi keskmiselt). Ainult ühel päeval sadas vihma siis oli 94%. Vaadates 12.2010 on suhtelist õhuniiskust 95-100% (temp -1...-10) Tallinnas.
(02-01-2011, 03:50 PM)Priit Kirjutas: Kui ruumid on liigniisked, siis talvel kasutades kütet ja ruume TUULUTADES saab kiiresti niiskuse normi.
Seda siin ju ongi korduvalt üritatud seletada. Auto salongi (ehk liigniiske ruumi) saab kuivaks pannes temp. ehk kütte ja vendi ehk tuulutuse põhja).
(02-01-2011, 03:50 PM)Priit Kirjutas: Radikad ei ole võtmesõna. Radiaatoritega on õhk kuivem, kuna õhutamise tõttu välisõhk viib toast niiskust välja.
Ehk siis radikad (küte) ON ikkagi ju võtmesõna. Kumma radika peal kuivavad riided kiiremini, kas külma või kuuma?
(02-01-2011, 03:50 PM)Priit Kirjutas: Talvel on ruumid kuivemad just välisõhust tulenevatel põhjustel.
Peale kütteperioodi algust hakkas mul toas hügromeeter näitama 30%. Õues temp eriti ei muutunud, suhteline õhuniiskus emhi kaardil ka mitte, ainukesed muutused olid soojad radikad (temp 22->25) ja hügromeetri näit 65%->30%. Ja sa väidad, et seda mõjutas ainult välisõhk?
![Icon_eek Icon_eek](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/icon_eek.gif)
(02-01-2011, 06:03 PM)R129 Kirjutas: Aga jah nagu Priit selgitas, siis suhteliselt ja absoluutset õhuniiskust ei tohi segi ajada. Veelvähem nende väärtuste sõltuvust temperatuurist.
Mina rääkisin ainult suhtelisest õhuniiskusest mida emhi kaardilt ja hügromeetrilt vaadata saab.
edit:
Tegin katse:
1. keerasin kütte kinni
2. tegin aknad ülevalt lahti
3. 30 min jooksul langes temp toas 25 -> 19kraadini
4. suhteline õhuniiskus tõusis 32% -> 48%
5. Väljas temp -11
6. Väljas suhteline õhuniiskus emhi andmetel 89%
Üritades hoida radikaid võimalikult jahedatena, saab õhuniiskuse normipiiresse, aga siis peab toas jopega olema. Aga see pole enem see teema. Kogu see OT sai vist alguse minu mitte kõige paremini sõnastatud lausest (my bad), aga poindile said vast kõik ikkagi pihta, et autos on vaja kaltsule suunata võimalikult kõva tuult läbi võimalikult kuuma salongiradika, sest see on ainus võimalus niiskusest lahti saada. Jääkülm talvetuul seda kaltsu kuivaks ei tee.