01-01-2011, 01:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-01-2011, 01:36 PM ja muutjaks oli R129.)
Teeme füüsika kordamise: soe õhk MAHUTAB rohkem vett kui külm õhk. See aga ei tähenda, et Tallinna külm õhk ei võiks niiskem olla kui kõrbe kuum õhk
See kondensi teema mängib muidugi rolli. Juhtub ta seetõttu, et kui sõidad siis on autos soe ja nagu enne sai öeldud, siis soe õhk mahutab rohkem vett. Kui nüüd auto seisma jätad, siis jahtuvad esimese asjana klaaspinnad. Nendega kokkupuutudes jahtub ka õhuke kiht õhku. Kuna see õhuke kiht õhku, mis klaasi puutub, ei suuda niipalju vett sees hoida kui varem, siis tekib seal piltlikult öeldes pisike udukile. See udu, puutudes kokku klaaspinnaga, teeb ka klaasi märjaks (läheb uduseks). Nüüd kui klaasi temp veelgi langeb, siis lähevad klaasid jäässe.
Analoogne on olukord kui te võtate suvel külma õlupudeli. Täpselt samadel põhjustel läheb ta pealt märjaks. Või kui augustiööl sõidate läbi oru kus temp on madalam, ka seal on tavaliselt udu. Samadel põhjustel oli näiteks eile Kadrinas ühes kohas -15 ja kolm km eemal põlluvvahel -22 ning loomulikult ka udu.
Kogu selle jama põhjuseks on autos olev suur niiskus, mis eeldab, et kas matid on märjad või niisked, või on kuskil mõni akvaarium vms. Mina olen sellistel juhtudel (ka peale salongipesu) jätnud auto käima ja keeranud tempi maksimumi peale ja suunanud maksimum õhuvoo alla. Kui niiskus VÄGA suur, siis olen ka tagumised aknad veidi lahti teinud. Hiljem pole sellest enam väga suurt tolku, sest nagu juba räägiti, siis ka pagasniku jurest väljub õhku. Niiviisi siis auto tiksub mõned ajad maja ees (mõni tund kokku või nii noh - sõltub veehulgast) ja hiljem on asi mõnusalt kuiv.
Enne eemalda muidugi kõik matid ja muu pahn autost.
See kondensi teema mängib muidugi rolli. Juhtub ta seetõttu, et kui sõidad siis on autos soe ja nagu enne sai öeldud, siis soe õhk mahutab rohkem vett. Kui nüüd auto seisma jätad, siis jahtuvad esimese asjana klaaspinnad. Nendega kokkupuutudes jahtub ka õhuke kiht õhku. Kuna see õhuke kiht õhku, mis klaasi puutub, ei suuda niipalju vett sees hoida kui varem, siis tekib seal piltlikult öeldes pisike udukile. See udu, puutudes kokku klaaspinnaga, teeb ka klaasi märjaks (läheb uduseks). Nüüd kui klaasi temp veelgi langeb, siis lähevad klaasid jäässe.
Analoogne on olukord kui te võtate suvel külma õlupudeli. Täpselt samadel põhjustel läheb ta pealt märjaks. Või kui augustiööl sõidate läbi oru kus temp on madalam, ka seal on tavaliselt udu. Samadel põhjustel oli näiteks eile Kadrinas ühes kohas -15 ja kolm km eemal põlluvvahel -22 ning loomulikult ka udu.
Kogu selle jama põhjuseks on autos olev suur niiskus, mis eeldab, et kas matid on märjad või niisked, või on kuskil mõni akvaarium vms. Mina olen sellistel juhtudel (ka peale salongipesu) jätnud auto käima ja keeranud tempi maksimumi peale ja suunanud maksimum õhuvoo alla. Kui niiskus VÄGA suur, siis olen ka tagumised aknad veidi lahti teinud. Hiljem pole sellest enam väga suurt tolku, sest nagu juba räägiti, siis ka pagasniku jurest väljub õhku. Niiviisi siis auto tiksub mõned ajad maja ees (mõni tund kokku või nii noh - sõltub veehulgast) ja hiljem on asi mõnusalt kuiv.
Enne eemalda muidugi kõik matid ja muu pahn autost.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858