07-12-2010, 02:25 AM
Ok, kirjutan Sulle omadest kogemustest 2003 a G400CDI, ostsin LS 58 000, uuele omanikule läks LS-ga 157 000km, ehk pea 100km ja 4 aastat, suhtega 70% mnt ja 30% linn.
Esmamuljed meeletud - 560Nm võrdselt igasse rattasse (ok, tavaoludes kahte rattasse) ja V8 CDI madal jõumoment annab meeletu sõidudünaamika. Jõudu on ülearu ja mnt-l saab hakkama ka möödasõitudega. Haruldusena oli peal ka tehase veeseparaator + ainult Statoili küte (Eestis olles) ja alati 2T õli juurde. Sai regulaarset hoolet pidevalt. + oli Webasto peal, ehk külmkäivitusi ei saanud.
Sõidu kohapealt - Meeletu dünaamika, (tõsise) maasturi kohta väga ergonoomiline sõiduasend.
Uuem W463 W203 sisuga omad häid eeliseid, kasvõi juba Harman/Kardon Logic helisüsteem, millel oli suures kastis jube hea lava kõrgus ja hämmastavalt puhas ja konkreetne heli (orig. woofer ka).
Erinevalt pargimaasturitest on täissild jube jäik ja teeb ta mnt-l hästi mõnusalt sõidetavaks, ei õõtsu, oma massi ja kõrguse juures väga konkreetne.
Miinused - Mnt- üle 110km/h tuul uksetihendite vahelt oli ikka väga häiriv + Statoili survepesulas sai näo märjaks. Ostsin ka uued (4000 kr/tk) uksetihendid ja sai painutatud ka ukseraame aga tulemust see ei anna. Võtad tehasest uue G, koged sama. Lihtsalt tuuletakistus nii suur, midagi mööda ei juhi.
Veermik (Omast kogemusest vahetasin):
1) Esivedrusid tuleb aeg-ajalt vahetada või vasak/parem ringi tõsta, kuna vajutab ära juhipoolse ja vedru võib hakata vastu sisemist piirajat/kandurit käima. Esimene kord proovisin B osa vedru, õudus kuubis. Orig oli 4000 kr/tk. Ja üks tagumine läks pooleks ise, see on neil tüüpiline viga. Hind oli sama.
2) Roolivarras - Otsi eraldi vahetada ei saa, pannakse teatud asutustes Opeli omasid, eks iga üks on oma õnne sepp. Orig varras on otstega 3600 kr/tk ja neid siis 2 tk.
3) Rooliamort - oli ka 3500 kr/tk, see suurem kui niimõnegi kesklassi auto amort
4) Õõtsapuksid - pressitavad, pannakse jälle Opeli omasid aga orig oli kuskil 1000 kr tk ja need siis dubleeritud ehk 8 tk kokku.
5) Esimeste õõtsade stabikavarda puksid/kerekinnitus - oli kuskil 2000 kr rem. komplekt mõlemale poole.
6) Amordid - Olid ilusti SACHSI omad saadaval, oli kuskil 2500 kr/tk.
7) Diagonaalvardad - nii ees kui taga, kui meetriseid hüppeid ei tee, ei juhtu nendega midagi. Aga kuna ma ei jaganud ennem esimese vedru painet ära, siis vahetasin ka selle välja, oli 4000 kr ja tagumine samas hinnas.
Kokkuvõttes on siinkohal loetud kogu veermiku kulumaterjalid, kogumaksumus ca 50 000 kr ja mina pakuks kuluvuastmeks 100 000-150 000 km meie teedel, mis pole tegelt kõige hullem. See inimeses kinni, mõne jaoks on vaja remontida muidugi siis, kui ratas peale auku lääbakil all on.
Kere - tsingitud. Tuuledünaamika suunab kõik esiklaasi, esikapotil pole ühtegi kivitäket.
Nõrgad kohad, mida vaadata: Tagaluugi ülemine tihendiserv - sealt roostetavad, tehase viga.
Samuti ei ela meie soola üle uksehinged, roostetavad. Need kaks on murelist kohta.
Mõlemad on tänaseni garantiiteemad kui regulaarne tehase hoole on.
Tasub aeg-ajalt ära keerata ka plastiktiivaääri, et nende ja kerevahelsied kummitihendid puhtaks pesta, et ei hõõruks keresse rante sisse.
Mootor - 4,0 CDI minu näol:
Kui pihusti otsa saab, teeb ta seda märkamatult ja auto käima ei lähe, siis kirud ja vannud.
Mina vahetasin 3 pihustit selle ajalga (Esimene kord oli 8000 kr/tk, lõpus oli miskine 4000 kr/tk).
Tehas muideks näeb ette, et ühe pihusti lekke korral vahetada kõik 8 pihustit.
Pihustiks peab valmis olema, üks võiks kodus šeifis olla kogu aeg.
Vahetus eeldab lekketesti, igaüks ei tee seda.
Drosselklapp - kuluartikkel, mina vahetasin 2x, hind oli ca 3500 kr. Vahetada väga lihtne.
Generaator - vesijahutusega. Saab otsa mingi aeg lihtsalt, väidetavalt vahetatakse harjasid ka nüüdseks, kuid tehase nägemuse järgi on remontimatu. Orig oli 25k, Boschi asendusfondi oma oli alla 10k. Vahetus on mõnna, ülevalt ligi ei saa, alt jääb raam ette, mul läks praktilsielt ööpäev Kogu esiots puhtaks, kõik 7 radikat jäävad jalgu
Käigukast: On w140 kast all aga jääb väändele alla, elueaks peetakse 150 000 km, siis kettad läbi.
Ja otsa saab ka hüdrosilinder, esmalt viskab kerge vibra sisse ja siis sureb ära.
Kast elas minu LS üle, kuid suhteliselt varsti sai otsa.
Veovõll vahekasti ja käigukasti vahel - mul lõi üks hetk nuudid puhtaks, kusjuures G55 on sama võll, ainult orig osa, hind oli krõbe, kuskil 20k juures, tuleb ilusas puukarbis vähemalt
Mida veel tasub arvestada:
Pidurid on loomalikult suured ja hind ka vastav, klotsid orig olid kuskil 4k juures ring.
Esiklaas - kuna tuul juhib kõik klaasi ja sellel autol on klaasis: valgusensor, vihmasensor, GSM antenn, raadiantenn, elektriline soojendus ja lisana polaroid klaas - hind oli 2009 a veel 26 000 kr.
2006 oli see pea kaks korda suurem. Mina vahetasin seda kolm korda, kaskot oli odavam maksta, kui oma raha eest klaasi vahetada.
Kokkuvõttes - Friigi auto, fänni auto, kindla kontingendi liikur, keda ei morjenda miski. Ajatu elegants, meeletu läbivusvõime, väga sõidetav mnt-l, lisaderohke. 400CDI pakub head dünaamikat, minul oli rusikareeglina küttekulu 13,3l/100km keskmine, mida 500 bensukaga võrrelda ei saa.
Iga üle lubatud piiri 10km/h juurde tähendas 10l 100km kohta juurde. Kiirteedel ja mägedes (Skandinaavia) oli ka 17-18L keskmiseks.
Maastikuomadustest pole mõtet rääkida, üldjuhul selle auto piiridele jääb juht ise alla.
Praeguse ilmaga lust ja lillepidu.
Igapäevaseks autoks - väsitab natuke lõpuks, iga kord seda 3t kaasas vedada on natuke väsitav lõpuks. Teise autona/talveautona ideaalne sõiduk. Igapäeva ellu tänases ilmas eelistaks püsivat nelikvedu suurklassi sedaani näol. (MB puhul siis 3 gen 4-Matic juba, millel püsiv nelikvedu, ehk W221 4M)
Minu soovitus: go for it ja proovi ära.
Pikk jutt, ehk kasu ka midagi
Edu õige otsingul.
Esmamuljed meeletud - 560Nm võrdselt igasse rattasse (ok, tavaoludes kahte rattasse) ja V8 CDI madal jõumoment annab meeletu sõidudünaamika. Jõudu on ülearu ja mnt-l saab hakkama ka möödasõitudega. Haruldusena oli peal ka tehase veeseparaator + ainult Statoili küte (Eestis olles) ja alati 2T õli juurde. Sai regulaarset hoolet pidevalt. + oli Webasto peal, ehk külmkäivitusi ei saanud.
Sõidu kohapealt - Meeletu dünaamika, (tõsise) maasturi kohta väga ergonoomiline sõiduasend.
Uuem W463 W203 sisuga omad häid eeliseid, kasvõi juba Harman/Kardon Logic helisüsteem, millel oli suures kastis jube hea lava kõrgus ja hämmastavalt puhas ja konkreetne heli (orig. woofer ka).
Erinevalt pargimaasturitest on täissild jube jäik ja teeb ta mnt-l hästi mõnusalt sõidetavaks, ei õõtsu, oma massi ja kõrguse juures väga konkreetne.
Miinused - Mnt- üle 110km/h tuul uksetihendite vahelt oli ikka väga häiriv + Statoili survepesulas sai näo märjaks. Ostsin ka uued (4000 kr/tk) uksetihendid ja sai painutatud ka ukseraame aga tulemust see ei anna. Võtad tehasest uue G, koged sama. Lihtsalt tuuletakistus nii suur, midagi mööda ei juhi.
Veermik (Omast kogemusest vahetasin):
1) Esivedrusid tuleb aeg-ajalt vahetada või vasak/parem ringi tõsta, kuna vajutab ära juhipoolse ja vedru võib hakata vastu sisemist piirajat/kandurit käima. Esimene kord proovisin B osa vedru, õudus kuubis. Orig oli 4000 kr/tk. Ja üks tagumine läks pooleks ise, see on neil tüüpiline viga. Hind oli sama.
2) Roolivarras - Otsi eraldi vahetada ei saa, pannakse teatud asutustes Opeli omasid, eks iga üks on oma õnne sepp. Orig varras on otstega 3600 kr/tk ja neid siis 2 tk.
3) Rooliamort - oli ka 3500 kr/tk, see suurem kui niimõnegi kesklassi auto amort
4) Õõtsapuksid - pressitavad, pannakse jälle Opeli omasid aga orig oli kuskil 1000 kr tk ja need siis dubleeritud ehk 8 tk kokku.
5) Esimeste õõtsade stabikavarda puksid/kerekinnitus - oli kuskil 2000 kr rem. komplekt mõlemale poole.
6) Amordid - Olid ilusti SACHSI omad saadaval, oli kuskil 2500 kr/tk.
7) Diagonaalvardad - nii ees kui taga, kui meetriseid hüppeid ei tee, ei juhtu nendega midagi. Aga kuna ma ei jaganud ennem esimese vedru painet ära, siis vahetasin ka selle välja, oli 4000 kr ja tagumine samas hinnas.
Kokkuvõttes on siinkohal loetud kogu veermiku kulumaterjalid, kogumaksumus ca 50 000 kr ja mina pakuks kuluvuastmeks 100 000-150 000 km meie teedel, mis pole tegelt kõige hullem. See inimeses kinni, mõne jaoks on vaja remontida muidugi siis, kui ratas peale auku lääbakil all on.
Kere - tsingitud. Tuuledünaamika suunab kõik esiklaasi, esikapotil pole ühtegi kivitäket.
Nõrgad kohad, mida vaadata: Tagaluugi ülemine tihendiserv - sealt roostetavad, tehase viga.
Samuti ei ela meie soola üle uksehinged, roostetavad. Need kaks on murelist kohta.
Mõlemad on tänaseni garantiiteemad kui regulaarne tehase hoole on.
Tasub aeg-ajalt ära keerata ka plastiktiivaääri, et nende ja kerevahelsied kummitihendid puhtaks pesta, et ei hõõruks keresse rante sisse.
Mootor - 4,0 CDI minu näol:
Kui pihusti otsa saab, teeb ta seda märkamatult ja auto käima ei lähe, siis kirud ja vannud.
Mina vahetasin 3 pihustit selle ajalga (Esimene kord oli 8000 kr/tk, lõpus oli miskine 4000 kr/tk).
Tehas muideks näeb ette, et ühe pihusti lekke korral vahetada kõik 8 pihustit.
Pihustiks peab valmis olema, üks võiks kodus šeifis olla kogu aeg.
Vahetus eeldab lekketesti, igaüks ei tee seda.
Drosselklapp - kuluartikkel, mina vahetasin 2x, hind oli ca 3500 kr. Vahetada väga lihtne.
Generaator - vesijahutusega. Saab otsa mingi aeg lihtsalt, väidetavalt vahetatakse harjasid ka nüüdseks, kuid tehase nägemuse järgi on remontimatu. Orig oli 25k, Boschi asendusfondi oma oli alla 10k. Vahetus on mõnna, ülevalt ligi ei saa, alt jääb raam ette, mul läks praktilsielt ööpäev Kogu esiots puhtaks, kõik 7 radikat jäävad jalgu
Käigukast: On w140 kast all aga jääb väändele alla, elueaks peetakse 150 000 km, siis kettad läbi.
Ja otsa saab ka hüdrosilinder, esmalt viskab kerge vibra sisse ja siis sureb ära.
Kast elas minu LS üle, kuid suhteliselt varsti sai otsa.
Veovõll vahekasti ja käigukasti vahel - mul lõi üks hetk nuudid puhtaks, kusjuures G55 on sama võll, ainult orig osa, hind oli krõbe, kuskil 20k juures, tuleb ilusas puukarbis vähemalt
Mida veel tasub arvestada:
Pidurid on loomalikult suured ja hind ka vastav, klotsid orig olid kuskil 4k juures ring.
Esiklaas - kuna tuul juhib kõik klaasi ja sellel autol on klaasis: valgusensor, vihmasensor, GSM antenn, raadiantenn, elektriline soojendus ja lisana polaroid klaas - hind oli 2009 a veel 26 000 kr.
2006 oli see pea kaks korda suurem. Mina vahetasin seda kolm korda, kaskot oli odavam maksta, kui oma raha eest klaasi vahetada.
Kokkuvõttes - Friigi auto, fänni auto, kindla kontingendi liikur, keda ei morjenda miski. Ajatu elegants, meeletu läbivusvõime, väga sõidetav mnt-l, lisaderohke. 400CDI pakub head dünaamikat, minul oli rusikareeglina küttekulu 13,3l/100km keskmine, mida 500 bensukaga võrrelda ei saa.
Iga üle lubatud piiri 10km/h juurde tähendas 10l 100km kohta juurde. Kiirteedel ja mägedes (Skandinaavia) oli ka 17-18L keskmiseks.
Maastikuomadustest pole mõtet rääkida, üldjuhul selle auto piiridele jääb juht ise alla.
Praeguse ilmaga lust ja lillepidu.
Igapäevaseks autoks - väsitab natuke lõpuks, iga kord seda 3t kaasas vedada on natuke väsitav lõpuks. Teise autona/talveautona ideaalne sõiduk. Igapäeva ellu tänases ilmas eelistaks püsivat nelikvedu suurklassi sedaani näol. (MB puhul siis 3 gen 4-Matic juba, millel püsiv nelikvedu, ehk W221 4M)
Minu soovitus: go for it ja proovi ära.
Pikk jutt, ehk kasu ka midagi
Edu õige otsingul.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”