Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Pika G W463 optimaalseim mootor? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Ostuabi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=110)
+--- Teema: Pika G W463 optimaalseim mootor? (/showthread.php?tid=21058)

Lehed: 1 2


Pika G W463 optimaalseim mootor? - nostromo - 06-12-2010

Täitsa segaduses kui peaks reaalselt valima hakkama. Kui enda autost peaks lahti saama siis nii 300-400k klassis ehk ca 1998-2002.

Jöudsin järeldusele et parima kütusekulu/jöudlusega oleks diisel 400CDI V8 560Nm ca 16L/100 (270CDI R5 liiga nörk ja vaid ca 3L väiksema kuluga ega pole mönusat V8 müdinat ning kolmas 320CDI jällegi liiga kallis kuna hakati hiljem tootma) kuid nüüd igalt poolt ainult negat. kuulnud CDI kohta et pidev ja kallis remont Eesti solgikütusega.

Soovitatakse 3.0 ja 3.5-seid vanemaid diisleid kuid nendega kaasneb tavaliselt riidega/vanamoeline salong.

Bensukatest 3.2 R6 töökindel kuid vötab pea sama palju kui 5.0 V8 millel boonusena V8 heli ja veelgi suurem töökindlus/ressurss?

Ehk kui soovid vastupidavat uuema ja nahast salongiga siis jääbki söelale vaid G500 mis vötab ca 100kg suurema tühimassi juures rohkem kui mu CL-i 6.0 V12?


RE: Pika kerega G W463 optimaalseim mootor? - Kaboom - 06-12-2010

Vaevalt sellest palju abi Su auto otsinguil on, pigem niisama silmaringi avaramiseks, aga 90date lõpus toodeti(peamiselt vist emiraatide ja võimalik, et ka aasia turgudele) ka G36AMG-d 200kw mootoriga. Ukrainas näiteks olen näinud kohaliku numbriga sõitmas sellist isendit.
Kuuldavasti emiraatide autosid meil muidugi arvele ei saa. Ja väga palju pakkumisi sellele mudelile ka just ei leia..


RE: Pika kerega G W463 optimaalseim mootor? - nostromo - 06-12-2010

Ei teadnud töesti-nüüd jälle vähe targemThumbsup


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - Rolz - 07-12-2010

Ok, kirjutan Sulle omadest kogemustest 2003 a G400CDI, ostsin LS 58 000, uuele omanikule läks LS-ga 157 000km, ehk pea 100km ja 4 aastat, suhtega 70% mnt ja 30% linn.
Esmamuljed meeletud - 560Nm võrdselt igasse rattasse (ok, tavaoludes kahte rattasse) ja V8 CDI madal jõumoment annab meeletu sõidudünaamika. Jõudu on ülearu ja mnt-l saab hakkama ka möödasõitudega. Haruldusena oli peal ka tehase veeseparaator + ainult Statoili küte (Eestis olles) ja alati 2T õli juurde. Sai regulaarset hoolet pidevalt. + oli Webasto peal, ehk külmkäivitusi ei saanud.

Sõidu kohapealt - Meeletu dünaamika, (tõsise) maasturi kohta väga ergonoomiline sõiduasend.
Uuem W463 W203 sisuga omad häid eeliseid, kasvõi juba Harman/Kardon Logic helisüsteem, millel oli suures kastis jube hea lava kõrgus ja hämmastavalt puhas ja konkreetne heli (orig. woofer ka).
Erinevalt pargimaasturitest on täissild jube jäik ja teeb ta mnt-l hästi mõnusalt sõidetavaks, ei õõtsu, oma massi ja kõrguse juures väga konkreetne.
Miinused - Mnt- üle 110km/h tuul uksetihendite vahelt oli ikka väga häiriv + Statoili survepesulas sai näo märjaks. Ostsin ka uued (4000 kr/tk) uksetihendid ja sai painutatud ka ukseraame aga tulemust see ei anna. Võtad tehasest uue G, koged sama. Lihtsalt tuuletakistus nii suur, midagi mööda ei juhi.

Veermik (Omast kogemusest vahetasin):
1) Esivedrusid tuleb aeg-ajalt vahetada või vasak/parem ringi tõsta, kuna vajutab ära juhipoolse ja vedru võib hakata vastu sisemist piirajat/kandurit käima. Esimene kord proovisin B osa vedru, õudus kuubis. Orig oli 4000 kr/tk. Ja üks tagumine läks pooleks ise, see on neil tüüpiline viga. Hind oli sama.
2) Roolivarras - Otsi eraldi vahetada ei saa, pannakse teatud asutustes Opeli omasid, eks iga üks on oma õnne sepp. Orig varras on otstega 3600 kr/tk ja neid siis 2 tk.
3) Rooliamort - oli ka 3500 kr/tk, see suurem kui niimõnegi kesklassi auto amort Smile
4) Õõtsapuksid - pressitavad, pannakse jälle Opeli omasid aga orig oli kuskil 1000 kr tk ja need siis dubleeritud ehk 8 tk kokku.
5) Esimeste õõtsade stabikavarda puksid/kerekinnitus - oli kuskil 2000 kr rem. komplekt mõlemale poole.
6) Amordid - Olid ilusti SACHSI omad saadaval, oli kuskil 2500 kr/tk.
7) Diagonaalvardad - nii ees kui taga, kui meetriseid hüppeid ei tee, ei juhtu nendega midagi. Aga kuna ma ei jaganud ennem esimese vedru painet ära, siis vahetasin ka selle välja, oli 4000 kr ja tagumine samas hinnas.
Kokkuvõttes on siinkohal loetud kogu veermiku kulumaterjalid, kogumaksumus ca 50 000 kr ja mina pakuks kuluvuastmeks 100 000-150 000 km meie teedel, mis pole tegelt kõige hullem. See inimeses kinni, mõne jaoks on vaja remontida muidugi siis, kui ratas peale auku lääbakil all on.

Kere - tsingitud. Tuuledünaamika suunab kõik esiklaasi, esikapotil pole ühtegi kivitäket.
Nõrgad kohad, mida vaadata: Tagaluugi ülemine tihendiserv - sealt roostetavad, tehase viga.
Samuti ei ela meie soola üle uksehinged, roostetavad. Need kaks on murelist kohta.
Mõlemad on tänaseni garantiiteemad kui regulaarne tehase hoole on.
Tasub aeg-ajalt ära keerata ka plastiktiivaääri, et nende ja kerevahelsied kummitihendid puhtaks pesta, et ei hõõruks keresse rante sisse.

Mootor - 4,0 CDI minu näol:
Kui pihusti otsa saab, teeb ta seda märkamatult ja auto käima ei lähe, siis kirud ja vannud.
Mina vahetasin 3 pihustit selle ajalga (Esimene kord oli 8000 kr/tk, lõpus oli miskine 4000 kr/tk).
Tehas muideks näeb ette, et ühe pihusti lekke korral vahetada kõik 8 pihustit.
Pihustiks peab valmis olema, üks võiks kodus šeifis olla kogu aeg.
Vahetus eeldab lekketesti, igaüks ei tee seda.
Drosselklapp - kuluartikkel, mina vahetasin 2x, hind oli ca 3500 kr. Vahetada väga lihtne.
Generaator - vesijahutusega. Saab otsa mingi aeg lihtsalt, väidetavalt vahetatakse harjasid ka nüüdseks, kuid tehase nägemuse järgi on remontimatu. Orig oli 25k, Boschi asendusfondi oma oli alla 10k. Vahetus on mõnna, ülevalt ligi ei saa, alt jääb raam ette, mul läks praktilsielt ööpäev Smile Kogu esiots puhtaks, kõik 7 radikat jäävad jalgu Smile
Käigukast: On w140 kast all aga jääb väändele alla, elueaks peetakse 150 000 km, siis kettad läbi.
Ja otsa saab ka hüdrosilinder, esmalt viskab kerge vibra sisse ja siis sureb ära.
Kast elas minu LS üle, kuid suhteliselt varsti sai otsa.
Veovõll vahekasti ja käigukasti vahel - mul lõi üks hetk nuudid puhtaks, kusjuures G55 on sama võll, ainult orig osa, hind oli krõbe, kuskil 20k juures, tuleb ilusas puukarbis vähemalt Smile

Mida veel tasub arvestada:
Pidurid on loomalikult suured ja hind ka vastav, klotsid orig olid kuskil 4k juures ring.
Esiklaas - kuna tuul juhib kõik klaasi ja sellel autol on klaasis: valgusensor, vihmasensor, GSM antenn, raadiantenn, elektriline soojendus ja lisana polaroid klaas - hind oli 2009 a veel 26 000 kr.
2006 oli see pea kaks korda suurem. Mina vahetasin seda kolm korda, kaskot oli odavam maksta, kui oma raha eest klaasi vahetada.

Kokkuvõttes - Friigi auto, fänni auto, kindla kontingendi liikur, keda ei morjenda miski. Ajatu elegants, meeletu läbivusvõime, väga sõidetav mnt-l, lisaderohke. 400CDI pakub head dünaamikat, minul oli rusikareeglina küttekulu 13,3l/100km keskmine, mida 500 bensukaga võrrelda ei saa.
Iga üle lubatud piiri 10km/h juurde tähendas 10l 100km kohta juurde. Kiirteedel ja mägedes (Skandinaavia) oli ka 17-18L keskmiseks.
Maastikuomadustest pole mõtet rääkida, üldjuhul selle auto piiridele jääb juht ise alla.
Praeguse ilmaga lust ja lillepidu.
Igapäevaseks autoks - väsitab natuke lõpuks, iga kord seda 3t kaasas vedada on natuke väsitav lõpuks. Teise autona/talveautona ideaalne sõiduk. Igapäeva ellu tänases ilmas eelistaks püsivat nelikvedu suurklassi sedaani näol. (MB puhul siis 3 gen 4-Matic juba, millel püsiv nelikvedu, ehk W221 4M)

Minu soovitus: go for it ja proovi ära.
Pikk jutt, ehk kasu ka midagi Smile
Edu õige otsingul.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - nostromo - 07-12-2010

Njaa, tänud põhjaliku vastuse eestThumbsup


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - merslane - 07-12-2010

Loen ja imestan!!!!!!!!!:Icon_rolleyes
Tänud Rolzile väga informatiivse postituse eest.
Ise oman vanemat G -d ja selle auto kokkuvõtte võin kirjutada paari lausega.1. Vahetan regulaarselt õli ja 2. pesen autot väga tihti, kuna sõidan palju maastikul (80%) ja minu auto uksetihendid ei lase mingit vett läbi.( oman autopesulat juba üle 10 aasta ja pole veel näinud G-d , mille uksetihendid lasksid vett läbiNod)
Auto läbisõit on selline, et käigukangidel ei ole enam näha ühtegi numbrit.
Auto on igapäevakasutuses.Nod
Muidugi ei ole tal sellist dünaamikat ja mootorihäält, aga vastupidavuselt ja läbivuselt ta kindlasti alla ei jää.
Huvitav , kas teiste automarkide luksmaasturitel on sellise LS juures (58 000km) ka samasuguseid probleeme????????
Tänu vana auto headusele ja vastupidavusele, olen mõelnud ka ise uuema G soetamisele, aga lugedes igasuguseid foorumeid, hakkan asjast loobuma. Arvestades auto ostuhinda ja ülalpidamiskulusid , on odavam taksoga sõita, tõsiküll ilma mootorihääletaEusa_dance..........Crybaby


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - Rolz - 08-12-2010

Merslane, ma läheneksin sellele teemale vähe teise nurga alt.
Luksusmaastur - Teiste markide puhul võib rääkida luksus"maasturitest", MB puhul aga "luksus"maasturist.
Tegu ikka ennekõike tõelise maasturiga, mille saad sellisel kujul, kus mugav olla.
G-lt ei tasu oodata S-klassiliku mugavust (mida ma puuduste all maybe liialt silmas pidasin), samuti ka 4Matic S-klassilt G-klassi läbivust.
Igal asjal on oma eesmärk ja sihtotstarve, G puhul luksus kindlasti viimase järguline Smile
Mõtleme selle koha pealt, kuhu need asjad mõeldud on.

Ja muidugi asi kinni inimeses, ma olen liiga "autopede".
Minu puhul ei eksisteeri ideaalsust ega rahuolu, ma olen liiga kriitilise meelega Smile
Minu jaoks poleks ilmselt uus tehase auto ka piisavalt hea Smile
Enamuse jaoks on paljud asjad ka ülivõrdes, kuni ratas alt kukub.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - v6sa - 08-12-2010

Ma usun, et Rolz mõtles selle vee sissepritsimise all pigem imbumist. Ning tõepoolest pole G uksed just kõige jäigem ja paremini tihendet sõlm seal autos.

Ei tasu unustada, et G maksab ikka sigapalju (OK, asja eest) ning tavainimene ootab selle eest ka teatud omadusi. Kuna G puhul on suur osa hinnast läinud RAUDA, siis on kasutusmugavus jäänud vähemale tähelepanule. Tulemuseks on see, et kasutajad ei pruugi aru saada, miks NII PALJU maksval autol LAUSA kaks piiska vett Statoili survepesus uksetihendi vahelt nahkistmele pressib... Naabri viiskümmend tuhat krooni odavamal CRVl ju ei pressi...

Aga tulles tagasi teemasse: optimaalseim milleks?
Maastikul turnides ei oma võimsus mingit tähtsus - selleks on aeglusti. Kõige kergem on pisike bensukas.
Käruveol mängib rolli võimsus (OK; tegelikult pöördemoment).
Usaldusväärsus on vanematel mehh diislitel teistest peajagu üle.
Parimat heli toodab ilmselt V8 bensiini põletades.
Väikseim kütusekulu on V8diislil mõistlikult kasutades.
Driftimiseks ei piisa vist ühestki tehasemootorist. Ning järeleaidaminegi ei toimi, kui 175 laiusega rehve alla ei pane - jõuülekanne ei kesta.
Eputamiseks...well, kelle ees? Tibidele see tellis ei imponeeri niikuinii ja asistele inimestele ei mängi jälle mootor suurt rolli.

Ehk täpsustad oma kriteeriume?

Minu jaoks on optimaalseim mehh. pritsega kolmene - sel on piisav jõuvaru ja mõistlik kütusekulu ning ma ei pea iga kord käivitades palvetama, et siinisurve ikka tõuseks ja et mõni pihusti ei otsustaks taas lekkima hakata...
Aga kellelegi teisele on loomulikult tähtsusjärjekord teistsugune.Nod


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - karuanton - 08-12-2010

Kommenteeriks V6sa väiteid veidi
(08-12-2010, 10:06 AM)v6sa Kirjutas: Maastikul turnides ei oma võimsus mingit tähtsus - selleks on aeglusti. Kõige kergem on pisike bensukas.
Driftimiseks ei piisa vist ühestki tehasemootorist. Ning järeleaidaminegi ei toimi, kui 175 laiusega rehve alla ei pane - jõuülekanne ei kesta.
Maastikul turnides omab võimsus tähtsust küll ja seda just madalatel pööretel, pisike bensukas ei sobi maastikul turnimiseks, seal on vaja suure litraažiga ja väändega diislit või head wheelspinni andvat suurt ja võimast bensukat.
Alla 33" rehvidega ei tea ma kedagi kes oleks 463 -e jõuülekanded katki suutnud teha


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - R129 - 08-12-2010

(08-12-2010, 10:06 AM)v6sa Kirjutas: Driftimiseks ei piisa vist ühestki tehasemootorist.

Piisab Smile

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H_4sBlGOr0U&feature=BF&playnext=1&list=QL[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Unw6KnJh-3Y[/youtube]


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - v6sa - 08-12-2010

(08-12-2010, 10:15 AM)karuanton Kirjutas: Kommenteeriks V6sa väiteid veidi
(08-12-2010, 10:06 AM)v6sa Kirjutas: Maastikul turnides ei oma võimsus mingit tähtsus - selleks on aeglusti. Kõige kergem on pisike bensukas.
Driftimiseks ei piisa vist ühestki tehasemootorist. Ning järeleaidaminegi ei toimi, kui 175 laiusega rehve alla ei pane - jõuülekanne ei kesta.
Maastikul turnides omab võimsus tähtsust küll ja seda just madalatel pööretel, pisike bensukas ei sobi maastikul turnimiseks, seal on vaja suure litraažiga ja väändega diislit või head wheelspinni andvat suurt ja võimast bensukat.
Alla 33" rehvidega ei tea ma kedagi kes oleks 463 -e jõuülekanded katki suutnud teha

Lolli jõuga maastikule minnes lõpetad purunenud jõuaülekandega. Olen nõus, et mõistlik jõuvaru on vajalik. Aga samuti on vajalik võimalikult väike kaal. Egas ilmaasjata loobita maastikukolle võimalikult tühjaks "ülearusest" kolast.
Muide, käigukast on üleüldse lahja mootori tunnusUnibrow

33" rehv on küll tore, kuid kipub Gst tegema maanteesõiduks üsna ebameeldiva. Eriti peale Tõsises mudas müramist.

Mis puudutab driftimist, siis lühikest aega saab iga autoga keerutada. Eriti märjal asfaldilUnibrow Lihtsalt erinev on see aeg, kui kaua jõuülekanne sellist tapmist talub. Ning g55 AMG pole nagu tehasemootor, vaid kuulub järeleaidatute hulka. Tavaline G500 vist väga ei drifti... Niikuinii on mõistlikum võtta driftimiseks midagi kergemat und vaid tagaveolist, soovitavalt Jaapanis toodetut.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - Priit - 08-12-2010

Rolzi postituse võiks kuskile ostuabi teema alla kleepsuks teha, et lihtsamini leitav oleks (st kirjas palju enamat, kui pealkiri eeldaks). Nod


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - karuanton - 08-12-2010

Selle maastiku kaalu suhtes tuleks natuke lahti kirjutada mõiste maastik, kõva pinnasega maastikul pole kaalul eriti üldse tähtsust, mina näen, et pigem suurem kaal on isegi eelis kui mootor on võimekas, poriaukudesse müramiseks aga g ei sobi oma kaalu suhtes üldse, liiga raske, seal on vaja võimalikult väikesemat kaalu, et mitte maa sisse minna. Mis mootorisse puutub siis on maastikul kaks lahendust, kas madalatel pööretel vaikselt sõita mille puhul suured mootorid vajalikud kuna suudavad madalatel pööretel rohkem väänet anda või võimsad bensukad, a'la chero 4 - 5 L mis suudavad suurt ratast suurel kiirusel liigutada. Väike bensukas aga sobib maastikul vbl seenel käimiseks ainult Icon_smile


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - soul - 08-12-2010

Peale selliseid nn reklaame on G ilma garantii ja kaskota lausa hullumeelne omada. Eriti just veel suure läbisõiduga esimesi G 400 CDI.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - karuanton - 08-12-2010

Tegelikult see mootori võimsus ja auto kaal on üldse konkreetses eesmärgis kinni, ma pole veel kuskil selget eelist näinud et TR3 võistlustel penoplast põhjaga 1,6 mootoriga Suzuki Samurai või Suzuki Jimny omaks selget eelist raske 3,3L mootoriga Patroli ees. Niisama maastikul liigeldes on üks eesmärk, võisteldes aga teine.
(08-12-2010, 01:09 PM)soul Kirjutas: Peale selliseid nn reklaame on G ilma garantii ja kaskota lausa hullumeelne omada. Eriti just veel suure läbisõiduga esimesi G 400 CDI.
Nod Ega uuem W463 ongi rikka mehe auto aga sama ju ka teiste uuemate autodega.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - nostromo - 08-12-2010

Pigem linna ja vist ikka 400CDI aga paistab et lähiajal see küll ei teostu kuna vaevalt et oma CL-ist lahti saan ja isegi V12 CL-i kulud G körval ikka köömes.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - hents99 - 08-12-2010

"Offroad" vs maastikusõit on 2 täitsa erinevat asja, neid pole mõtet ühte patta panna.

Kui asi läheb spordi peale, siis on ikkagi spetsiaalautod. See on igal alal niiviisi.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - karuanton - 08-12-2010

(08-12-2010, 04:20 PM)hents99 Kirjutas: "Offroad" vs maastikusõit on 2 täitsa erinevat asja, neid pole mõtet ühte patta panna.

Kui asi läheb spordi peale, siis on ikkagi spetsiaalautod. See on igal alal niiviisi.
Seda muidugi, ma lihtsalt tahtsin öelda, et kui ei võistle pole sellel kaalul niisuurt tähtsust


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - hents99 - 08-12-2010

(08-12-2010, 04:40 PM)karuanton Kirjutas:
(08-12-2010, 04:20 PM)hents99 Kirjutas: "Offroad" vs maastikusõit on 2 täitsa erinevat asja, neid pole mõtet ühte patta panna.

Kui asi läheb spordi peale, siis on ikkagi spetsiaalautod. See on igal alal niiviisi.
Seda muidugi, ma lihtsalt tahtsin öelda, et kui ei võistle pole sellel kaalul niisuurt tähtsust

Just, just. Ma mõltesin ise ka seda.


RE: Pika G W463 optimaalseim mootor? - verbal - 07-01-2011

Kindlasti soovitan vaadata ka 3l TD mootoriga G-d. Seda toodeti aastatel 1997-2001. Enda oma ongi 97. aastast. Sel autol on suht mõistlik kütusekulu (12-14l/100km), piisavalt võimsust (130kw) ja 400CDI mootoriga autost suurusjärgu võrra madalamad mootori hooldus- ja remondikulud.

Kui kedagi huvitab, võin pikemalt heietada. Olen viimase 7 aasta jooksul sõitnud 3 erineva G-ga: 230GE 86.a., G300D 91.a. ja nüüd viimased 3 aastat G300TD.

Kaur