06-12-2010, 12:56 PM
(06-12-2010, 10:27 AM)v6sa Kirjutas: Mis nööri kasutasid? Takunööri läbimõõduga 3+ mm? Mis lahutiks oli?
Kaua viie kolvi peale aega kulus?
Iseenesest kaval mõte.
Kolvirõngas on kaval mitte pooleks murda, vaid kaldselt lõigata nii, et tekiks kiil. Seda kiilu nügides trügitakse sodi ilusti välja soonest. Kuigi nöör võib iseenesest olla kiirem ja tulemuslikum nähtud vaeva arvestades (rääkimata sellest, et kolvirõngal on kalduvus ette hoiatamata murduda...)
Kuidas kolvid kulunud on? Koonusesse pole läinud?
Võtsin riiulist suvalise (ilmselt vene ajast, see mis pildil näha) nööri, see sobis ideaalselt õlirõnga pesa puhastamiseks. Surverõnga pesa puhastamiseks sobis kenasti mingisugune kingapael Nööri immutasin tavalise nitrolahustiga, proovisin ka atsetooniga aga ega erilist vahet vist polegi.
Kolvirõngad on erineva paksusega. Osadel (nagu ka mul) on esimene surverõngas 2mm, tein 2mm ja õlirõngas 3mm. Osad OM60x mootoritel on esimene 2mm, teine surverõngas 2,5mm ja õlirõngas 3mm. Arvan (pole kinedl) et nenel 53kw, 66kw ja 80kw mootoritel on teine surverõngas 2mm ja 55kw, 69kw ja 83kw mootoritel on teine surverõngas 2,5mm paks.
Arvestades õlirõnga erilist geomeetriat, siis ega ei saagi õlirõnga soone puhastamiseks kasutada murtud õlirõngast ennast, surverõngas on aga liiga õhuke seege nöör on väga hea lahendus.
Ühe kolvi puhastamiseks selliseks nagu pildil näha kulus umbes 5 minutit.