09-11-2010, 12:40 PM
(09-11-2010, 10:09 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest on tegu kõige tavalisema TCP/IP liiklusega ja selle pealtkuulamine pole keeruline. Küll aga pead teadma, millist kandjat kuulata (ma ei tea, kas MB kasutab ühte või mitut kandesagedust. PMtehnika kasutab mitut, et eristada masinasisene liiklus masinatevahelisest) ja mida sealt täpselt otsida...Keegi ajab nüüd midagi sassi, J1939 ei ole nagu tcp/ip kuna tcp/ip on põhimõtteliselt point to point ühendus ehk teisisõnu üks aadress pöördub teise poole ja ootab vastuvõtu kinnitust, kui sa muidugi just 255.255.255.255 aadressi ei mõelnud, J1939 sarnaneb pigem udp ühendusele kus kogu info broadcastitakse võrku ja ei oodata et keegi vastaks ehk kõik räägivad kõigile ja puudub adresseerimine kui selline, Can-open, see vist kasutab adresseerimist kuid ma pole täpsemalt uurinud. Teine asi kandevsagedus, sellist lahendust can -is ei tohiks küll olla, võrk on loogiline ehk 0 või 1 ilma kandevsagedusega moduleerimiseta. Pealtkuulamine ei tohiks jah väga keeruline olla, selliseid sniffreid mis kogu frame ilusasti 8 baidi kaupa ritta analüüsimiseks arvuti ekraanile manavad on küllaga. Keeruline minumeelest on see layer 5 ja ülespoole ehk saad selle baidirivi kätte küll aga edasi, kuna otsest adresseerimist ei toimu siis kes kellele mida ütleb, sellest arusaamine on minujaoks kosmos täna
(09-11-2010, 10:09 AM)v6sa Kirjutas: Kuna CAN süsteemid on laialt levinud, siis tasub tutvuda mõne üldisema süsteemi kirjeldava standardiga esmalt. Näiteks SAE J1939 on selline dokustaat. Netist seda lugeda minu teada ei saa, kuid saad ostaSee 1 - 3 layer polegi nii olulised, can -i driver ja can -i kontroller teevad selle töö minueest ära, nii sügavale polegi vaja süübida, oluline just see kõrgem osa.
Aga info eest tänan küll
W463 ja W212