08-08-2006, 09:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2006, 10:13 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Kuna ma pole just kõige paremini kursis erinevate mootorite omapäradega, siis panen kirja OM602 rihmapingutuse amortisaatori vahetamise kogemused.
Kõigepealt tuleb vabastada rihma pingutusvedru. Selleks tuleb avada juhi pool olev mutter ja sobiva vardaga plastist kronsteini veidi vastupäeva kallutada, et polti saaks välja lükata. Piisab, kui poldi saab plastvidina avast kätte, päris ära võtma ei pea.
Järgmisena tuleb välja õngitseda pingutusvedru. Nüüd on amort kättesaadav ja selle vahetamiseks tuleb mõlemast otsast poldid välja keerata. Ettevaatust, ülemise poldi all on plekist kinnitus, seda vist ei tohiks ära kaotada. Alumise otsa poldiga tegutsemine on küll kitsas, kuid mina ei hakanud selle pärast ventilaatorit ja tuulekoda maha lammutama. Tõsi, amort tuleb täitsa kokku suruda (ehk rihm lõdvaks lasta), et ruumi saada.
Pingutusrullikut ja kiike ei õnnestu ilma ventilaatorit maha võtmata kätte saada. Meie masinal on visko ja see kinnitub sisekuuskandiga. Kuna polt pole kuigi kõvasti kinni, siis mina hoidsin rihmaratast servast kullinokkadega, mille mokkade vahel oli paar kihti kaltsu kriipimise vältimiseks.
Kui vent lahti, saab selle koos tuulekojaga kätte. Nüüd saab maha keerata kiike mootori küljes hoidva poldi (üllatus - taas sisekuuskant). Kui kiik käes, saab hakata vahetama laagreid. Meie masinal oli rulliku laager hea ja vahetasin ainult kiige laagri.
Kokku siis vastupidises järjekorras.
Sellest tööst ma pilte ei teinud. Küll on üks pilt rihma vahetamisest. Seal on näha, kuidas pingutusvedrult pinge on maha võetud. Pange tähele spetsiaalselt selleks otstarbeks hangitud eritööriista :evil:
Kõigepealt tuleb vabastada rihma pingutusvedru. Selleks tuleb avada juhi pool olev mutter ja sobiva vardaga plastist kronsteini veidi vastupäeva kallutada, et polti saaks välja lükata. Piisab, kui poldi saab plastvidina avast kätte, päris ära võtma ei pea.
Järgmisena tuleb välja õngitseda pingutusvedru. Nüüd on amort kättesaadav ja selle vahetamiseks tuleb mõlemast otsast poldid välja keerata. Ettevaatust, ülemise poldi all on plekist kinnitus, seda vist ei tohiks ära kaotada. Alumise otsa poldiga tegutsemine on küll kitsas, kuid mina ei hakanud selle pärast ventilaatorit ja tuulekoda maha lammutama. Tõsi, amort tuleb täitsa kokku suruda (ehk rihm lõdvaks lasta), et ruumi saada.
Pingutusrullikut ja kiike ei õnnestu ilma ventilaatorit maha võtmata kätte saada. Meie masinal on visko ja see kinnitub sisekuuskandiga. Kuna polt pole kuigi kõvasti kinni, siis mina hoidsin rihmaratast servast kullinokkadega, mille mokkade vahel oli paar kihti kaltsu kriipimise vältimiseks.
Kui vent lahti, saab selle koos tuulekojaga kätte. Nüüd saab maha keerata kiike mootori küljes hoidva poldi (üllatus - taas sisekuuskant). Kui kiik käes, saab hakata vahetama laagreid. Meie masinal oli rulliku laager hea ja vahetasin ainult kiige laagri.
Kokku siis vastupidises järjekorras.
Sellest tööst ma pilte ei teinud. Küll on üks pilt rihma vahetamisest. Seal on näha, kuidas pingutusvedrult pinge on maha võetud. Pange tähele spetsiaalselt selleks otstarbeks hangitud eritööriista :evil: