Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
OM602 rihmapinguti amordi vahetus - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Remondi ise (DIY) (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=76)
+--- Teema: OM602 rihmapinguti amordi vahetus (/showthread.php?tid=2230)



OM602 rihmapinguti amordi vahetus - Vilumaa - 05-08-2006

Sai siis hommikul lõpuks see amort linnast ära toodud, aga oskab keegi mulle öelda kuidas ma seda vahetan?
Ülemine ots, selle saab ilusti lahti aga alumine seda ei näinud, kuhu ta lõpuks välja ulatub.
Mõni on siin öelnud et selle vahetus on nagu lapsemäng, oskab siis keegi öelda, mis ma sealt alt poolt pean lahti keerama ?


RE: Rihmapingutus amordi vahetus - v6sa - 08-08-2006

Kuna ma pole just kõige paremini kursis erinevate mootorite omapäradega, siis panen kirja OM602 rihmapingutuse amortisaatori vahetamise kogemused.

Kõigepealt tuleb vabastada rihma pingutusvedru. Selleks tuleb avada juhi pool olev mutter ja sobiva vardaga plastist kronsteini veidi vastupäeva kallutada, et polti saaks välja lükata. Piisab, kui poldi saab plastvidina avast kätte, päris ära võtma ei pea.
Järgmisena tuleb välja õngitseda pingutusvedru. Nüüd on amort kättesaadav ja selle vahetamiseks tuleb mõlemast otsast poldid välja keerata. Ettevaatust, ülemise poldi all on plekist kinnitus, seda vist ei tohiks ära kaotada. Alumise otsa poldiga tegutsemine on küll kitsas, kuid mina ei hakanud selle pärast ventilaatorit ja tuulekoda maha lammutama. Tõsi, amort tuleb täitsa kokku suruda (ehk rihm lõdvaks lasta), et ruumi saada.

Pingutusrullikut ja kiike ei õnnestu ilma ventilaatorit maha võtmata kätte saada. Meie masinal on visko ja see kinnitub sisekuuskandiga. Kuna polt pole kuigi kõvasti kinni, siis mina hoidsin rihmaratast servast kullinokkadega, mille mokkade vahel oli paar kihti kaltsu kriipimise vältimiseks.

Kui vent lahti, saab selle koos tuulekojaga kätte. Nüüd saab maha keerata kiike mootori küljes hoidva poldi (üllatus - taas sisekuuskant). Kui kiik käes, saab hakata vahetama laagreid. Meie masinal oli rulliku laager hea ja vahetasin ainult kiige laagri.

Kokku siis vastupidises järjekorras.

Sellest tööst ma pilte ei teinud. Küll on üks pilt rihma vahetamisest. Seal on näha, kuidas pingutusvedrult pinge on maha võetud. Pange tähele spetsiaalselt selleks otstarbeks hangitud eritööriista :evil: