18-06-2010, 11:24 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2010, 11:29 AM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Ei tohi tahta remontida asju, mida ei ole tarvis remontida.
Sellise teadmise sain oma hiljutistest seiklustest selle auto mootori lamerihma juurest kostuvat laagrikriuksu analüüsides. Mitte, et auto katki poleks olnud, aga ise olin liialt tormakas, mistõttu on mul nüüd kodus üks tuttuus rihmapingutusrullik ja hentsi käest laenatud lisaõhupump, mida ma seni kilekotist väljagi poel võtnud ning ilma põhjuseta lahata ka ei viitsiks.
Probleem oli selles, et kuulatasin erinevate "vahendite" abil, missugune lamerihma all töötav element häält võiks teha ja kaks varianti jäid esialgu sõelale: 1. Lisaõhupump või 2. Rihmapingutusrullik.
Aga kumbki nendest ei osutunud ebameeldiva heli tekitajateks. Tegelikult tuli välja, et täiesti tuksis oli hoopis jahutusventilaatori rihmarulliku laager, mis kinnitub alumiiniumkronsteini abil mootoriploki külge.
Originaaldetail maksab 2 800 krooni ja seega ma ei kibelenud teda uut ostma. B-gruppi sellele mootoriversioonile, nagu selgus, tellida pole võimalik. Kuna asjaga oli ka kiire, siis ei jäänud lõpuks muud üle, kui lubasin MB varuosade müüjal uue vale kujuga B-grupi osa seest laagri võtta ja minu originaalkorpusse pressida.
Kogu laagrikriuksu remonditööde maksumus 1 700 kr koos enda remondimeeste töörahaga. See on väga väike kulu arvestades võimalust, et kui ventilaatorilaager üldse katki oleks läinud, võinuks ventilaator ära lõhkuda radika ja ventilaatori labad.
Seega võin vist asjaga rahule jääda, kuigi ise veel autot näinud ja kuulnud ei ole. Kuid paluti lahkesti järgi tulla, seega eeldan, et nüüd on korras.
Lisaks on vahepeal vahetatud mootorikett, kuigi vana polnud veninud - taaskord ei tohiks remontida asju, mida pole vaja remontida, aga rumala inimesena õpin oma vigadest. Samuti on soetatud täiesti müstilise hinnaga uus originaalõhufilter. Maksis midagi 1200 krooni ümmarguselt. Mingi paberi- ja kummijupi eest tundub seda ikka väga palju.
Tagastan laenatud lisaõhupumba hentsile ka nii pea kui võimalik.
Sellise teadmise sain oma hiljutistest seiklustest selle auto mootori lamerihma juurest kostuvat laagrikriuksu analüüsides. Mitte, et auto katki poleks olnud, aga ise olin liialt tormakas, mistõttu on mul nüüd kodus üks tuttuus rihmapingutusrullik ja hentsi käest laenatud lisaõhupump, mida ma seni kilekotist väljagi poel võtnud ning ilma põhjuseta lahata ka ei viitsiks.
Probleem oli selles, et kuulatasin erinevate "vahendite" abil, missugune lamerihma all töötav element häält võiks teha ja kaks varianti jäid esialgu sõelale: 1. Lisaõhupump või 2. Rihmapingutusrullik.
Aga kumbki nendest ei osutunud ebameeldiva heli tekitajateks. Tegelikult tuli välja, et täiesti tuksis oli hoopis jahutusventilaatori rihmarulliku laager, mis kinnitub alumiiniumkronsteini abil mootoriploki külge.
Originaaldetail maksab 2 800 krooni ja seega ma ei kibelenud teda uut ostma. B-gruppi sellele mootoriversioonile, nagu selgus, tellida pole võimalik. Kuna asjaga oli ka kiire, siis ei jäänud lõpuks muud üle, kui lubasin MB varuosade müüjal uue vale kujuga B-grupi osa seest laagri võtta ja minu originaalkorpusse pressida.
Kogu laagrikriuksu remonditööde maksumus 1 700 kr koos enda remondimeeste töörahaga. See on väga väike kulu arvestades võimalust, et kui ventilaatorilaager üldse katki oleks läinud, võinuks ventilaator ära lõhkuda radika ja ventilaatori labad.
Seega võin vist asjaga rahule jääda, kuigi ise veel autot näinud ja kuulnud ei ole. Kuid paluti lahkesti järgi tulla, seega eeldan, et nüüd on korras.
Lisaks on vahepeal vahetatud mootorikett, kuigi vana polnud veninud - taaskord ei tohiks remontida asju, mida pole vaja remontida, aga rumala inimesena õpin oma vigadest. Samuti on soetatud täiesti müstilise hinnaga uus originaalõhufilter. Maksis midagi 1200 krooni ümmarguselt. Mingi paberi- ja kummijupi eest tundub seda ikka väga palju.
Tagastan laenatud lisaõhupumba hentsile ka nii pea kui võimalik.