02-03-2010, 01:14 PM
Mõlemas guugeldatud tekstis on sama tõdemus: vahet ei ole, kuid teatud oludes on ilma parem. Samuti, nagu teatud oludes on ABSiga parem (mitte igal pool ei pea valima eessõitjale tagantsissesõidu või lasteaiarühma allaajamise vahel!). Ning mina liiklenm neis oludes, kus ABSiga on parem hulka tihemini, kui nendes, kus ilma on parem.
Mulle tuleb pähe vaid üks olukord, kus ABS võib pidurdusteekonda reaalselt pikendada: üks ratastest on libedas rööpas. Siis vähendab süsteem pidurisüsteemi rõhk, et tagada ka selle ratta pidurdamine. Samas võiks lasta sel rattal lohiseda, sest rööpast ei lähe auto niikuinii mitte kuhugi ja seega saaksid parema pidamisega rattad hoopis tõhusamalt pidurdada.
See lume kuhjumise jutt mõngib rolli siis kui A. lund on ikka palju ja B. lume all on pidav pind. Õhuke koheva lume kuhil jääl lohiseva ratta ees ei pidurda nüüd küll midagi...
Muide, ma oskan piduril tippida. Aga ma ei suuda seda teha kümnehertsise sagedusega... Kas Martin suudab?
Mulle tuleb pähe vaid üks olukord, kus ABS võib pidurdusteekonda reaalselt pikendada: üks ratastest on libedas rööpas. Siis vähendab süsteem pidurisüsteemi rõhk, et tagada ka selle ratta pidurdamine. Samas võiks lasta sel rattal lohiseda, sest rööpast ei lähe auto niikuinii mitte kuhugi ja seega saaksid parema pidamisega rattad hoopis tõhusamalt pidurdada.
See lume kuhjumise jutt mõngib rolli siis kui A. lund on ikka palju ja B. lume all on pidav pind. Õhuke koheva lume kuhil jääl lohiseva ratta ees ei pidurda nüüd küll midagi...
Muide, ma oskan piduril tippida. Aga ma ei suuda seda teha kümnehertsise sagedusega... Kas Martin suudab?