01-03-2010, 03:43 PM
v6sa Kirjutas:Ma arvan, et igasugune juhiabisti on tavaliikluses abiks. Keskmisel juhil (nagu ka mina olen) on hea, kui miski silub ära tähelepanematusest, väsimusest või lihtsalt hooletustest tekkinud prohmakad. ABS on siinkohal üks paremaid lisaseadmeid ja selle tegevusest on reaalselt kasu.Jällegi peab v6sa'ga nõustuma. Vaadake näiteks uudiseid kus iga jumala päev mingi ESP'ta sahk kuskil kraavis või puus on. Abistitega Saksa autod väga harva kui just mingit vägijooki/puru pole pruugitud. Aga abistid nõuavad muidugi korralikke rehve, muidu teevad tõesti asja hullemaks. Ma olen tihti vaadand mis moodi foorist ESP'ga tunduvalt paremini minema saab kui tühjakaapivate ratastega! (Seda siis w211 puhul ESP ON vs ESP OFF) Pealegi säästab see nii rehve kui ka kütust. Ainuke mis mind häirib on see, et ESP sekkub kuidagi liiga jõuliselt, muidu väga kasulik vidin.
Mina olen viimane, kes ütleks, et ilma ABSita auto omaja on rullnokk. Kuid teatav tendents on juhiabistite põhjamise (ning väljalülimise) ja liikluses kehvasti käitumise vahel olemas. Kahjuks...
Igaks juhuks kirjutan veelkord, et mõni piiratud arusaamisega inimene end ei tunneks asjatult solvatuna: tänavaliikluses on ABS kasulik ja parandab turvalisust. Esineb üksikuid olukordi, kus keskmine juht on parem, kui süsteem tervikuna.
Hea juht on alati parem, kui rumal masin. Kahju, et neid häid juhte liikluses nii vähe näha on...
Rajal on teised tingimused. Rajalkasutatav ei ole sajaprotsendiliselt tavaliiklusesse ülekantav. Tegelikult pehmendan igaks juhuks oma väidet - enamus rajalkasutatavtest omadustest ei ole keskmisele juhile vajalik ega mugav. Ei keha järgi turvaiste, kuuepunktivööd, puuduv heliisolatsioon, ülimadal isteasend, joogitopsihoidjate puudumine ega olematu hooldevälp.
Huvitav on ka see, et enamus tõeliselt häid võistluspiloote sõidab siiski tavaliste tänapäevaste autodega, millel juhiabistid olemas ja toimivad...
Elektroonika ei ole mingi jumal. Kuid elektroonika teeb võimalikuks hulga asju, mis ilma selleta oleks võimatud. Oleks rumal, kui pakutavaid eeliseid ei kasutataks ära.
Mul pole midagi selle vastu, kui keegi oma autol juhiabistid eemaldab. Kui ta tõepoolest tahab igal hetkel nautida täielikku kontrolli, siis lasku käia. Aga pasundada sellest avalikus foorumis on natuke lühinägelik. Sest sellest üleskutsest võtavad tuld just need, kellele need juhiabistid kõige rohkem kasulikud on: kogemusteta noored juhid, kes tahavad lennata kõrgemalt, kui tiivad kannavad.
Ah, et kust ma tean...
Disklaimer: Juhiabistite olemasolu või puudumine autol ei muuda juhti noksiks. Samuti ei sõltu auto margist ega mudelist see, kui matslik on juhi käitumine.
Kuid kahjuks on märgata teatud seaduspära...
Mina olen kindel Boschi süsteemide ABS/BAS/ASR/ETS/ESP pooldaja! Muude tootjate tähekombinatsioonid toimivad umbes sama hästi kui 10a vanemad Boschi süsteemid! Ja väga hea näide hents99 poolt, peastarvutaja vs arvutiprose!